Os coches eléctricos, híbridos e de gas non acaban de calar entre os compradores lucenses. Así o demostran os datos das matriculacións no que levamos de ano arroxados pola Anfac (Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións).
Entre xaneiro e xuño de 2019, só o 10,4% dos coches e todo terreos matriculados en Lugo foron alternativos. Aínda que a cifra é superior que no mesmo período do pasado ano (no que as vendas alcanzaron o 8,4%) as cifras das matriculacións de coches e todo terreos ecolóxicos seguen sen ser representativas.
Con todo, Lugo é a segunda provincia galega na adquisición de coches ecolóxicos, por detrás da Coruña (con cerca do 11% deste tipo de vehículos matriculados), e seguido de Ourense (case o 9,9%) e Pontevedra (case o 9,8%).
PROBLEMAS E VANTAXES. Aínda que as vantaxes que se presentan á hora de adquirir un vehículo alternativo poden ser atractivas (como o mínimo gasto de mantemento, o aforro de gasto de combustible ou a menor emisión de CO2), existen certos problemas que botan atrás aos posibles compradores.
Os concesionarios lucenses sinalan a falta de infraestruturas para realizar recargas en sitios públicos e privados como o principal obstáculo. "En cidades como Madrid e Barcelona, onde as infraestruturas están máis desenvolvidas, recárgaa non supón un problema. Pero aquí os puntos de carga son case inexistentes. Os organismos públicos como o Concello e a Xunta deberían apostar máis pola instalación destes puntos", afirma José Ramón Ernesto, xerente de Fergil Auto.
Este feito está ligado á escasa autonomía dos vehículos ecolóxicos, sobre todo dos 100% eléctricos. Aínda que desde os concesionarios sinalan que cada vez é maior (algúns modelos roldan os 450 quilómetros), segue sen ser un modelo eficaz para aquelas persoas que realizan traxectos de maior percorrido.
O prezo tamén supón un hándicap á hora de interesarse por un coche alternativo. De momento, estes vehículos –sobre todo os eléctricos e os híbridos enchufables– aínda contan con prezos moi elevados, entre os 21.000 e os 69.000 euros.
Para impulsar a compra dos vehículos limpos –100% eléctricos e híbridos enchufables– o Goberno central puxo en marcha en febreiro o plan Moves, con axudas para cambiar o antigo coche de máis de 10 anos por un alternativo. As axudas alcanzan os 5.500 euros, pero en Lugo a esta proposta tampouco callou. Así como nalgúns concesionarios, como Fergil Auto, case o 100% dos clientes acolléronse ao Moves, noutros como Ibericar Gestoso e Grupo Breogán ningún dos seus compradores utilizouno.
Opinións diferentes
A día de hoxe aínda está claro se os coches eléctricos serán o futuro ou non. Desde o concesionario Grupo Breogán, o seu xerente, Benito Maior, opina que os coches de combustión seguirán sendo imbatibles o día de mañá. "Non creo que se poidan crear estruturas para que, se ou día de mañá todos vos coches son eléctricos, se poidan conectar á corrente todos á vez. Non estamos a crear enerxía suficiente para iso".
José Ramón Ernesto, responsable de Fergil Auto, opina todo o contrario. "O futuro está nos eléctricos. é necesario que a Xunta e os gobernos locais sigan apostando polas infraestruturas para os vehículos ecolóxicos".
Eléctricos, xa o