O Concello baralla un control do ADN dos excrementos dos cans

Varias empresas ofrecen un servizo xa usado nalgúns municipios para reducir a proliferación de excrementos de mascotas
Heces de perros en una calle y un cartel denunciándolo.
photo_camera Heces de perros en una calle y un cartel denunciándolo.

A proliferación dos excrementos de cans nas rúas e zonas de verdes da cidade levou ao Concello a barallar a posibilidade de recorrer a un novo sistema que xa se está utilizando noutras cidades e que consiste en pescudar a través dunha análise de ADN dos excrementos quen é o dono da mascota que ensució a vía para proceder a sancionalo por non realizar a obrigada recollida.

Luis Álvarez, portavoz do goberno local e responsable da área de medio ambiente, asegura que este sistema xa foi ofertado ao Concello e aclara que incluso podería ser asumible, debido a que as probas de ADN abaratáronse ata o punto de que cada unha deste tipo podería custar uns 30 euros. Con todo, para a aplicación desta forma de control dos cans e os seus donos sería necesario modificar a ordenanza que regula a identificación por microchip das mascotas, para obrigar a que se inclúa na información que achega este dispositivo a pegada xenética do animal. Desta forma, o Concello podería saber máis facilmente a que can corresponden as feces que fosen achadas na vía pública para proceder a identificar ao dono e sancionalo.

ESTUDO DA OCU. Álvarez, que admitiu o problema e o descontento que xera entre a poboación a proliferación das feces de can nas rúas e que tamén se constata nun recente estudo da Ocu, discrepa en cambio sobre o rigor do informe que coloca a Lugo entre as cidades máis sucias de España. «O Concello admite que non enviásense vos datos solicitados por un esquecemento, pero vos recursos humanos e técnicos son vos mesmos que antes», comentou o concelleiro de medio ambiente en alusión a un informe anterior que colocaba en mellor posición á cidade.

Segundo os datos correspondentes a 2011 e que Álvarez asegura que non variaron, Urbaser, a empresa que xestiona o servizo de limpeza, dispuña entón dun persoal de 216 persoas. A efectos de varrido, a cidade estaba dividida en 25 sectores, dos cales en tres se fai varrido mecánico e en 22, manual. A este servizo están destinados un capataz, 60 operarios, 50 peóns, seis condutores e catro maquinistas. O resto do persoal está asignado á recollida de lixo e ao momento limpo.

O portavoz do goberno local tamén ve un «rumbo importante» no informe da Ocu porque cre que se basea nunha enquisa respondida polo só 2% dos asociados á organización. «Na provincia de Lugo ten 1.832 socios e ou 2% son 36. Se asumísemos que son todos dá capital, a Ocu considera a súas opinións como as dous 98.000 habitantes dá cidade. Saquen as súas conclusións sobre a validez estatística», apostilou.

O edil socialista tamén replicou ao PP por aproveitar este estudo para criticar ao goberno e dixo que, a pesar de todo, «Lugo vai seguir sendo unha dás cidades máis limpas de España».

Luís Álvarez tamén descartou que se vaia a aplicar desconto algún no próximo recibo polos días da folga de lixo debido a que Urbaser non corrixiu aínda os erros na facturación.

Luis Álvarez ve un «rumbo importante» no estudo da Ocu sobre a limpeza de Lugo, pero admite que se esqueceron de enviar datos.

Comentarios