Os lucenses teñen que esperar ata 15 días para realizar certos trámites

Cada vez son máis as voces que esixen ás administracións públicas que retomen a presencialidade para facer xestións sen que sexa preciso que os cidadáns soliciten cita previa
Ciudadanos en las oficinas administrativas del Concello de Lugo. AEP
photo_camera Ciudadanos en las oficinas administrativas del Concello de Lugo. AEP

Antes da pandemia a cita previa era un sistema que se utilizaba practicamente só para acudir ao médico de cabeceira. Tras a urxencia sanitaria, implantouse en todas as administracións e organismos públicos e quedou, o que desatou as críticas de particulares e xestorías. Con este sistema de atención a espera para realizar certos trámites na capital lucense pode chegar a ser de ata case dúas semanas.

Un lucense que pediu este xoves telemáticamente cita para acudir á Seguridade Social co fin de solicitar unha pensión, o ingreso mínimo vital ou outra prestación a data que lle deu foi para o próximo día 15.

Na Axencia Tributaria se se pide para presentar documentos en rexistro ou para recoller notificacións a cita é dun día para outro, en cambio se é para outros trámites, por exemplo pagar ou consultar débedas, entón toca esperar catro días.

Na Subdelegación do Goberno para certificados dixitais a cita é dunha xornada para outra e incluso con atención ata as cinco da tarde, pero se se solicita para resolver papelorio en Estranxeiría a espera alárgase.

Unha solicitude feita o día 2 na Seguridade Social foi fixada para o día 15

Un servizo no que se reduciu considerablemente é na oficina do DNI da Policía Nacional onde se pode conseguir cita para o día seguinte para renovar o carné de identidade ou o pasaporte.

Na Xunta hai que solicitala para todos os servizos, excepto para o rexistro. Por exemplo, se é na Axencia Tributaria de Galicia (Atriga) para a presentación dos modelos de sucesións e doazóns ou de transmisións de vehículos e para a emisión de certificados de débedas, esta dáa para o día seguinte.

As queixas cidadás sucédense. "Non podes organizar ti o modo en que che relacionas coa administración, senón que é ela a que che organiza a vida", afirmaba o presidente de Facua-Galicia, Víctor Muñoz Meilán.

O presidente desta organización de consumidores considera que "non pode ser que veña para quedar" a utilización da cita previa porque, ao seu xuízo, "carece de sentido en moitos servizos, entorpece e dificulta o traballo do administrado e ten pouca celeridade".

Ante o aluvión de queixas, a Xunta optará por suprimir a obrigatoriedade da cita previa e que os administrados poidan acudir aos diferentes organismos cando o precisen.

O grupo municipal de Cs urxe ao Concello de Lugo que retome a atención presencial sen cita previa

No Concello de Lugo a portavoz municipal de Ciudadanos, Olga Louzao, esixiu este xoves que o goberno local "habilite unha atención presencial sen cita previa de forma urxente" nos servizos de atención cidadá, sobre todo no rexistro xeral. Pola contra, ameaza con recorrer á Valedora do Pobo.

Olga Louzao sinalou o mal exemplo que dá o Concello se perpetua esta práctica. "Esta forma de funcionar implica un incumprimento obxectivo e directo do artigo 103.1 da Constitución, o que recolle que a administración debe servir con obxectividade aos intereses xerais e desempeñar o seu labor de xeito eficaz", apuntou.

A concelleira de Participación e Servizos para a Veciñanza, Cristina López, respondeu que os lucenses "teñen a atención garantida" nos distintos servizos municipais. "A veciñanza pode solicitar cita previa para a atención presencial, garantindo que será atendida a unha hora concreta sen ter que esperar nas oficinas de atención, ou presentarse no Concello", dixo esta edila, que asegurou que "as persoas que se achegan ás oficinas sen solicitar cita previa son atendidas non primeiro oco dispoñible non servizo".

Comentarios