A multinacional do ADN

Cun título de Empresariais debaixo do brazo e anos de experiencia, en Mercadotecnia, en firmas como IBM ou Samsung, o lucense Ignacio Esteban Miñano logrou crear unha das empresas de tests de ADN que xa é referencia a nivel mundial. Chámase 24Genetics.
Ignacio Esteban Miñano. EP
photo_camera Ignacio Esteban Miñano. EP
SóBRANLLE coñecementos para montar unha ou máis empresas –de feito, xa o fixo en varias ocasións– e experiencia para saber vendela -traballou nos departamentos de Mercadotecnia de grandes compañías como IBM ou Samsung-. Con todo, o curioso deste empresario lucense asentado en Madrid, Ignacio Esteban Miñano, é que conseguiu situar unha firma -creada ao 50 por cento coa súa muller, tamén lucense, Susana Rivera e que comezou a funcionar hai só tres anos- nun referente a nivel mundial en venda e elaboración de tests de ADN. A empresa é 24Genetics. Ten unha facturación anual de 559.000 euros e esténdese xa, a través de colaboradores e algunhas sedes, a Dinamarca, Polonia, Estados Unidos, México e Asia.

"Non son biotecnólogo, pero me gusta a ciencia e, desde que a miña nai faleceu dun cancro, intereseime moito máis pola xenética. Pódese dicir que non sendo tecnólogo, son o máis tecnólogo do non tecnólogos. Con Alcatel, percorrinme Latinoamérica montando sistemas informáticos. Nese sentido, teño unha vantaxe: non perdo o meu parte de mercadotecnia e venda e gozo tamén da parte técnica", di, a modo de cartón de presentación.

Ignacio Esteban Miñano tiña bos empregos nas multinacionais polas que pasou. Con todo, restábanlle tempo para estar cos seus dous fillos, agora xa adolescentes. Por ese motivo, hai uns anos que comezou a buscarse a vida como empresario e emprendeu varios negocios sen maiores pretensións que dispor de máis tempo persoal.

"Puxen en marcha varias empresas e ningunha delas foime demasiado ben. Primeiro, como empecei a viaxar a China, ocorréuseme vender lámpadas led en España que se fabricaban alí e, ao principio, daba diñeiro pero, ao pouco tempo, xa se comezaron a vender aquí e acabouse o negocio. Logo, puxen en marcha unha empresa de venda de marisco galego a domicilio e, máis tarde, un supermercado ecolóxico. Pero todo tiven que deixalo co tempo aínda que me permitiu gozar dos meus fillos, que era o que quería. Ata que xurdiu a idea de 24Genetics e todo saíu de marabilla", explica este empresario.

A idea de 24Genetics xurdiu na cabeza de Ignacio Esteban vendo o que facían outras empresas de Estados Unidos que se dedicaban á venda por internet de tests xenéticos e ocorréuselle facer isto mesmo en España, cruzando ademais datos con estudos de distintas universidades sobre o ADN para facer algoritmos. Contratou a expertos como un doutor en Harvard que montou a infraestrutura ou unha bióloga con doutoramento en Medicamento para interpretar datos. O resultado foi unha explosión de pedidos. "En pouco máis de tres anos, temos miles de clientes en máis de cen países. Foi unha tolemia. Deime conta do que podería facer contratando a xente adecuada", afirma.

A empresa 24Genetics ofrece a posibilidade de que calquera persoa faga un test de ADN. Para iso, realiza o pedido por internet. De volta, a empresa remítelle un kit onde se inclúe un tubo no que o interesado deberá enviar unha mostra de saliva. O ADN lerase a través desa mostra e tras pasar unhas máquinas de secuenciación masiva. "Actualmente, só enténdese o 3 por cento do noso ADN. Pero cunha simple análise e coa combinación de estudos e algoritmos, a xenética dinos moitas cousas. Podemos saber de onde eran os nosos antepasados ata máis de 700 anos, a predisposición que temos para sufrir certas enfermidades, para adelgazar máis rápido ou para sufrir certos problemas de pel e cal é o mellor tratamento ou tamén que tipo de lesións podemos ter, en base aos nosos xenes, se practicamos deporte. En total, facemos sete tests diferentes a partir dunha soa mostra de ADN", afirma este emprendedor.

O 90 por cento dos clientes son particulares, que solicitan o test para coñecer os seus devanceiros ou a súa predisposición a certas enfermidades. E o resto, son clínicas, centros de beleza ou firmas como El Corte Inglés ou Amazon. "Os prezos oscilan entre os 149 e os 399 euros. Se feixes só devanceiros, son 149. Se engades, saúde e nutrición, 200. E os sete tests completos, 399. Cunha soa mostra, pódese facer todo. E o que máis colle a xente é esta última opción", afirma o empresario.

Ignacio Esteban defende que a súa compañía se diferencia doutras, dedicadas tamén a elaborar tests de xenética, en que a información cruzada é moito maior e, polo tanto, resultan moito máis precisos os resultados. "Pódese facer un test xenético para coñecer os devanceiros pero che pode dicir que os teus antepasados eran ibéricos, o que incluiría a Portugal e España. Nós, non, indicamos con precisión máis de 1.500 rexións xeográficas fronte a 50 dos nosos competidores. En saúde, o mesmo. Se outras empresas cruzan os datos do ADN da persoa con 300 informes, nós facémolo con 500", comenta.

Esta firma está agora en expansión e, para iso, puxo en marcha en decembro un crowdfunding con Capital Cell, onde pretende reunir 1.100.000 euros, obxectivo que está xa ao 86 por cento. "Calquera persoa pode comprar participacións a partir de 250 euros. Ata o momento, logramos reunir xa a 500 investidores en só un mes. Non podemos queixarnos", indica este emprendedor lucense.

Comentarios