Fomento pon data á conexión Lugo-Madrid en menos de catro horas: 2021

O ministro e o presidente galego realizaron a viaxe en tren entre Sarria e Lugo 

 

O ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, avanzou este luns que a conexión ferroviaria entre Lugo e Madrid será de 3 horas e 47 minutos en 2021 grazas a un investimento previsto de 283 millóns de euros.

Nun acto en Lugo, acompañado polo presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, o ministro destacou que o tempo de conexión verase "moi reducido" cando se poñan en marcha as dúas grandes variantes para instalar plataformas distintas ás actuais.

De la Serna dixo que a súa presenza en Galicia, de novo, remarcou, obedece á presentación dun "plan integral absolutamente realista" de mellora da liña entre Lugo e Ourense.

Citou a recente posta en marcha da variante de San Julián, "unha realidade tanxible, demostrable" que acredita que o seu departamento, insistiu, cumpre cos compromisos.

O proxecto prevé a renovación absoluta da liña, a súa modernización, a substitución de carrís e a execución de melloras na infraestrutura sobre capacidade, como a electrificación da liña, "un elemento crave", así como "a supresión de todos os pasos a nivel.

A actuación prevista prevé a supresión de 36 pasos a nivel entre Lugo e Ourense, así como a electrificación de toda a vía e a revisión de diversas infraestruturas

"O compromiso con Lugo é absoluto", sinalou De la Serna, que cifrou na "contorna de 1.600 millóns de euros o investimento total entre Lugo e Ourense" (...) "un gran investimento, un gran esforzo para o Goberno, absolutamente xusta", concluíu.

A mellora da conexión ferroviaria entre Lugo e Ourense supón actuar sobre un trazado de 117 quilómetros, con dúas partes claramente diferenciadas, dado que a vía entre Monforte de Lemos e a cidade das Burgas está xa electrificada, mentres que desde a capital lucense ata Monforte aínda non o está, salvo no caso da recén inaugurada variante da Pobra de San Xiao (Láncara).

En canto á variante da Pobra de San Xiao, o ministro recordou que entrou en funcionamento o pasado 23 de abril, logo dun investimento de 109 millóns de euros, que permitiu reducir o trazado a 7,2 quilómetros e eliminar 14 pasos a nivel, de modo que os trens poden circular agora a unha velocidade de 160 quilómetros por hora, cando antes non podían superar os 95.

A actuación prevista prevé a supresión de 36 pasos a nivel entre Lugo e Ourense, así como a electrificación de toda a vía e a revisión, e nalgúns casos reforzo, de diversas infraestruturas, como os 73 pontes, 8 túneles, 94 desmontes e 56 terrapléns que comprende o trazado actual, cun orzamento total de 283 millóns de euros.

A mellora da conexión ferroviaria entre Lugo e Ourense supón actuar sobre un trazado de 117 quilómetros

Esa reforma integral estará lista, segundo o ministro, en 2021, pero aínda se está desenvolvendo o estudo informativo para executar as dúas variantes que permitirán reducir aínda máis o tempo de conexión entre Lugo e Madrid, concretamente as dos Peares-Canabal e a de Rubián.

De la Serna confía en que ambos os estudos informativos estean listos para ser sometidos ao trámite de información pública a finais do verán ou principios do próximo outono.

En canto á execución das obras, subliñou que o orzamento previsto está preto dos 1.600 millóns de euros.

Nese sentido, precisou que o seu compromiso é finalizar a conexión de Galicia coa meseta no ano 2019, de maneira que a Ave realice o percorrido entre Ourense e Madrid en 2 horas e 15 minutos, mentres que a conexión de Lugo coa cidade das Burgas estea lista en 2021, para que o traxecto a Madrid quede en 3 horas e 47 minutos, un tempo de desprazamento que baixará cando se poñan en servizo as variantes.

O compromiso de Fomento é finalizar a conexión de Galicia coa meseta en 2019, de maneira que a Ave realice o percorrido entre Ourense e Madrid en 2 horas e 15 minutos

O ministro insistiu en que Fomento tomou esta decisión, precisamente, para que Lugo tivese "unha conectividade en tempos competitivos o máis rápido posible", mediante unha "alternativa realista".

O presidente da Xunta, agradeceu o compromiso do Ministerio de Fomento cunha obra "imprescindible", sen a cal "os galegos" non darían por completados "os compromisos do Goberno de España", ademais de destacar o feito de que este investimento vaia realizarse na época de vacas "fracas", precisamente cando o orzamento ministerial é "a terceira parte" do que era en 2006.

Segundo Feijóo, o feito de que "Galicia tivese unha cidade sen Ave, sería unha mutilación", polo que opina que as obras comprometidas por Fomento para garantir esa conexión de Lugo coa rede de Alta Velocidade é unha "garantía" de que a capital lucense non quedará "á marxe da modernización histórica do ferrocarril en España".

Ademais, destacou o feito de que Fomento está a realizar unha "contratación intelixente" das obras, precisamente para reducir os tempos de execución e conseguir que a nova conexión estea lista no ano 2021, xusto cando Galicia celebra o próximo Ano Santo.

Desde o seu punto de vista, as actuacións previstas son "o inicio dun camiño que situará a Lugo no mellor tren de Alta Velocidade de Europa", porque se unha provincia "queda descolgada", o mapa das comunicacións en Galicia non estaría "completo".
 

Comentarios