O matrimonio civil imponse ao relixioso en menos de dúas décadas

O fenómeno ten bases sociolóxicas e é independente dos polémicos cursos que propón a Igrexa e que hoxe non son obrigatorios
Dani Faílde y Lorena Espiga. VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera Dani Faílde e Lorena Espiga. VICTORIA RODRÍGUEZ

O matrimonio civil impúxose en Lugo en menos de dúas décadas. No ano 2000 houbo na provincia 1.017 enlaces católicos, 269 civís e outros tres doutras relixións. En 2017, o último ano do que ten balance o Instituto Galego de Estatística, tórnalas déronse a volta e enlácelos católicos reducíronse a 253, mentres que os civís creceron ata os 795. Nese exercicio houbo outros cinco matrimonios doutras relixións.

En Lugo, a catedral, por exemplo, segue sendo un espazo referencial para enlácelos, pero a casa consistorial rouboulle protagonismo e, así, o ano pasado houbo só no Concello de Lugo 68 vodas. No conxunto da diocese celebráronse, en tanto, 230 matrimonios relixiosos. No ámbito máis rural, enlácelos na igrexa seguen sendo máis habituais, mentres que nas contornas urbanas é onde os civís máis creceron.

Ese cambio de tendencias obedece máis a novas realidades sociolóxicas que a feitos como que a Igrexa organice cursos matrimoniais para as parellas que optan por enlaces relixiosos, en opinión de Nicolás Susena, delegado de familia da diocese e director do Centro de Orientación Familiar do obispado lucense.

Tras aumentar as últimas semanas a polémica pola proposta da Conferencia Episcopal de cursos de varios anos para os futuros matrimonios católicos, Susena non cre que esa formación sexa o motivo de que as vodas civís disparáronse.

De feito, neste momento os cursos da Igrexa "son recomendables, pero non obrigatorios", recalca Susena, que defende que esa formación nas parroquias ten incluso avais "científicos", xa que, sostén, probouse que é unha ferramenta boa para as parellas.

Asume que o divorcio, que a Igrexa non acepta (aínda que existe a nulidade), pode influír nos cambios sociais que dispararon o matrimonio civil, pero cre que a Igrexa debe manter a súa proposta de formación das parellas e traballar na idea de que "queremos un amor para"sempre .

A católica non é, polo demais, a única igrexa que en Lugo imparte formación ás parellas antes das vodas, aínda que evangélicos ou ortodoxos, ao ser comunidades máis pequenas, están menos condicionadas por procesos como o de secularización da sociedade, que se acelerou durante as últimas décadas e afectou sobre todo á que era a relixión maioritaria.

"FALÁMOSLLES ÁS PARELLAS DA NOSA VIVENCIA DO AMOR"

Dani Faílde e Lorena Espiga levan case dous anos formando nas parroquias de Lugo ás parellas que acoden aos cursos prematrimoniales

Dani Faílde e Lorena Espiga casaron hai case sete anos e desde fai xa case dous son unha das parellas que imparten os talleres prematrimoniales que organiza a Diocese na cidade. Nunca se lles pasou pola cabeza a idea de ir falar de matrimonio a outros, pero recibiron a proposta e aceptaron.

"En xeral, as reunións son como unha posta en común e falamos da nosa vivencia do amor durante o noivado e a importancia de fortalecer o amor nesa etapa", di Dani. Engade que tamén falan coas parellas "dos retos e dificultades que se presentan no matrimonio, que é algo xa mais serio".

¿Falan de sexo coas parellas ás que lles dan os cursos prematrimoniales? "O sexo non é das temáticas que máis se abordan e queda máis para a intimidade de cada parella, aínda que nos encontros ás veces poden saír dúbidas", explica Faílde.

Él renega un pouco de presentarse como profesor do matrimonio. "Non diría que son cursos no sentido de dar unha lección, é algo informal, distendido e o contido depende das inquietudes das parellas que veñen", explica.

Conta que eses encontros se centran sobre todo en falar coas parellas que se van a casar na igrexa de como "levamos a fe no noso día a día e como integramos esa fe que cremos que é importante para o noso matrimonio nunha vida na que ás veces parece que non hai tempo para todo e máis, como é o noso caso, cando xa tes un fillo e organizarse faise aínda máis complicado".

A parella, que participou na preparación de noivos en distintas parroquias de Lugo, embarcouse na experiencia porque ten un forte compromiso relixioso. "Somos un matrimonio que sempre foi a misa e que participamos nas actividades das parroquias", detalla.

A relixión forma parte da súa vida cotiá e ese compromiso coa fe levounos a implicarse na formación prematrimonial, unha actividade á que os empuxou Nicolás Susena. Este, consciente de que hai quen reprocha aos curas que falen de matrimonio, sen coñecelo, di que "por iso os cursos danos matrimonios, para que o seu testemuño sirva a quen van casar; eles poden contar: "Isto vivímolo e resolvémolo así", sostén.

A aprobación dos pais é a clave nas vodas de musulmáns
Os musulmáns non teñen cursos prematrimoniales. Con todo, o consentimento do matrimonio depende, en gran parte, dos pais de ambos os noivos. Unha vez que a parella mostra o seu interese en casar, os pais visítanse mutuamente e se hai acordo, hai voda. Se non o hai, a voda está complicada. "É moi importante que estean de acordo os pais. Se non, é moi difícil que haxa voda", explica Driss Kharroubi, eximán da mesquita de Mar Cantábrico.

Comentarios