Ovisa peonalizará Quiroga Ballesteros nun ano con retos para a mobilidade

A obra, que aínda non ten data de inicio, durará un máximo de dez meses e afectará o tramo entre Montevideo e Santo Domingo
Rúa Quiroga Ballesteros. VÍCTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera Rúa Quiroga Ballesteros. VITORIA RODRÍGUEZ

Ovisa, con sede en Outeiro de Rei, foi a empresa, das 17 que competiron, que presentou a mellor oferta para peonalizar a Rúa Quiroga Ballesteros, unha obra que fará por 732.000 euros (máis Iva), nun prazo de dez meses desde o momento en que se formalice o contrato. Prevese, xa que logo, que, se non hai contratempos, a rúa que separa a praza e o mercado municipais quede libre de coches ao longo deste ano, no que a cidade ten outros moitos retos pendentes en materia de mobilidade e seguridade viaria.

A peonalización de Quiroga Ballesteros afectará o tramo comprendido entre Montevideo e Santo Domingo e executarase en base ao proxecto realizado en 2017 polo arquitecto José Antonio Rodríguez Moscoso, froito dun polémico concurso de ideas que foi obxecto de varios recursos. Inicialmente incluía a colocación dunha cuberta, unha obra que finalmente foi descartada pola dificultade que supuña obter o permiso preceptivo da Dirección Xeral de Patrimonio.

O concelleiro de infraestruturas, Alexandre Penas, informou este mércores de que o Concello garantirá a carga e descarga na zona mentres duren as obras, aínda que non precisou como se fará xa que o plan de tráfico aínda non está elaborado. O proxecto de peonalización foi presentado xa no anterior mandato, pero nin antes nin agora explicouse tampouco que solución darase á carga e descarga na nova configuración da rúa, o que supón un dos principais motivos de preocupación para os comerciantes. Penas si confirmou que o bus terá parada no cruzamento de Montevideo con Quiroga Ballesteros.

Segundo o proxecto presentado no seu día, a rúa levantarase para renovar servizos como o saneamento e o abastecemento, para soterrar o cableado e para pór todo o pavimento a unha soa cota. Colocaranse bancos, papeleiras e elementos de xardinería, a iluminación irá no chan e o tráfico de residentes, servizos de urxencias e carga e descarga irá pegado á fachada norte no primeiro tramo, polo centro no tramo medio e pegado á praza de abastos no xiro cara a Santo Domingo.

Se non acabada, o reto é que si poida estar empezada en 2020 a peonalización da Rolda da Muralla na Mosqueira e, segundo a área socialista, tamén a da Calzada da Ponte. Este proxecto executarase dentro da estratexia Dusi, do mesmo xeito que a construción dunha pasarela sobre a N-VI (á altura do Ángel Carro), a mellora do paso inferior e a creación de novos carriis-bici. Na N-VI, no acceso ao campus, Fomento ten pendente a construción dunha glorieta e nesa zona, desde A Tolda ata a estrada da Fonsagrada, a Xunta debe facer a segunda e última fase da Rolda Este. En materia viaria, a mellora das liñas e as frecuencias dos buses urbanos, neste caso a cargo do Concello, é outro dos grandes retos de 2020.

Buses: esperada reforma

A reforma das liñas e as frecuencias do bus urbano é unha das actuacións máis esperadas e que máis pode influír na mobilidade da cidade.

Un autobús. SEBAS SENANDE

 

Accesos: coches no centro

O Concello adxudicou a finais do ano o cambio do control de accesos ao centro histórico, mediante lectura de matrícula, co que previsiblemente se reducirán os coches.

Coches no centro. SEBAS SENANDE

As Fontiñas: cruzamento perigoso

O goberno local prevé construír unha glorieta entre As Fontiñas e San Eufrasio, un cruzamento moi problemático e de moito tráfico, para o que solicitou a cesión do viario á Xunta.

O cruzamento de Fontiñas e San Eufrasio. SEBAS SENANDE

A Mosqueira: libre de coches

O avance na peonalización da Rolda dá Muralla é un dos grandes retos de 2020, aínda que aínda está en fase de estudo e será difícil que estea terminada este ano.

2020010911351989800

N-VI. Pasarela cuestionada

O Concello acaba de licitar, por segunda vez, a construción dunha pasarela na N-VI, cuestionada funcional e economicamente. Finánciase coa estratexia Dusi.

Rolda Leste: inacabada

A segunda fase da Rolda Leste, entre a estrada da Fonsagrada e A Tolda, é un dos proxectos que a Xunta ten pendentes en Lugo. Reservou 300.000 euros en 2020.

A Rolda Este. SEBAS SENANDE

Muralla: paso con risco

O valado da ruinosa casa 48 da Rolda da Muralla, realizado en 2016 e ampliado agora, inhabilitou a beirarrúa. Prevese duradeiro e creouse un novo paso de peóns, pouco respectado.

Ramón Ferreiro: bordos

O Concello sinalizou onte os puntos de Ramón Ferreiro onde suprimiu os bordos para facer pasos elevados, obra pendente, ante as reiteradas caídas de peóns. 

2020010911351940000

Comentarios