Vía romana ou atallo á N-VI

O incremento do tráfico de vehículos que utilizan a Calzada da Ponte reabre o debate sobre a necesidade de que sexa peonalizada
El tramo con más tráfico es el acceso desde el puente romano. XESÚS PONTE
photo_camera O tramo con máis tráfico é o acceso desde a ponte romana. XESÚS PONTE

A antiga calzada romana entre o centro da cidade e o barrio da Ponte rexistra a hora punta un tráfico de "carros" que nin a Vía Apia nos momentos de esplendor da antiga Roma.

Aínda que as grandes laxas que caracterizaban este histórico camiño entre a rúa Santiago e a ponte romana foron tapadas hai décadas a petición dos veciños, a Calzada conserva aínda o nome, a pesar de que por momentos parece unha autovía, segundo laméntanse algúns veciños que consideran urxente limitar o paso de vehículos pola vía.

A principal razón de que os automobilistas prefiran circular por unha vía estreita, con coches aparcados a ambos os dous lados e con presenza de peóns é que supón un atallo para chegar á N-VI e circular en sentido A Coruña. O acceso á estrada nacional tanto desde a Rúa Santiago como desde a ponte romana rexistra un continuo paso de vehículos que os veciños queren parar, sobre todo porque aseguran que cada vez é maior tamén o número de peregrinos que transitan por unha rúa onde xa hai un albergue e están proxectados outros dous.

O Concello previra un acceso alternativo á N-VI a través da Volta da Viña, que se paralizou por un informe sobre o seu impacto

VELLA REIVINDICACIÓN. A peonalización da Calzada da Ponte é ademais unha vella reivindicación que incluso fixeron súa os grupos municipais, que chegaron a aprobar en 2015 unha moción neste sentido presentada precisamente polo BNG, a formación que agora se encarga da área de mobilidade.

O anterior goberno socialista proxectara unha solución para eliminar o tráfico desta rúa coa construción dun novo acceso á N-VI desde A Volta da Viña, que tiña un orzamento de 470.000 euros e ía ser financiado a través do programa Edusi. Con todo, un informe da Dirección Xeral de Patrimonio que alertou do impacto visual desta obra, fixo desistir deste proxecto, aínda que desde o Concello anunciábase entón que este contratempo non ía impedir que se seguise adiante coa peonalización da Calzada dá Ponche e que se ía a encargar un proxecto á empresa Inca.

Un ano logo dese anuncio e cun novo goberno bipartito, os veciños desta rúa seguen esperando unha solución para toda a vía ou que, polo menos, córtese ao tráfico o tramo unidireccional entre a ponte romana e o paso subterráneo da N-VI, precisamente a zona máis usada como atallo polos condutores.

Comentarios