Unha mudanza que divide na estación

Algúns dos comerciantes situados na terminal de autobuses auguran que o traslado "arruinará" os seus negocios. Veciños e outros empresarios consideran que a gran praza que a substituirá pode contribuír a revitalizar a zona
Estación de autobuses. SEBAS SENANDE
photo_camera Estación de autobuses. SEBAS SENANDE

Interior da estación de autobuses de Lugo. MARÍA G. MORADOAs posturas son atopadas. Pendente aínda de prazos e partidas económicas, a cidade gañará un grande espazo público ao formigón armado no centro e modernizará unha infraestrutura do transporte público, que se situará a apenas un quilómetro de distancia. Algúns dos empresarios máis afectados directamente polo traslado da terminal de autobuses auguran "a ruína" dos seus negocios, se non poden seguir onde están, mentres que algúns veciños ven unha medida que pode contribuír a revalorizar a zona, que está de canga baixa, segundo advirten, a pesar de que se atopa a moi poucos metros da céntrica Praza Maior.

No edificio da estación de autobuses funcionan seis negocios (cafetería-restaurante, barbería, librería, administración de loterías, sala de xogos e florería), cuxos actuais titulares levan entre 15 e 35 anos establecidos. Teñen un contrato de aluguer coa Cooperativa Lucense de Transporte de Viaxeiros (Colutravi). Esta ten desde 1974 a concesión para explotar a terminal.

Un dos empresarios considera "un grande erro" o traslado desta infraestrutura de transporte público debido a que "cada día se recortan servizos de autobús e tren". A administración autonómica dálles, en principio, dúas opcións: facilitarlle un local na futura estación, que se situará no barrio do Sacro Corazón, ou manterse na zona. "Non me vou abaixo, que é unha ruína", asegura este afectado.

Móstrase crítico ademais porque co "pretexto", ao seu xuízo, da intermodalidade "está a quedarse obsoleta" a actual terminal porque non se acometen as reformas necesarias. "Só se investiron uns 60.000 euros nos últimos 15 anos para dar unha man de pintura e facer un par de arregliños", precisa.

Outro dos comerciantes, que defende que se manteña a terminal na Praza da Constitución, avoga porque lles dean a posibilidade de continuar xa que augura que "non vai haber o mesmo movemento de persoas" na terminal que se construirá á beira da estación do ferrocarril, debido ao seu afastamento do centro.

NO OUTRO LADO. Fronte a esas voces críticas, hai veciños e outros empresarios, que non teñen os seus negocios no edificio da terminal, que entenden que a demolición desta para dar paso á gran praza pública duns 6.000 metros cadrados de superficie, anunciada o luns pola conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, contribuirá a revalorizar esta céntrica zona da cidade, humanizaraa e desconxestionará o encorsetado tráfico rodado.

Este último aspecto tamén virá condicionado pola alternativa pola que se decante o Concello de Lugo cando acometa a peonalización da Ronda da Muralla, na Mosqueira, no tramo entre a Praza da Constitución e a Rúa San Roque. Se opta por desviar o tráfico pola Avenida Ramón Ferreiro ou pola Rúa Cidade de Vigo.

Esta rúa viu como nos últimos anos pecharon varios establecementos. O seu tirón comercial diluíuse, a pesar da súa céntrica localización. Eses locais que se quedaron baleiros non foron realquilados.

Unha empresaria cre que ese grande espazo público que proxecta a administración autonómica, con espazos para pasear, mobiliario urbano, xardíns e un parque de xogos infantís, será "positivo para revalorizar a zona", aínda que tampouco elude que a estación "tamén dá moita vida".

Hai veciños e empresarios que xa nin se expoñen cuestionar o traslado da estación ás portas do barrio do Sacro Corazón porque outras cidades, con dotacións que xa levan anos en servizo, xa optaron porque tren e autobús convivan no mesmo emprazamento, co fin de que os pasaxeiros poidan realizar cómodos transbordos e así se fomente o uso do transporte público.

Coinciden, por outra banda, en demandar á administración autonómica que o intercambiador que se habilitará na Praza da Constitución, cando a estación pase a mellor vida, teña "unha boa comunicación" coa nova terminal a través dos buses lanzadeira previstos e que estes se coordinen adecuadamente coas liñas dos urbanos.

Comentarios