Memes que ensinan música

Tres exalumnos do Conservatorio Xoán Montes fan concertos didácticos para mozos nos que explican o significado dunha obra de Mozart con esta linguaxe audiovisual das redes
Los tres músicos, en un concierto, con l a proyección de memes al fondo del escenario. EP
photo_camera Os tres músicos, en un concierto, coa proxección de memes ao fondo do escenario. EP

NON é fácil entender a Mozart á primeira pero o significado da música deste xenio do Clasicismo pode chegar a ser máis accesible entre os mozos de hoxe se se explica mediante o código lingüístico máis empregado nas redes sociais: os memes.

Iso foi o que, probablemente, pensou Andrea Vilar López, unha pianista de que agora mesmo cursa un posgrao en Budapest e que o ano pasado presentou un Proxecto de Fin de Máster na Universidade Internacional de Valencia baseado na utilización deste tipo de linguaxe audiovisual para explicar o significado da música clásica entre os mozos.

A idea xurdiu nese traballo de fin de máster. Con todo, a posta en práctica comeza agora a executarse, coa axuda de dous amigos de Andrea, tamén exalumnos como ela do Conservatorio de Música Xoán Montes: Marcos Castedo de la Fuente, clarinetista e informático, e Diego Segade Branco, profesor de viola do Conservatorio Superior de Música da Coruña.

Os tres realizaron xa un par de concertos didácticos utilizando esta linguaxe audiovisual no conservatorio lucense ante un grupo de alumnos. Para iso, fixeron unha análise de significado dunha obra de Mozart, o Trío Kegelstatt K. 498, e seleccionaron aqueles memes máis coñecidos das redes sociais para expresar o que o músico alemán pretendeu comunicar con notas musicais na partitura do século XVIII cun código lingüístico do século XXI nacido en éraa dixital.

"A nosa idea é explicar á chamada Xeración Z —é dicir, a aqueles mozos nacidos neste século e que están no instituto— o que é a música clásica e o significado de certas obras a través dos memes. Trátase dun novo formato de concerto co que pretendemos tamén facer máis atractiva a música clásica cunha linguaxe que sexa moi próximo a esta xente", comenta Marcos Castedo.

INTERACCIÓN. O concerto dura unha hora e, durante o mesmo, os músicos explican o significado e o que Mozart quería expresar en distintas pasaxes da obra a través dos memes que se proxectan nunha pantalla simultaneamente. A actividade busca, ademais, a interacción co público a través da plataforma Kahoot!

"Os rapaces conéctanse á plataforma a través do móbil e participan nun xogo no que lles damos a escoller entre dous memes para que decidan, co seu voto, cal deles se adapta mellor ao significado desa pasaxe da obra de Mozart en concreto. Desta forma, conseguimos involucralos aínda máis», engade Marcos Castedo.

MEMES. Algún dos memes que saen durante o concerto do Trío Kegelstatt K. 498' de Mozart son, por exemplo, o de Feel like a sir ("Sentar como un señor") "nunha pasaxe no que Mozart pretende rirse da antiga nobreza, dado que a obra escríbese nunha época de transición cara á Revolución Francesa", explica Marcos Castedo de la Fuente.

Outros memes que utiliza este grupo de músicos no concerto son: "Embeces a bida non é como keremos" ou "¡Estefaníaaaaaaaa!" (de La isla de las tentaciones), "para os fragmentos máis dramáticos", di Marcos. Ou o da chama que di Ola que ase, "para momentos nos que se dá un cambio dun momento dramático a outro máis alegre", conta.

Comentarios