O PP expón optar a diñeiro da UE para construír un aparcadoiro na zona das Fontiñas

Ve necesario máis aparcadoiro na zona, con independencia de que se faga ou non un carril bici, e recupera e amplía alternativas para el
Generated by  IJG JPEG Library
photo_camera Ladera dos Paxariños, na Ronda das Fontiñas, onde o PP propón facer un párking. AEP

O PP volveu expor este martes a necesidade de dotar á zona das Fontiñas de máis prazas de aparcadoiro, en liña co que, segundo asegura, demandan veciños, comerciantes e hostaleiros. Para iso propón que o Concello opte a algunha das liñas de financiamento da UE. 

O viceportavoz do PP, Antonio Ameijide, recordou que os fondos Next Generation van destinados a, entre outros fins, mellorar a mobilidade urbana e facela máis sostible, polo que cre que a construción dun aparcadoiro nunha zona que ten moito volume de tráfico e que ademais está á entrada da cidade podería encaixar. 

O principal grupo da oposición recuperou a idea de construír un aparcadoiro na contorna da Rolda dás Fontiñas por mor de que se soubese que a alcaldesa ten sobre a mesa un proxecto que contempla a creación dun carril bici nesta arteria, o que implicaría eliminar prazas de aparcadoiro e reordenar o tráfico.

O PP cre que o Concello debe ser ambicioso e explorar vías para construír un aparcadoiro na contorna da Rolda dás Fontiñas

"Os veciños están moi preocupados porque suprimir prazas de aparcadoiro sería un mazazo para o barrio. Así nolo trasladaron nunha reunión que mantivemos cun grupo de residentes e hostaleiros esta semana", explicou onte a pé de rúa Ameijide, que acudiu con outros concelleiros do PP a mostrar os emprazamentos onde o grupo municipal cre que podería facerse un aparcadoiro.

Un deses lugares sería o terreo que hai en ladeira á beira do parque dos Paxariños, para o que o PP xa lanzou esa proposta en 2015. Posteriormente, Cs rescatou a idea, cun proxecto máis ambicioso, e agora os populares volven pola sobre a mesa.

Nesa zona hai unha leira de 3.675 metros cadrados que é propiedade dunha congregación relixiosa e onde podería construírse, segundo propón o PP,  un aparcadoiro subterráneo en forma de terraza, con polo menos tres sotos que darían cabida a uns 400 coches. Encima poderíase facer unha zona verde, un parque infantil e biosaludable e ata un miradoiro, dotacións moi demandadas nesa contorna, explicou Ameijide.

Ese mesmo modelo construtivo tamén sería viable noutra leira particular situada á altura dos números 99-105 da Rolda dás Fontiñas, fronte á intersección co Carril de San Eufrasio, asegura o PP. é unha parcela de 3.116 metros que tamén ten moita pendente. Do mesmo xeito que no caso de Paxariños, podería ter acceso tanto por arriba como por abaixo, desde a Rúa San Eufrasio.

A oposición cre que estas propostas son máis asumibles en custo, tempo e molestias que a de construír un aparcadoiro debaixo da Rolda dás Fontiñas, como recollía o plan de mobilidade que o Concello aprobou no ano 2014 e que o actual goberno está a ignorar nas accións que está a levar a cabo na cidade, denuncia o PP.

Aínda así, as alternativas que ofrecen os populares non son sinxelas de levar a cabo. Non só necesitarían financiamento, senón que probablemente habería que modificar o PXOM, como recoñeceu onte Ameijide. No entanto, o partido cre que a necesidade de mellorar a mobilidade nesta zona é evidente e que o Concello debe apostar por iso. é unha contorna moi poboada e con moito tráfico pola gran actividade comercial e hostaleira que ten a zona e porque As Fontiñas é unha importante arteria de comunicación. E aínda que os edificios teñen garaxes, algúns con moitos sotos e prazas, como os que dan á estrada da Fonsagrada, o aumento constante do parque móbil, do que tampouco esta zona é alleo, fai que moita xente use a rúa como aparcadoiro. é habitual que nunha familia haxa máis dun coche.

Os populares instan o goberno local a ser ambicioso e a ofrecer solucións para os problemas existentes antes de potenciar unha mobilidade alternativa como é a da bicicleta. 

Como solución máis rápida, o PP volveu recordar a súa proposta para que o Concello habilite como aparcadoiro polo menos as dúas parcelas que ten na Rúa Primavera, fronte ao centro social Maruja Mallo. Nunha hai unha casa en ruínas que supón un perigo e que debería tirarse, opina o PP, e á beira hai outras dúas parcelas do Sareb, o chamado banco malo, cuxo uso para o mesmo fin podería xestionarse, apunta.

O equipo de Lara Méndez non valorou esta proposta nin a de construír aparcadoiros na contorna das Fontiñas. Recalcou  que, aínda que o obxectivo a medio prazo é seguir dotando á cidade de vías ciclistas seguras, neste mandato non contempla amplialas senón impulsar o uso do carril bici que está a construír na Rolda do Carme e A Residencia ata a zona fluvial.

65 quilómetros de carril bici na cidade
Os plans para fomentar o uso da bicicleta aceleráronse neste mandato grazas a diñeiro da UE, que promove unha mobilidade máis sostible, pero veñen de lonxe. O plan de mobilidade da cidade, elaborado pola Axencia de Ecoloxía Urbana de Barcelona en tempos do alcalde José López Orozco, prevía carril bici polas Fontiñas. Tamén figura nun plan de promoción da bici entregado ao Concello hai anos. Este contemplaba 65 quilómetros de vías ciclistas na cidade e unha transformación radical de moitas rúas.

Comentarios