A Xunta nega que discrimine a Lugo e urxe a pechar un acordo para a intermodal

Ethel Vázquez considera que é o Administrador de Infraestruturas Ferroviarias quen ten que facerse cargo da execución do aparcadoiro subterráneo
Ethel Vazquez. PEPE FERRÍN (AGN)
photo_camera Ethel Vazquez. PEPE FERRÍN (AGN)

A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, insistiu, en declaracións a Efe, en que a intención da Xunta de Galicia é “chegar canto antes a un acordo” para que tamén a estación de Lugo sómese ao “mapa das intermodais” en Galicia.

En todo caso, desmentiu que o Goberno galego “discrime” a Lugo en relación co investimento realizado noutras estacións intermodais da comunidade autónoma, porque a súa formulación en relación co aparcadoiro subterráneo da estación en proxecto, cuxo custo estimado cífrase ao redor dos 5 millóns de euros, é “igual ao de Santiago ou Vigo”, onde Adif é “o responsable da súa execución”.

Por iso, considera que é o Administrador de Infraestruturas Ferroviarias quen ten que facerse cargo da execución do aparcadoiro subterráneo da futura estación intermodal de Lugo, porque tamén será quen se ocupe da súa explotación comercial e, consecuentemente, dos beneficios que poida producir a mesma.

Ademais, recordou que a Xunta investirá “1,6 millóns de euros máis” na intermodal de Lugo que na de Ourense, así como que, no caso desta infraestrutura, “as necesidades” do aparcadoiro público “nada teñen que ver” coas da estación de Lugo.

A primeira proposta, “prioritaria para a Xunta”, é financiar a construción do aparcadoiro con cargo aos Fondos de Reconstrución Next Generation-UE

“As necesidades” no caso de Lugo “son estritamente ferroviarias” e, ademais, será “Adif quen se encargue da explotación comercial do aparcadoiro”, polo que “é quen debe executalo”.

Como “Adif non ten intención de financialo ao 100%”, Ethel Vázquez precisou que lle remitiu un escrito á súa presidenta Isabel Pardo de Vera, coas tres propostas da Xunta de Galicia para financiar o aparcadoiro da futura estación intermodal de Lugo, de acordo co “compromiso” que adquiriu na reunión a tres bandas que tivo lugar a semana pasada.

A primeira proposta, “prioritaria para a Xunta”, é financiar a construción do aparcadoiro con cargo aos Fondos de Reconstrución Next Generation-UE, dado que responde os obxectivos de transición “verde”, ao fomentar o uso do transporte público.

Como segunda alternativa, a Xunta de Galicia se ofrece a cofinanciar a obra, para o que achegaría un 10 % do orzamento da mesma. Para rematar, a terceira proposta pasa por trasladar o emprazamento do aparcadoiro a outra parcela, o que suporía simplificar a construción da estación de autobuses e “un importante aforro de custos”.

Para a consellería de Infraestruturas e Mobilidade, as tres propostas son “posibles e viables”. 

Comentarios