A Xunta abre a porta a conservar un edificio na actual estación de buses

Infraestruturas garantiu a Lugo Monumental que os autobuses interurbanos poderán seguir parando no centro
Vista de la estación de autobuses, con la zona de dársenas en primer plano. XESÚS PONTE
photo_camera Vista da estación de autobuses, coa zona de dársenas no primeiro plano. XESÚS PONTE

A Xunta mantén o seu plan de trasladar a terminal de autobuses de Lugo á futura estación intermodal da cidade, pero se abre a conservar un edificio para uso público nos terreos da estación de autobuses e permitirá que os buses interurbanos sigan parando no centro de Lugo, para facilitar o acceso dos viaxeiros ao corazón da cidade.

Ese reaxuste nos plans fíxose público tras unha reunión da conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, coa asociación Lugo Monumental, que desde hai anos encabezou un movemento de oposición ao traslado da estación de autobuses.

Así, a asociación insistiu en reivindicar a "magnífica localización da actual estación" para os usuarios, así como o seu "inmellorable accesibilidade" ou o feito de que, segundo os propios datos da Xunta, os usuarios "acoden maioritariamente andando" á estación de Lugo.

No encontro, no que tamén participaron o director xeral de Mobilidade, Ignacio Mestre, e o delegado da Xunta en Lugo, Javier Arias, a consellería faría fincapé en que nunca estivo nos seus plans retirar o servizo de autobuses interurbanos da súa localización no centro, senón simplemente trasladar as dársenas onde se estacionan os buses á contorna da estación de tren, pero mantendo a parada actual no centro.

Infraestruturas confirmou este venres a súa disposición a manter na actual estación un edificio no que se presten servizos públicos que necesite a cidade.

Ese inmoble, cuxos usos estarían por definir, non tería que ser necesariamente o da actual terminal, xa que se trata dun edificio concibido como estación e podería ter difícil encaixe con outro tipo de actividades, apuntou este venres a consellería.

O departamento de Ethel Vázquez sinalou que tamén en Ourense e en Santiago vanse a abrir servizos públicos no lugar que ocupaban ata agora as estacións de autobuses e apuntou que esa aposta non significa necesariamente renunciar á construción dunha gran praza no centro, que era a aposta coñecida ata o momento.

De feito, Infraestruturas tiña xa un anteproxecto, que presentou publicamente hai anos, para crear unha gran praza no solar que agora ocupa a estación.

Dado que o que si desaparecerían serían as dársenas, unha vez trasladada a estación seguiría habendo espazo para crear unha praza.

Por definir quedaría a forma de organizar o tráfico e as paradas para que todos os buses interurbanos sigan operando no centro da cidade.

Debate
¿Tirar un edificio de medio século?
A actual estación de autobuses de Lugo ocupa o que ata hai medio século era o campo da feira da cidade e Lugo Monumental defendeu onte que non é razoable, nin desde o punto de vista ecolóxico nin desde o económico, que a vida útil dun edificio sexa de cinco décadas. A estación de autobuses foi inaugurada a principios dos anos 70 e cun mantemento adecuado pódese conservar para diferentes usos, defende.

Agora sobra espazo
A estación está sobredimensionada para o seu uso actual, co que sería razoable buscar outros usos e usala tamén como punto de recepción de viaxeiros, sostén Lugo Monumental.

Necesidade de trens
A asociación di que hai acordo coa Xunta en que a futura intermodal debe vincularse á chegada de trens competitivos a Lugo, porque se non non tería sentido.

Comentarios