viernes. 05.06.2020 |
El tiempo
viernes. 05.06.2020
El tiempo

As vendas en Black Friday dispáranse a pesar das dúbidas do pequeno comercio lucense

Celebración do Black Friday nun comercio de Lugo. AEP
Celebración do Black Friday nun comercio de Lugo. AEP
Os negocios resístense a esta moda anglosaxoa, aínda que acaban claudicando debido a que a súa implantación está xeneralizada

Xa non cabe a posibilidade de exporse se se opta por truco ou trato. A dinámica dos hábitos de consumo condicionan á maioría dos comercios lucenses a sumarse ao Black Friday, unha tradición anglosaxoa importada como a do Halloween. 

Se esta campaña comercial comezou celebrándose tan só o cuarto venres de novembro, tras o soado Día de Acción de Grazas estadounidense, para que as tendas de electrónica desen saída ao seu stock, agora estendeuse a practicamente todos os segmentos e a súa duración ampliouse a unha semana e incluso nalgúns casos ata unha quincena. 

As principais cadeas de distribución e plataformas de comercio electrónico aseguran que esta é unha das campañas máis importantes do ano, que xa se empolicou ao segundo posto do ranking, tras o do Nadal. 

"Fai catro ou cinco anos apenas tiña importancia e hoxe en día ten case tanto peso no noso sector como a campaña do Nadal", asegura o director comercial de Areal Perfumerías, Rafael Marzán, quen advirte de que "o consumidor valora moito a oferta e busca un desconto que non atopa o resto do ano". 

Tendas de roupa e calzado, ópticas, lencerías, clínicas estéticas, academias de idiomas e ata galerías de arte ofrecen rebaixas que van desde o 10% ata o 60%

O xerente do centro comercial As Termas, Esteban Patiño, que apunta que o Black Friday supón "o pistoletazo de saída da campaña do Nadal", considera que esta cita se consolidou como unha das campañas comerciais "máis importantes do ano xunto co Nadal e as dúas de rebaixas". 

Este ano xoga a favor, segundo recorda Esteban Patiño, que o vindeiro domingo será festivo de apertura, polo que moitas tendas do centro comercial "manterán os seus descontos especiais". 

UN DILEMA. No outro lado da balanza sitúase o comercio tradicional, que non as ten todas consigo. A Asociación de Autónomas de Lugo que antes se sumaba integramente á celebración — máis dun centenar de tendas—, agora ten a opinión dividida e hai asociados que se declaran "antiBlack Friday", como explica a súa presidenta, Marta López. 

A dilema ao que se enfrontan é que "se non o fas, os clientes iranse a comprar ao grande", segundo precisa esta empresaria, que engade que o venres negro "a longo prazo arruína aos pequenos comercios", porque asegura que se aplican descontos do 30% "perden diñeiro". 

Non se salvan de servir como reclamo no Black Friday nin os xamóns serranos

Tendas de roupa e calzado, ópticas, lencerías, clínicas estéticas, academias de idiomas e ata galerías de arte ofrecen rebaixas que van desde o 10% ata o 60%, ou máis en determinados artigos. Concesionarios de automoción, nun frouxo ano de vendas, tamén están a facer os seus primeiros pasos. 

ALIMENTACIÓN. É difícil pasar no bico dos pés nunha campaña con tanto tirón entre os consumidores como esta. Este ano incorporáronse en alimentación os 222 puntos de venda que ten Gadis nas comunidades de Galicia e Castela e León. "É un incentivo para os clientes que poden beneficiarse de importantes descontos en numerosos produtos", afirma un portavoz desta compañía galega de distribución. 

Non se salvan de servir como reclamo no Black Friday nin os xamóns serranos. O produto estrela nos catálogos desta firma é unha peza ao prezo de 55 euros, cuxa compra leva ademais aparellada a participación no sorteo de 15 patinetes electrónicos. 

Prevese que o venres se rexistrarán retencións de tráfico nas principais vías comerciais da cidade a última hora da tarde, cando os consumidores apuren as compras finais, como adoita suceder na véspera de Reyes. Os establecementos preparan actividades. As Termas acenderá a iluminación do Nadal. As fachadas dos seus locais lucirán decoración exclusiva. Ademais, sorteará nas redes sociais dúas vales de compra de 100 euros cada un.
 

Paquetería: Tres millóns e medio de envíos en toda España
O comercio electrónico é un dos grandes beneficiados do Black Friday. As estatísticas así o evidencian. As empresas de paquetería moverán 3,5 millóns de envíos estes días, un 10% máis que o ano pasado, segundo deu a coñecer a Organización Empresarial de Loxística e Transporte. 
Emprego
Esa febre consumista tradúcese nun aumento das contratacións temporais. A patronal da loxística cifra en casi o 10% o incremento de traballadores, coa incorporación de mozos de almacén, persoal de atención ao cliente, de operacións e de repartición —este último con máis de 8.500 profesionais—. 
Vendas triplicadas
Segundo datos desta patronal, recollidos por axénciaa Europa Press, entre o Black Friday e o Ciber Monday, que é o vindeiro luns, as vendas do sector retail son "un 322% superiores á semana anterior". 
41.509 millóns de euros
é o que se vendeu o ano pasado a través do comercio electrónico en España, o 23,6% máis que en 2017 segundo despréndese dun estudo do Observatorio Nacional das Telecomunicacións e da Sociedade da Información. O gasto medio dos compradores por Internet alcanza os 1.920 euros anuais. Este informe recolle que actualmente hai en España 21,6 millóns de compradores online de entre 16 e 74 anos de idade —catro millóns de internautas máis que en 2017—.


Marcos Domínguez, socio director de Star Center: "Oxalá que todas as campañas funcionasen como o Black Friday"

Marcos Domínguez. AEPO Black Friday creceu como a espuma desde que cruzou o charco ata o punto de que en apenas un lustro converteuse na segunda data sinalada en vermello no calendario por algúns empresarios. é o caso de Marcos Domínguez, que está á fronte de Star Center, cadea que conta con 11 establecementos en Galicia e Ponferrada, quen defende que "oxalá que todas as campañas funcionasen así". 

Marcos Domínguez considera que esta campaña está "case á mesma altura que o do Nadal". No seu caso, que por segundo ano esténdese desde mediados de novembro ata finais, "triplican as vendas" con respecto a outra quincena media. E as expectativas para este ano son seguir crecendo. 

"Novembro era un mes frouxo e agora mesmo é mellor que a véspera de Nadal e case alcanza á de reis", asegura este executivo lucense, que explica que no seu caso ampliaron desde o ano pasado a duración a dúas semanas para "dar facilidades de compra ao cliente"

O socio director de Star Center non comparte que se cuestione o Black Friday co argumento de que afecta as vendas da campaña do Nadal. Ao seu xuízo, esta celebración "si vai en contra de quen non a fai".

PRODUTO ESTRELA. Este ano a campaña deparou unha sorpresa para os responsables de Star Center no capítulo de vendas. O artigo que máis demanda está a ter é a caldeira de gas. Marcos Domínguez atribúe ese inusitado interese "á vez que fai, xunto coas promocións que temos co fabricante". O mesmo argumento é válido para os deshumidificadores. 

Nese ranking de artigos preferidos polos clientes, como xa sucedeu o ano pasado, sitúanse no segundo posto os patinetes eléctricos. E un clásico nas compras desta época do ano son os televisores, iso si grandes, de máis de 50 polgadas. 

Se as vendas dispáranse pola afluencia de clientes, iso tamén redunda na contratación de persoal. Marcos Domínguez asegura que nas 11 tendas da cadea se reforzou o persoal en case "un 20%", sobre todo de repartidores de mercancía e instaladores dos aparellos, como sucede no caso das caldeiras de gas.

José María Seijas, presidente da Federación Galega de Comercio

José María Seijas. AEPUnha das voces críticas que se significou fronte ao Black Friday desde que se disparou a implantación desta campaña é a do presidente da Federación Galega de Comercio, que tamén o é da lucense. 

José María Seijas asegura que se as rebaixas e a campaña do Nadal supuñan o 40% das vendas anuais do pequeno comercio, esa porcentaxe, ao seu xuízo, "se cadra redúcese á metade" coa irrupción desta moda consumista que foi importada de Estados Unidos. 

O presidente dos comerciantes recorda que esta cita "empezou como un día para activar as vendas e xa estamos nunha semana". Precisa que "non está implantada só no sector do comercio, senón en todos, ata a Once aplica o venres negro". 

José María Seijas avoga porque o Black Friday sexa "unha data máis concreta" debido a que considera que está a contribuír a desestacionalizar "as rebaixas e as vendas de Nadal". 

Advirte de que os pequenos comerciantes "xa non poden soportar " estar permanentemente cos carteis de descontos colgado nos seus establecementos "desde o 1 de xaneiro ata o 31 de decembro". 

Se non se regula ese frenesí de descontos, ao que habería que sumar a feroz competencia que supoñen as vendas online, José María Seijas augura que abocará ao peche a moitos pequenos establecementos. 

UN ALTO CUSTO. Recoñece que, a pesar desa postura crítica que manteñen fronte ao venres negro, non queda outro remedio que sumarse a esta celebración porque "están todos". Pero esa presenza é á conta de ter en conta que "non beneficia en nada ao pequeno comercio". 

O presidente da Federación Galega de Comercio cuestiona tamén que a política de prezos que aplica estes días o comercio tradicional nos artigos con descontos que pon á venda difire da dos outros canles de distribución.

José María Seijas fai ademais outra reflexión, que cando acábanse de recibir os artigos nas tendas con vistas á campaña do Nadal "xa saen á venda con desconto" debido á celebración do Black Friday, o que, ao seu xuízo, contribúe a minar "ao pequeno comercio".

As vendas en Black Friday dispáranse a pesar das dúbidas do pequeno...
comentarios