Renfe estuda retirar a partir do día 13 o Alvia diúrno a Barcelona

O servizo pasa por Monforte e enlaza con Lugo cun tren rexional. A alternativa que se estuda é o Ave con transbordo en Madrid
Una pasajera se dispone a subir a un Alvia en Lugo. SEBAS SENANDE
photo_camera Unha pasaxeira disponse a subir a un Alvia en Lugo. SEBAS SENANDE

Renfe xa non ten á venda billetes para o Alvia diúrno que conecta Galicia e Barcelona a partir do próximo día 13 de decembro. Segundo a compañía ferroviaria, trátase dun bloqueo temporal mentres se remodela o seu itinerario, pero todo apunta a que, como pasou cos trens-hotel a Madrid e Barcelona e o Arco a Bilbao, non se reporá este servizo. A cambio, segundo publicou o diario La Región de Ourense, ofreceranse conexións con transbordo en Madrid ou Segovia.

Os dous Alvia que deixarán de estar en servizo en 13 días conectan Lugo, A Coruña, Santiago, Vigo e Ourense con León, Palencia, Burgos, Vitoria, Pamplona, Zaragoza, Lleida, Tarragona e Barcelona, en ambos os sentidos. Na actualidade, teñen as súas estacións de partida e destino en Galicia en Vigo e A Coruña, en días alternos. Os lucenses conectan con el en Monforte, grazas a un tren automotor de enlace. O Alvia sae de Barcelona ás 9.30 horas e ten prevista a chegada a Monforte ás 20.22 horas, case doce horas de viaxe nun convoi que nin sequera ten servizo de cafetería. á volta a Barcelona, o enlace sae da Coruña ás 7.30, pasa por Lugo e conecta en Monforte ás 9.30.

Moitos lucenses utilizan ademais este Alvia como enlace cara a outros destinos, como Madrid ou Asturias, facendo transbordo en León. De feito, son enlácelos con esta última cidade os que máis afectados quedarían pola supresión deste servizo, xa que os traxectos alternativos duplicarían os tempos actuais. Tampouco se ofrece alternativa para chegar a Pamplona.

As opcións que Renfe expón a este servizo, segundo adiantou La Región, son trens Ave desde Barcelona a Madrid e viceversa, que enlazarían co Alvia de Madrid a Galicia. O curioso é que con estas alternativas, os tempos de viaxe a Zaragoza ou á capital catalá reduciríanse de xeito notable, en máis de catro horas nalgúns casos, a pesar dos transbordos. Dependendo dos enlaces de Lugo con Ourense (cuxos horarios tamén foron modificados), cabería incluso a posibilidade de ter máis frecuencias, xa que se pasaría dun a tres trens en sentido Ourense-Barcelona e dous en sentido inverso.

Pola contra, as novas opcións implicarían un incremento substancial dos prezos dos billetes, que serían entre 10 e 30 euros máis caros, dependendo do tren. Ademais, conta coa desvantaxe de que os trens de Barcelona chegan á estación de Atocha en Madrid, e o Alvia a Galicia sae de Chamartín, polo que habería que cambiar de estación.