Lugo sofre do mesmo xeito que outras urbes disputas e atraso da intermodal

Só Ferrol e A Coruña van por detrás da capital lucense neste asunto. No resto de cidades está en obras e en Ourense hai conflito
Representación de la futura intermodal de Lugo. AEP
photo_camera Representación da futura intermodal de Lugo. AEP

Como o resto das cidades galegas, Lugo sumouse hai anos á tendencia das estacións intermodais. Como a moitas delas, o proxecto se lle atragantó e, aínda que está en vías de desbloqueo tras anos no caixón e controversias entre as administracións implicadas que aínda non están do todo solucionadas, a día de hoxe segue sen poder dicirse en que data os viaxeiros poderán apearse do bus e subirse ao tren cruzando só unhas plataformas.

En verdade, non hai estudos de cantas persoas necesitarán ou quererán facer uso da intermodalidad nunha cidade que segue sen chegar aos 100.000 habitantes e nunha provincia onde a sangría demográfica é continua e onde os servizos de transporte público, máis aló das infraestruturas asociadas, sofren unha constante deterioración ao que de momento ninguén pon remedio. Quizais esta é unha das razóns polas que, como noutras urbes e a pesar de que os proxectos construtivos están licitados, segue habendo debate sobre a necesidade dun proxecto deste tipo. Ademais, este non só cambiará a mobilidade na cidade, senón tamén a trama urbana, coa desaparición da céntrica estación de autobuses e a súa substitución por unha praza.

O proxecto da intermodal reactivouse no anterior mandato, despois de que a alcaldesa, Lara Méndez, reclamase ao Ministerio de Fomento que o retomase

En Lugo, neste momento Adif está a elaborar o proxecto da nova terminal ferroviaria e a Xunta está a piques de adxudicar o da estación de tren, aínda que segue sen pecharse o convenio que delimitará as obrigacións de cada administración. O último motivo de conflito foi pola financiamento do aparcadoiro subterráneo que dará servizo aos viaxeiros do bus e do tren.

O proxecto da intermodal reactivouse no anterior mandato, despois de que a alcaldesa, Lara Méndez, reclamase ao Ministerio de Fomento que o retomase e sobre todo tras a moción de censura que levou a Pedro Sánchez á presidencia do Goberno.

En todas as cidades as intermodais son proxectos nos que están involucradas as administracións central, autonómica e local, e lóitaa partidista, con gobernos de distintas cores, sumada á escaseza orzamentaria, fan que na maior parte dos casos haxa conflito nalgún ou outro momento.

De todas as cidades galegas, a obra máis avanzada é a de Santiago, onde se prevé que a nova estación de autobuses estea terminada este verán

En Ourense acaba de activarse un movemento veciñal, ao que se sumou o Colexio de Arquitectos, que rexeita a intermodal tal como está exposta e que fora acordada en 2016. A plataforma cidadá cre que o complexo loxístico separará barrios e non resolverá os problemas de mobilidade e onte mesmo o alcalde defendía que a única intermodal digna pasa por unha Ave soterrado, aínda que á vez mostrábase realista e vía difícil modificar o proxecto a estas alturas. Están en obras a estación de buses, o aparcadoiro e a adaptación das vías. O obxectivo era que a intermodal estivese lista para recibir os primeiros trens de alta velocidade, pero parece improbable que vaia chegar a tempo.

De todas as cidades galegas, a obra máis avanzada é a de Santiago, onde se prevé que a nova estación de autobuses estea terminada este verán. O plan tamén é reformar a terminal ferroviaria, pero Adif resístese a facelo mentres non supere os 3,5 millóns de viaxeiros ao ano.

E se en Lugo a intermodal acumula anos de atraso, máis verde aínda está na Coruña e en Ferrol

As obras tamén acaban de comezar en Pontevedra, onde simplemente se actuará na estación de autobuses posto que esta xa está situada á beira da do tren. Igualmente, en strong <>Vigo está en construción a terminal de transporte por estrada, un edificio novo á beira da moderna terminal ferroviaria. Será un complexo onde tamén haberá un centro comercial.

E se en Lugo a intermodal acumula anos de atraso, máis verde aínda está na Coruña e en Ferrol. Na cidade herculina houbo cambios de formulación nos últimos anos e agora o debate está en como se compatibilizarán as obras de Adif e da Xunta. En Ferrol, a Xunta presentou no outono unha proposta de intermodal que sería a única cun único edificio para bus e tren.
 

Proxectos | As obras para a intermodalidad están en marcha en Santiago, Ourense, Pontevedra e Vigo
Os proxectos de intermodalidad están en marcha en catro cidades galegas. En Santiago prevese que a nova estación de autobuses estea lista este verán e, de momento, non hai plan para a de tren. En Ourense tamén vai máis avanzada a de bus e acaba de xurdir un movemento veciñal que cuestiona o proxecto. En Pontevedra só actuarase na de buses, que está á beira da de ferrocarril, e a súa contorna. Vigo ten estación de tren nova e constrúese a de bus.

Comentarios