Os novos chans do centro de Lugo poranse a proba a próxima semana

Prevese que a Rúa Nova de Lugo volva ser peonil, salvo para os camións da obra de Montevideo, e que os coches saian do centro histórico por San Fernando. O peso dos vehículos en todo o ámbito das obras restrinxirase a 3.500 quilos.
Obra de la Praza de Ferrol. XESÚS PONTE
photo_camera Obra de la Praza de Ferrol. XESÚS PONTE

A circulación no centro histórico da Lugo verase modificada probablemente a próxima semana —o día está por concretar— para que as obras da peonalización poidan seguir avanzando e os coches empezarán a circular polos novos pavimentos en varias zonas, o que servirá para poñer a proba a súa resistencia. E precisamente para preservar eses chans limitarase o peso dos vehículos a 3.500 quilos en todo o ámbito das obras.

A medida afectará a algúns vehículos de repartición de mercancías que exceden ese peso, aínda que estes poderán seguir circulando polo resto do recinto amurallado. Poderán entrar e saír del polos outros accesos (Rúa Vilalba, Campo Castelo, Porta de Santiago...).

Non poderán utilizar a Porta de Bispo Odoario e a Porta da Estación (Rúa do Teatro), que son as outras dúas vías de acceso ao centro histórico que hai abertas neste momento, aínda que só por uns días e só para o tráfico que ten permitido entrar ao centro desde que comezaron as obras: o de residentes, usuarios de aparcadoiros, servizos e mercancías.

Por Bispo Odoario e a Rúa do Teatro só poderán entrar coches e pequenas furgonetas porque o tráfico dirixirase por primeira vez polos novos pavimentos da Rúa Montevideo, Quiroga Ballesteros e San Fernando, a través da Rúa San Froilán.

Este será o itinerario de saída desta parte do centro histórico, xa que a Rúa Nova volverá quedar libre de coches, coa excepción dos de residentes e dos camións da obra de Montevideo e Bolaño Ribadeneira. Estes poderán circular en ambos os sentidos alternativamente, debido á estreiteza da rúa, e será a empresa que acomete os traballos quen deberá regulalos.

Haberá menos cambios para os vehículos que entren pola Rúa do Teatro, xa que seguirán por Santo Domingo e San Marcos e baixarán por Bolaño Ribadeneira, aínda que no canto de saír pola Rúa Nova torcerán antes, por Quiroga Ballesteros, para continuar por San Froilán ata Porta de San Fernando e a Ronda da Muralla. 

Limitación de peso

A limitación de peso non rexerá para os camións da obra de Santo Domingo, que poderán entrar e saír polo carril da Rúa do Teatro que aínda están sen facer.

A limitación da tonelaxe será, en principio mentres duren as obras, segundo figura no decreto que asinou este martes a alcaldesa, Paula Alvarellos, e apóiase no informe emitido polo enxeñeiro da empresa que fixo os tres proxectos de peonalización e que dirixe as obras de dúas deles.

No entanto, neste recórdase que os chans colocados están deseñados para soportar vehículos que non superen ese peso e que esa restrición obedece tamén á carga que poden aguantar os aparcadoiros subterráneos, especialmente o da Praza de Ferrol. Coa reforma desta praza, en principio o tráfico pasará a ir por enriba do aparcadoiro, xa que discorrerá por diante do ambulatorio e por detrás do colexio, no canto de por diante do cuartel.

Un vehículo pesado á hora, xiros nos cruces e 20 quilómetros de velocidade máxima

Os tres proxectos de peonalización que se levan a cabo de forma case simultánea no centro desde hai un ano contemplan lousas de granito de distintos tamaños e espesores en función de se son zonas de tránsito exclusivamente peonil, de paso de vehículos, de carga e descarga ou interseccións onde se producen xiros.

A empresa que fixo os proxectos e que dirixe as obras de dous deles recorda nun informe emitido recentemente que os pavimentos foron deseñados para soportar turismos de veciños do centro e de usuarios dos aparcadoiros e pequenas furgonetas. O tráfico pesado debería limitarse a un vehículo pesado á hora correspondente a limpeza ou bus, sempre que non se supere os 3.500 quilos de peso.

Ademais, o informe recolle que os vehículos lixeiros ou pesados ocasionais deberán cinguirse ás zonas de paso, non deberán realizar "manobras que non correspondan ao tránsito de paso normal" e deberán facer os xiros nos cruces das rúas, onde o espesor da pedra é de 14 centímetros.

A velocidade de circulación máxima debería ser de 20 quilómetros por hora, apunta o enxeñeiro de Proyestegal.

O pavimento elixido é un dos aspectos máis controvertidos da peonalización. A súa resistencia ao paso do tráfico, que en moitas zonas non será escaso en gran medida pola existencia de aparcadoiros e dun hospital, é unha das incógnitas. A experiencia de Quiroga Ballesteros, con pedras de tamaño e grosor similares, non é boa e son necesarias reparacións periódicas.

Así mesmo, existe incerteza sobre cales serán os itinerarios definitivos de circulación no centro histórico unha vez acaben as obras e funcionen as cámaras de control de accesos. Son aspectos que se definirán na ordenanza de circulación e o regulamento da zona de baixas emisións nos que se traballa, reiterou este mércores o goberno local.

Os prazos das obras

A obra da Praza de Ferrol debería finalizar nos próximos días, segundo a última prórroga concedida. Loce xa mobiliario en moitas zonas, aínda que faltan detalles e a intersección coa Rúa San Marcos, debido a que os traballos se compatibilizan co funcionamento do aparcadoiro subterráneo.


Os cambios no tráfico que se aplicarán a partir da próxima semana están motivados porque a obra de Montevideo e Bolaño Ribadeneira entrará nunha nova fase. Neste momento, o prazo desta obra finaliza o 10 de xuño, aínda que é posible que sexa necesaria máis prórroga.

Está a modificarse o proxecto de Santo Domingo para conservar zona verde. A obra ten unha prórroga concedida ata o 23 de agosto.

O Concello debe xustificar os investimentos ante a UE antes do 31 de decembro para poder recibir os 4.430.502 euros que lle foron concedidos.

Comentarios