Os vehículos de mobilidade persoal (VMP) convertéronse nun dos medios de transporte máis solicitados durante os últimos anos. Máis concretamente, os patinetes eléctricos. Así as cousas, a normativa sobre o seu uso atopábase nun limbo legal que chegou ao seu fin coa entrada en vigor, o pasado sábado, dun novo e máis específico regulamento, que delimita o rango de uso destes dispositivos persoais e o seu estacionamento.
Na actualidade, o parque móbil de patinetes eléctricos en España está cifrado en máis de un millón de unidades. Lugo tampouco escapou a este fenómeno dentro da mobilidade. As vendas e mantemento de VMP disparáronse desde o 2017.
David López, xerente da empresa E-Lucus Bikes, especializada en aluguer e venda desta clase de vehículos, asegura que o interese dos compradores por adquirir unha unidade é crecente, a pesar das restricións de uso no centro histórico.
"O cliente que quere realmente un patinete non llo pensa, cómprano, sen máis", comenta. O empresario lucense explica que a pesar da prohibición de conducir un VMP polas arterias máis céntricas, son moitos os que fan caso omiso do regulamento de circulación "como se pode comprobar diariamente polas rúas da cidade", e arríscanse, así, a que a Policía Local impóñalle a correspondente multa.
Os rangos de prezo dos patinetes eléctricos arrincan nos 300 e 400 euros, dos modelos máis económicos, e alcanzan ata
"Os empresarios, sobre todo os que teñen unha empresa de mensaxería ou de entrega a domicilio, prefiren os patinetes de maior calidade, que van desde os 1.450 euros ata os 2.000 euros, son máis robustos e ten rodas máis grandes", di.
O mantemento dos VMP tamén se converteu nun interesante nicho de mercado para certas firmas lucenses, como é o caso da Clásica, tenda especializada en ciclismo e en reparacións de patinetes eléctricos.
Fabio Chaves, propietario da tenda, asegura que as reparacións e substitución de pezas destes vehículos eléctricos aumentou exponencialmente nos últimos anos. Conta que semanalmente recibe entre 15 e 20 unidades que necesitan ser reparadas.
"O máis frecuente son as picadas e o axuste dos freos", di, ademais do cambio de rodas por outras de maior calidade ou un tamaño maior.
"Os patinetes máis pequenos adoitan vir montados con rodas máis pequenas, mentres que os modelos novos xa veñen provistos de rodas de maior diámetro", comenta Fabio Chaves.
SEGURO E CERTIFICADO. Por outra banda, os índices de sinistralidade dos VMP aumentaron xunto co número de usuarios. Para iso, a DXT, obrigará aos condutores deste tipo de vehículos a estar en posesión dun seguro obrigatorio, así como dun certificado que acredite que contas con todos os elementos de seguridade. O uso do casco aínda é opcional.
Aínda que a resolución entrou en vigor o pasado 22 de xaneiro, hai un prazo transitorio de 2 anos para que as marcas e os usuarios adáptense á normativa.
Así, desde o 22 de xaneiro de 2024 só poderán porse á venda modelos certificados e que aparezan, no seu momento, na web da DXT. Con todo, os VMP vendidos ata o 22 de xaneiro de 2024 poderán circular ata
Neste sentido, David López asegura que este tipo de seguros non suporá un desembolso desorbitado. "Moitas compañías de seguros xa inclúen na póliza os vehículos VMP nos seguros de fogar, e o seu custo oscila entre os 20 e os 35 euros ao ano". Aínda que os seguros máis completos poden chegar aos 45 ou 60 euros, segundo a compañía aseguradora.
Sistemas antimanipulación
Velocidade
A súa velocidade máxima está regulada a 25 quilómetros por hora e deben contar con luces obrigatorias brancas dianteiras, en ambos os laterais e traseira.