Os novos límites prevén evitar mortes en zona urbana, con tres en Lugo en 2020

O 70% das vías en poboación están afectadas pola redución a 30 quilómetros por hora e que xa entrou en vigor
Señal pendiente de retirar en Adolfo Suárez, donde ya entró en vigor el límite de 30 por hora. SEBAS SENANDE
photo_camera Sinal pendente de retirar en Adolfo Suárez, onde xa entrou en vigor o límite de 30 por hora. SEBAS SENANDE

A nova normativa de tráfico que entrou este martes en vigor e que establece novos límites á velocidade dos vehículos en zonas urbanas busca evitar os accidentes mortais que se rexistran cada ano nas poboacións e que, no caso da provincia lucense, causaron tres falecementos en 2020, aínda que ningunha por atropelo.

Este dato foi dado a coñecer o martes durante un acto celebrado na sede da Xefatura Provincial de Tráfico de Lugo no que participaron a subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, e a alcaldesa de Lugo, Lara Méndez, Ambas coincidiron na necesidade de que as rúas se transformen nun espazo para a convivencia dos cidadáns e que pobos e cidades sexan máis humanos e máis seguros para as persoas.

No acto, onde tamén se deron cita o xefe provincial de Tráfico, Ángel Álvarez; o tenente do subsector de Tráfico da Garda Civil José Manuel López Santiso, e o xefe da Policía Local de Lugo, Jesús Piñeiro, recordouse que a nova normativa establece os límites de velocidade xenéricos en zona urbana a 20 quilómetros por hora en vías de plataforma única de calzada e beirarrúa, a 30 en vías dun único carril por sentido de circulación e a 50 naquelas que teñan dous carriis por sentido de circulación. Todas elas poderán ser rebaixadas previa sinalización específica pola autoridade municipal.

Apuntouse tamén que a medida responde a unha demanda dos municipios españois e ten en conta as medidas que desde hai varios anos foron implantando moitos deles, como Lugo, que xa incluíron límites de velocidade de 30 en distintas rúas ou roldas como a que circunda a muralla.

ACCIDENTES MORTAIS. O obxectivo último é reducir a mortalidade nos atropelos, xa que durante o ano 2019 os falecidos en accidente de tráfico en vías urbanas aumentaron en España un 6%, ata 519 persoas, mentres na estrada baixaban o 6%. Aínda que os datos provisionais de 2020 mostran unha notable baixada, as limitacións de mobilidade que marcaron o ano obrigan a pór reservas a calquera conclusión. A provincia de Lugo, con todo, pechou 2019 con dous falecidos en vías urbanas, mentres que en 2020 houbo que lamentar tres vítimas mortais.

Durante o período 2010-2020, nas zonas urbanas da provincia de Lugo perderon a vida 14 peóns por atropelo, 160 tiveron que ser hospitalizados debido ás feridas que sufriron e outras 511 persoas quedaron feridas de diversa consideración. En particular, desde 2016 apréciase unha tendencia descendente no número de atropelos con vítimas. En 2019 rexistráronse 44, 33 menos que o ano anterior, aínda que faleceu unha persoa, 14 resultaron feridas hospitalizadas e 33 de menor consideración.

OS MÁS VULNERABLES. Aproximadamente o 80% dos falecidos en cidades durante os últimos anos foron usuarios vulnerables, é dicir, peóns, ciclistas e motociclistas. Neste sentido, a DXT estima que o risco de falecer como consecuencia dun atropelo é do 90% a 50 quilómetros por hora e redúcese ao 10% se a velocidade do vehículo que impacta é de 30.

Ademais, a distancia de freado redúcese á metade e os sistemas de seguridade para peóns que incorporan algúns vehículos son moito máis eficaces a 30 que a 50 por hora. Por iso, considérase que os novos límites poderían axudar a reducir ata un 80% os accidentes mortais deste tipo.

"A cidade adiantouse en 2017 co acougado do tráfico"
A alcaldesa de Lugo recordou o martes que a cidade xa se adiantou en 2017, durante o anterior mandato, aos límites que acaba de impor a DXT co inicio do "acougado do tráfico na cidade", unha medida que buscaba "dar un salto adiante na convivencia, pero tamén na loita contra ou cambio climático".

Da mesma forma, o tenente de alcaldesa e responsable de mobilidade, Rubén Arroxo, apuntaba este martes que "en Lugo tingamos vos deberes feitos e gran parte dás rúas xa estaban a 30 km/h".

Sinalización
Nalgunhas entradas á cidade, como a Avenida Adolfo Suárez ou a Rúa Santiago aínda non foron substituídas os sinais de 50 quilómetros, aínda que, segundo o Concello, non será necesario instalar outras de 30, porque se considera que se trata dunha norma xeral.

Comentarios