O PPdeG insiste en que se fagan as dúas variantes descartadas no tren a Ourense

O PP presenta este martes no Congreso unha proposición non de lei para que o Goberno asegure o diñeiro público para Altri e a subestación eléctrica que necesita
Los populares Cristina Abades, Francisco Conde, Elena Candia y Jaime de Olano. XESÚS PONTE
photo_camera Os populares Cristina Abades, Francisco Conde, Elena Candia e Jaime de Olano. XESÚS PONTE

A presidenta do PPdeG en Lugo, Elena Candia, rodeouse este luns dos deputados populares Jaime de Olano, Francisco Conde e Cristina Abades para explicar as iniciativas que o seu partido está a presentar no Congreso sobre as infraestruturas na provincia. Elixiu como escenario a estación de tren, coa trasfega dos camións das obras que Adif está a realizar para levantar a nova intermodal, para reclamar ao Goberno que faga as variantes dos Peares e Canabal, que aforrarían uns 20 minutos na viaxe por tren a Ourense e nas que habería que investir uns 600 millóns de euros.

Foi Jaime de Olano quen recordou que hai unha semana o ministro de Transportes, Óscar Puente, "anunciou que Lugo queda fóra de corredor atlántico de mercancías e fóra da alta velocidade. E, por unha recente resposta, sabemos que non ten a máis mínima intención de construír a autovía A-74 da Mariña e Lugo está conectada coa meseta pola A-6 unicamente ao 20%, porque só se repuxo un carril dos cinco que habían no Castro". Por iso, preguntouse "de que ría nesa presentación o señor José Tomé", presidente da Deputación.

Estado das obras na estación de Lugo, este luns. XESÚS Ponche
Estado das obras na estación de Lugo, este luns. XESÚS Ponche

Neste sentido, o deputado popular explicou que presentaron "iniciativas no Pleno, a comisión de Transportes ou a comisión correspondente para ver se atopamos o apoio dos socialistas lucenses e a realidade é que os deputados socialistas lucenses non apoiou esas iniciativas. eles están contentos e rinse con todos estes incumprimentos e agravios". "¿Que lles fai tan felices aos socialistas galegos do Goberno de Pedro Sánchez?", insistiu, cando "os últimos datos que temos de execución orzamentaria, do ano 22, din que as empresas públicas do Estado só investiron dous euros de cada cinco orzados en Galicia".

Olano, despois de que Elena Candia sacase de caixón un documento presentado en 2018 polo entón ministro de Fomento Íñigo da Serna na que figuraban as variantes dos Peares e Canabal, insistiu en que a renuncia a ditas obras "figura en respostas do Goberno por escrito", o que lle serviu para volver cargar contra José Tomé tras a súa afirmación de que unha vez que a liña entre Lugo e Ourense estea electrificada os lucenses chegarían antes a Madrid que os da Coruña ou Vigo. "É mentira, literalmente, que o traxecto entre Lugo e Ourense váiase a facer en 40 minutos. Tomé mente aos lucenses e rise deles. Os técnicos do ministerio xa afirmaban que coas dúas variantes a viaxe a Ourense sería dunha hora; sen as variantes, que aforraban 22 minutos, imaxínense".

Seguindo co tema das infraestruturas, Cristina Abades detallou que tamén presentaron varias iniciativas pedindo medidas de mantemento nas estradas nacionais nos seus accesos a Lugo, como a iluminación no acceso por Nadela ou o desdobramento de Róldaa Norte, así como o arranxo do asfalto da N-540.

Alcoa e Altri

Francisco Conde, pola súa banda, centrouse nos desafíos industriais da provincia, especificamente en Alcoa e Altri. "Facemos un chamamento", dixo o deputado, "para que o Goberno dea pasos, concrete. No caso de Alcoa trasladamos unha iniciativa moi concreta para que o Goberno poida dotar o 25% dous ingresos de CO2, que permitiría que Alcoa e as industrias electrointensivas puidesen dispoñer dá enerxía con prezo competitivo e estable. Ese incumprimento por parte do Goberno maniféstase en que só queren achegar 300 millóns cando a normativa europea permítelles 896 millóns. Seguimos á espera dunha modificación orzamentaria".

No caso da planta de celulosa que Altri proxecta en Palas de Rei, Conde explicou que este mesmo martes presentarase unha proposición non de lei na comisión de Industria e Turismo do Congreso para que "o Goberno de pasos concretos" nos dous alicerces esenciais para esta industria: "Acceder aos fondos europeos, unha vía que claramente permite o marco dos fondos de recuperación e instamos a que se busque unha solución coa Comisión Europea para que se poida acceder a eses fondos; e, en segundo lugar, resolver as necesidades eléctricas e que se poida construír a subestación que necesita Altri para desenvolver o seu proxecto". Neste sentido, reclamou aos representantes parlamentarios de PSdeG o seu apoio a esta iniciativa do Partido Popular.

En opinión do que que fose conselleiro de Industria ata fai un par de anos, a Xunta garantirá que se cumpran todos os requisitos ambientais e de protección de territorio, polo que "se o Goberno achega os fondos e o abastecimento eléctrico, Lugo tería unha enorme oportunidade para vertebrar industrialmente o seu territorio creando máis de 2.500 postos de traballo directos e indirectos e abrindo oportunidades para o rural, para o reto demográfico, e vertebrando o sector forestal".

Comentarios