Tráfico manterá o control do tramo de N-VIN cedido ao Concello por Fomento

A estrada, que xa é de titularidade municipal, seguirá baixo vixilancia da Garda Civil, que adoita utilizar a contorna do Balneario para realizar habituais controis aos condutores. A Policía Local tamén colaborará na xestión da vía
Calzada da Ponte. SEBAS SENANDE
photo_camera Calzada dá Ponche. SEBAS SENANDE

O tramo de Nacional VI cedido ao Concello polo Ministerio de Fomento seguirá baixo a vixilancia do subsector de Tráfico da Garda Civil de Lugo. A pesar de que a vía xa é de titularidade municipal, desde Subdelegación do Goberno explican que non está previsto ningún cambio neste sentido e que o control da circulación viaria seguirá sendo competencia da Benemérita.

Esta decisión non implica con todo que a Policía Local váiase a manter á marxe do que suceda nese tramo, xa que os dous corpos manterán a colaboración pola que apostaron ao longo do último ano, un traballo de cooperación que contribuíu a mellorar a seguridade viaria en Lugo.

Ademais, o acceso ao Balneario neste tramo da estrada adoita ser utilizado pola Garda Civil de Tráfico para realizar controis a vehículos, sobre todo durante os fins de semana, cando se pon en marcha dispositivos para evitar o consumo de alcol ou drogas por parte dos condutores.

O convenio de cesión, que foi presentado publicamente o pasado día 5, afecta a dous quilómetros da Nacional VI -concretamente a un tramo de 2.320 metros de lonxitude-, desde o punto quilométrico 500, á altura da ponte branca, ata o 502,3, no enlace da N-540 e a Avenida dás Américas.

Dentro do obxecto desta actuación inclúense ademais dous ramais de acceso á ponte sobre o río Miño, a raqueta na marxe contraria do acceso ao Balneario, os ramais na zona de entrada/saída próxima á ponte romana e o ramal de conexión da N-540 coa N-VI en sentido Santiago-Madrid, así como o de incorporación desde a Nacional VIN á Avenida dás Américas e o de saída desde a Avenida Breogán sentido A Coruña.

O Concello explicou que, de facto, o tramo cedido por Fomento xa estaba a ser utilizado como circunvalación da capital, coma se tratásese dunha vía urbana máis, "xa que é unha zona pola que pasan a diario máis de 23.000 vehículos e o 85% dos mesmos teñen como punto de partida e de destino Lugo", sinalaron. Por outra banda, o Concello lucense xa se encargaba de parte do mantemento deste tramo, que estima agora nuns 46.000 euros anuais.

A cesión deste tramo da N-VIN ao Concello non se limitará unicamente a un cambio sobre o papel. Ou iso polo menos é o que proclama o goberno local, que insiste en que esta cesión permitirá avanzar máis rápido na conexión da cidade co río -xa que ao ser de titularidade municipal sería de aplicación o Plan Xeral de Ordenacion Municipal (PXOM)- e beneficiará sobre todo aos barrios de As Saamasas e A Cheda.

Entre as actuacións previstas están a pasarela peonil e a mellora do paso subterráneo que dá acceso ao Pazo de Feiras e ao Estadio Ángel. Con todo, a pesar de que se trata de dous proxectos que levan xa tempo entre as previsións do goberno local, o Concello lucense continúa sen dar datas concretas para que se materialicen.

O comité de dirección da estratexia Dusi-Muramiñae anunciou a principios do pasado mes de xullo o inicio dos traballos de construción da pasarela elevada sobre a N-VIN -adxudicados á firma Construcións Taboada e Ramos, que presentou unha oferta de 971.250 euros- pero a día de hoxe, a zona segue como estaba e unicamente instalouse un cartel e se perimetró o lugar cunha cinta. E en canto ao proxecto do paso elevado, os avances son aínda menores, xa que a obra nin tan sequera licitouse.

PLANS. O Concello tampouco adiantou aínda que plans ten para a nova vía da súa titularidade. Queda tamén por aclarar se se vai a reducir a velocidade máxima, que agora é de 80 quilómetros, ou se se van a construír beirarrúas ou rotondas que permitan o acceso desde A Volta dá Viña á Nacional VIN en dirección A Coruña.

En calquera caso, o goberno local ten postas moitas expectativas nesta zona, non só polos proxectos para favorecer a conexión do centro urbano co río, senón porque na ampla extensión de terreo que hai entre a N-VIN, a Rolda do Carme, Marqués de Ombreiro e a Calzada dá Ponche hai previstos varios desenvolvementos urbanísticos.

Comentarios