Políticos, empresarios e veciños apostan de forma decidida pola intermodal

Lugo Monumental e Adega unen as súas forzas e piden un debate público porque trasladar a estación de autobuses é un "disparate"
Recreación virtual de la estación intermodal de Lugo. EP
photo_camera Recreación virtual da estación intermodal de Lugo. EP

Lugo Monumental e Adega uniron este venres as súas forzas nunha rolda de prensa na que se situaron en contra do traslado da estación de autobuses ao barrio da Estación. Luís Latorre e Adela Figueora pediron abrir un debate público en setembro que, en principio, non parece ter moito percorrido. Políticos, empresarios, institucións e responsables veciñais consultados por este xornal coinciden en que a intermodalidad non ten volta atrás e que supón un avance a todos os niveis para a cidade.

Tanto Luís Latorre como Adela Figueroa esgrimiron varios argumentos en contra do proxecto de intermodalidad e cualificaron de disparate "" mover a estación desde o centro da cidade "a unha localización absurda".

Arrincou Figueroa apostando por unha revitalización do tren de proximidade de proximidade "aínda que ou Concello non teña competencias". Para Figueroa, "se unha corporación ten forza, senta na mesa á directora de Adif, que é de Lugo, e lle explica ou problema de comunicación que ten Lugo co resto de Galicia".

Figueroa sinalou que a actual localización da estación de autobuses "é tan equiparable para dávos Piringalla, como vos de Augas Férreas, como vos que viven na zona de Castelao". A responsable de Adega apuntou que son percorridos que se poden facer a pé e que o desnivel que existiría en caso dun traslado da estación "é moi acusado, moi fácil de practicar en autobús pero moi dificultoso para andar a pé. Este é un argumento de tipo social polo ben de todo ou conxunto".

Continuou Figueroa asegurando que todos os que lle falan de intermodalidad "son usuarios que se moven en coche particular" e incluso lanzou o reto de que se comprobe. "Só as persoas que van andando a todos vos sitios din que é unha pena quitar a estación do lugar onde está".

ECOLOXISMO. Desde o punto de vista estritamente ecolóxico, Figueroa apostou por reducir as novas construcións de cemento –"cada tonelada métrica de cemento Portland equivale a unha tonelada métrica de emisión de CO2", explicou– e evitar un proxecto no que se vai a eliminar "terra que filtra auga e herba que fai a fotosíntese pola construción dunha infraestrutura que incrementará as emisións contaminantes á atmosfera".

"é certo que Europa fala de intermodalidad, pero o fai para mercancías, non para pasaxeiros", explicaba Luís Latorre

"DEMANDA CERO". Para o presidente de Lugo Monumental, Luís Latorre, "non existen argumentos" para o seu traslado. Latorre escudouse en que non hai necesidade dunha intermodal porque non hai demanda de pasaxeiros.

"Segundo a Xunta, a demanda de pasaxeiros que veñen en autobús a Lugo a coller un tren ou en tren a coller un autobús é cero". E se non hai demanda, dixo, "¿para que imos gastar esa burrada de diñeiro nese proxecto? ¿Porque dentro duns anos haberá trens? Pois xa cubriremos esa necesidade se se produce. Agora non é necesario".

Latorre, que representa os intereses de comerciantes e empresarios do centroasco histórico, insistiu en que o debate sempre se baseou en falsidades "" e debullou os argumentos a favor da intermodal para negalos. "Din que é necesaria para a Ave pero Madrid demostra que é falso. é a cidade con máis liñas de Ave e non ten intermodal. Ademais, é certo que Europa fala de intermodalidad, pero o fai para mercancías, non para pasaxeiros".

Os representantes sociais e institucionais rexeitan dar marcha atrás neste proxecto porque vai servir para modernizar a cidade

O responsable de Lugo Monumental apostou por destinar o diñeiro do proxecto no Museo da Romanización e asegurou que o 54% dos usuarios da estación de autobuses «van e volven andando, un dato que na estación de tren baixa ata un 16%". Ademais, cifrou en 250.000 o aumento de vehículos que provocaría a creación da intermodal e concluíu recordando que a Ave "non vai chegar a Lugo".

¿HAI DEBATE?. Tras consultar con políticos da corporación, responsables de empresarios e veciños de Lugo, parece que a posibilidade dun debate real disípase precisamente polas posturas coincidentes de todos eles. Entre os varios colectivos que expresaron a súa visión existe unanimidade. A intermodalidad é unha necesidade e un avance claro para a cidade a todos os niveis.

"Vaise eliminar terra que filtra auga e herba que fai a fotosíntese e incrementaranse as emisións contaminantes", denuncia Adela Figueroa

Jesús Vázquez, presidente da Federación de Asociacións Veciñais de Lugo e da plataforma Lugo non Perdas ou Tren, mostrouse contundente respecto diso. "O colectivo ten 20.000 socios en toda a provincia e 300 asociacións. Paréceme ben que a xente opine, pero hai que saber en nome de quen se opina". Para Vázquez, a estación de autobuses é un espazo "que ofrece un espectáculo bochornoso, un refuxio de xente problemática que xamais se debeu construír onde se construíu".

"BARRIO MORTO". Vázquez apunta que oporse á intermodal "é como oporse a finais do século XIX á creación do ferrocarril" e avogou por unha intermodal que recuperaría un "barrio morto" como é o da Estación. "Con programar vehículos lanzadeira teriamos todo solucionado".

Desde a Confederación de Empresarios de Lugo a opinión é moi similar. Jaime López apunta que a intermodal supón "avanzar co futuro" e sinala que a estación de autobuses "non ten sentido na súa localización actual cando se fala de peonalizar o centro, ou cando se fala de transición ecolóxica".

No lado político do debate, tanto Rubén Arroxo, Lara Méndez, Antonio Ameijide, Olga Louzao, José Manuel Balseiro e Isabel Rodríguez comparten un mesmo pensamento: a intemodal é unha oportunidade para a cidade que non se debe deixar escapar.

Lugo sitúase
Lara Méndez, alcaldesa de Lugo e líder do PSDEG no Concello: "A nova localización só está a 750 metros do centro histórico"
A alcaldesa de Lugo defendeu a intermodal e asegurou que forma parte "dá axenda europea do ano 2030, que é unha axenda de futuro". Lara Méndez asegurou que seguirán as directrices da Unión Europea e xustificou que a distancia entre a nova localización e a actual é de tan só 750 metros. "Ou que haberá que facer é ter conexión entre a intermodal e ou centro con autobuses e lanzadeiras".

Rubén Arroxo, tenente de alcalde e líder do BNG: "Planificar que cheguen trens a Lugo, é un proxecto moi útil"
"Sempre dixemos que a intermodal pode ser unha infraestrurura moi útil planificar que a Lugo cheguen trens, que é ou que non conséguese aclarar", sinalou o tenente de alcalde do Concello, Rubén Arroxo. "Na campaña dás Xerais propoñíamos conexión directa con Santiago, A Coruña e Ourense en 45 minutos. É aí cando unha estación intermodal ten sentido, porque centralizas ou transporte".

Antonio Ameijide, viceportavoz do Partido Popular no Concello: "Lugo é unha cidade do século XXI e aspiramos a mellorala"
O viceportavoz do PP no Concello, Antonio Ameijide, apunta que Lugo "é unha cidade do século XXI e seguimos aspirando a mellorala". Ameijide recordou que a intermodalidad "é unha tendencia internacional" e explicou que existe consenso entre a Xunta, o Ministerio de Fomento e o Concello, "polo que entendemos que hai que apostar por implementala na nosa cidade".

Olga Louzao, portavoz do grupo municipal de Cidadáns: "Non estamos en contra, pero a realidade é que non hai trens"
"Non estamos en contra da intermodal, pero a realidade é que aínda non hai trens e non se pode expor un megaproyecto cando non está planificado que servizo imos ter no futuro", di a portavoz de Cidadáns, Olga Louzao. "é un sinsentido empezar a casa polo tellado, pero se ao final hai un servizo útil que nos conecte co resto de Galicia e o país, claro que sería útil".

José Manuel Balseiro, delegado territorial da Xunta en Lugo: "Non ten sentido dar marcha atrás, Lugo non pode ser diferente"
O delegado territorial da Xunta en Lugo considera que non ten sentido "dar marcha atrás porque en todas as cidades de Galicia apostouse pola intemodalidad". Balseiro mostrouse estrañado polas críticas relacionadas co impacto ecolóxico do proxecto "cando aínda nin se coñece", pero si recoñeceu que aumentará o tráfico de vehículos. "Todo ten os seus proles e os seus contras".

Isabel Rodríguez, subdelegada do Goberno en Lugo: "Pareceríame imperdoable que Lugo perdera esta oportunidade"
"Lugo ten ou mesmo dereito que ou resto dás cidades a loitar polo seu futuro, que hoxe pasa, en gran medida, por mellorar as comunicacións e favorecer un transporte público competitivo". Isabel Rodríguez apuntou que o Goberno está comprometido e recordou que se impulsa o proxecto grazas, en parte, ao millón de euros que inviste Adif na construción da nova estación e o aparcadoiro soterrado.

Jesús Vázquez, presidente da federación de asociacións veciñais: "Non se pode perder o tren do progreso; se pasa, Lugo morre"
O tamén presidente da plataforma Lugo non Perdas ou Tren aposta pola intermodal. "Trasladar a estación supón un impulso ao ferrocarril, porque temos un ferrocarril do século XIX. Oxalá tivésemos un ferrocarril de mediados do século pasado". Para Jesús Vázquez, o proxecto é unha oportunidade que non se pode deixar escapar. "Non se pode perder o tren do progreso. Se iso ocorre, a cidade morre".

Jaime López, presidente da Confederación de Empresarios: "Apostar pola Ave implica apostar pola intermodalidad"
"Manter a estación onde está é a mesma cantilena de sempre", di o presidente da CEL, Jaime López, que recorda que "se se aposta pola Ave, apóstase pola intermodalidad. Non podemos navegar en contra". López engadiu que se trata dunha infraestrutura susceptible de ser "moi incentivada desde a Unión Europea e ademais ofrécenos a posibilidade de que a Ave chegue por fin a Lugo".

Comentarios