A mellora do tren demórase hasta 2024 e a Xunta critica ao Goberno central

A subdelegada do Goberno afirma que o Executivo cumpre e ve "importantísima" o investimento de 108 millóns
Vía férrea en Lugo. SEBAS SENANDE (AEP)
photo_camera Vía férrea en Lugo. SEBAS SENANDE (AEP)

A decisión do Consello de Ministros de aprobar este mércores 108 millóns para obras de mellora da rede ferroviaria de Lugo motivaron un novo desencontro político e a Xunta "lamentou" o incumprimento dos compromisos para a chegada da alta velocidade ferroviaria a Lugo.

A Xunta recordou que o compromiso adquirido con Galicia era a posta en servizo da modernización da liña entre Ourense, Monforte e Lugo en 2020 e, con todo, ao final as primeiras obras non poderán estar en servizo antes de 2024.

Mentres a subdelegada do Goberno, Isabel González, congratulábase do acordo do Goberno para as obras de modernización da vía e a construción dun novo túnel en Oural, a Xunta censuraba que a día de hoxe non se estea executando aínda ningunha obra relevante das planificadas para a mellora da vía na provincia de Lugo.

Isabel Rodríguez, pola súa banda, cualificou de "importantísimo" o investimento aprobado e defendeu que os contratos aprobados son fundamentais para a conexión de Lugo coa alta velocidade. Ambos os proxectos, que suman un investimento de 108,5 millóns, proban, en opinión da subdelegada do Goberno, que o Executivo cumpre os seus compromisos e atende os intereses dos lucenses.

Pero a Xunta estivo lonxe de compartir esa visión optimista e remarcou o feito de que está aínda lonxe o obxectivo de acurtar os tempos de viaxe desde Lugo a Ourense e a Madrid.

É máis, a Consellería de Infraestruturas e Mobilidade sostivo que as obras de construción dun novo túnel en Oural e de renovación da vía entre Monforte e Lugo non poderán comezar a executarse polo menos ata finais do ano próximo.

Ademais, sinalou o departamento que dirixe Ethel Vázquez, o Goberno continúa sen adxudicar a obra de electrificación da liña entre Ourense e Monforte, a pesar de que foi licitada xa en outubro do ano 2019.

Quedan, así mesmo, pendentes outras intervencións para completar as melloras previstas na vía, para as que aínda non se coñecen previsións, apuntou a Xunta.

Así, o departamento de Infraestruturas apuntou que nestes momentos non se coñecen avances nos proxectos das variantes do trazado para os tramos Os Peares-Canabal e Rubián, que son claves para mellorar o actual trazado da vía e lograr reducir, xa que logo, os tempos de viaxe entre Lugo e Ourense, que será a cidade a través da cal Lugo teña acceso á alta velocidade.

Esas dúas variantes son o eixo dunha dos maiores investimentos que hai que facer na rede para mellorar os tempos de viaxe desde Lugo. Son obras, ademais, dunha gran complexidade, xa que supón construír novos trazados, non mellorar simplemente os actuais.

UN LONGO PROCESO. A Xunta chamou a atención sobre o feito de que hai por diante un longo proceso entre o acordo adoptado o mércores polo Goberno e o inicio efectivo das obras de mellora da vía do ferrocarril.

Así, a Xunta recordou que agora queda iniciar o proceso oficial para a contratación dos traballos e dixo que, tendo en conta os prazos establecidos para as contratacións, as obras non poderán comezar antes de finais de 2021, segundo os seus cálculos.

Dados os prazos previstos de execución, as melloras non estarían en servizo antes de comezos do ano 2024.

A discrepancia política sobre a marcha dos proxectos de mellora da infraestrutura ferroviaria é unha constante.

Os gobernos central e galego teñen tamén pendente chegar a un acordo para pechar outro dos proxectos estratéxicos: a construción da nova estación intermodal da capital. Os puntos de desacordo seguen sendo importantes, aínda que está claro que a Xunta fará a terminal de buses e o Estado a de trens. 

Claves para mellorar o servizo

O acordo do Consello de Ministros marca o inicio dunha conta atrás para a conexión de Lugo á alta velocidade, pero quedan moitas incógnitas por despexar.

1. ¿Aumentar a a velocidade?


Adif non concretou canto poderá aumentar a velocidade dos trens coas obras autorizadas. Especialistas na rede ferroviaria apuntaban que a velocidade se poderá aumentar algo cando se faga a renovación da vía, pero que os pasaxeiros o que percibirán sobre todo é unha maior comodidade, porque mellorará a estabilidade dos convois.

2. ¿Canto durará a obra?


Os tempos de execución dos traballos non foron concretados onte por Adif. Nin sequera sábese cando poderán comezar. Iso si, segundo coñecedores do proxecto, Adif xa ten comprado o material que se usará para a mellora da vía e que deberá utilizar o contratista ao que se adxudique a obra. Iso, aseguran, permitirá que a obra sexa rápida unha vez que se inicie. Iso si, os procesos de licitación son longos, así que se tardará en ver máquinas na vía.

3. ¿Que supón o túnel?


A construción do novo túnel de Oural supón basicamente unha mellora na seguridade. Trátase dun paso de 1,8 quilómetros, moito máis amplo que o actual, de modo que a evacuación de pasaxeiros nunha situación de urxencia sería moito máis fácil e segura. No entanto, esa mellora nas condicións da galería si pode facilitar que os trens poidan circular máis rápido por ese punto da vía.

4. ¿E a electrificación?


Está previsto electrificar a vía entre Lugo e Ourense, pero de momento non se anunciaron prazos. é, con todo, unha intervención fundamental. Para empezar, a electrificación é unha das pezas decisivas do proxecto para que poida aumentar a velocidade á que circulan os trens. Pero antes debe completarse a eliminación de pasos a nivel, xa que os trens teñen que desacelerar en cada un desas cruces.

O acordo: dous grandes contratos
O acordo do Consello de Ministros, como adiantou O Progreso, autorizou dous grandes contratos. O primeiro, de 54.897.163 euros, é para a renovación de vía do tramo Monforte-Lugo. O segundo, por importe de 53.593.861, é para a construción dun novo túnel en Oural.

Área
O tramo de actuación, entre Lugo e Monforte, ten 71 quilómetros.

Comentarios