Só un de cada dez coches vendidos en Lugo é de gas, eléctrico ou híbrido

A falta de puntos de recarga, a autonomía e os prezos son os problemas que afrontan os compradores de vehículos alternativos
Uno de los pocos puntos de recarga de coches eléctricos en Lugo, en As Termas. EP
photo_camera Un dos poucos puntos de recarga de coches eléctricos en Lugo, nas Termas. EP

Os coches eléctricos, híbridos e de gas non acaban de calar entre os compradores lucenses. Así o demostran os datos das matriculacións no que levamos de ano arroxados pola Anfac (Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións).

Entre xaneiro e xuño de 2019, só o 10,4% dos coches e todo terreos matriculados en Lugo foron alternativos. Aínda que a cifra é superior que no mesmo período do pasado ano (no que as vendas alcanzaron o 8,4%) as cifras das matriculacións de coches e todo terreos ecolóxicos seguen sen ser representativas.

Con todo, Lugo é a segunda provincia galega na adquisición de coches ecolóxicos, por detrás da Coruña (con cerca do 11% deste tipo de vehículos matriculados), e seguido de Ourense (case o 9,9%) e Pontevedra (case o 9,8%).

PROBLEMAS E VANTAXES. Aínda que as vantaxes que se presentan á hora de adquirir un vehículo alternativo poden ser atractivas (como o mínimo gasto de mantemento, o aforro de gasto de combustible ou a menor emisión de CO2), existen certos problemas que botan atrás aos posibles compradores.

Os concesionarios lucenses sinalan a falta de infraestruturas para realizar recargas en sitios públicos e privados como o principal obstáculo. "En cidades como Madrid e Barcelona, onde as infraestruturas están máis desenvolvidas, recárgaa non supón un problema. Pero aquí os puntos de carga son case inexistentes. Os organismos públicos como o Concello e a Xunta deberían apostar máis pola instalación destes puntos", afirma José Ramón Ernesto, xerente de Fergil Auto.

Este feito está ligado á escasa autonomía dos vehículos ecolóxicos, sobre todo dos 100% eléctricos. Aínda que desde os concesionarios sinalan que cada vez é maior (algúns modelos roldan os 450 quilómetros), segue sen ser un modelo eficaz para aquelas persoas que realizan traxectos de maior percorrido.

O prezo tamén supón un hándicap á hora de interesarse por un coche alternativo. De momento, estes vehículos –sobre todo os eléctricos e os híbridos enchufables– aínda contan con prezos moi elevados, entre os 21.000 e os 69.000 euros.

Para impulsar a compra dos vehículos limpos –100% eléctricos e híbridos enchufables– o Goberno central puxo en marcha en febreiro o plan Moves, con axudas para cambiar o antigo coche de máis de 10 anos por un alternativo. As axudas alcanzan os 5.500 euros, pero en Lugo a esta proposta tampouco callou. Así como nalgúns concesionarios, como Fergil Auto, case o 100% dos clientes acolléronse ao Moves, noutros como Ibericar Gestoso e Grupo Breogán ningún dos seus compradores utilizouno.

¿Son os coches eléctricos o futuro?
Os vehículos eléctricos e híbridos creáronse co fin de acabar coa elevada contaminación emitida polos coches de combustión, sobre todo en zonas con alta concentración de tráfico como as grandes cidades. Aínda que moitas marcas puxéronse en marcha e existen múltiples modelos de vehículos que emiten moito menos CO2, aínda quedan moitos enigmas por resolver e moitas preguntas que quedarán sen resposta ata que existan estudos sobre o seu uso continuado ao longo de varios anos.

Opinións diferentes
A día de hoxe aínda está claro se os coches eléctricos serán o futuro ou non. Desde o concesionario Grupo Breogán, o seu xerente, Benito Maior, opina que os coches de combustión seguirán sendo imbatibles o día de mañá. "Non creo que se poidan crear estruturas para que, se ou día de mañá todos vos coches son eléctricos, se poidan conectar á corrente todos á vez. Non estamos a crear enerxía suficiente para iso".

José Ramón Ernesto, responsable de Fergil Auto, opina todo o contrario. "O futuro está nos eléctricos. é necesario que a Xunta e os gobernos locais sigan apostando polas infraestruturas para os vehículos ecolóxicos".

Eléctricos, xa o
Pola súa banda, o encargado do concesionario Ibericar Gestoso, José Luís Sánchez, ten claro que os coches eléctricos xa son parte do presente. "En Noruega, por exemplo, xa teñen unha porcentaxe moi ampla deste tipo de vehículos. O problema é que a transición desde o coche de combustión non vai ser sinxela", comenta.

Comentarios