O lucense da falsa realidade

Un espectáculo de realidade aumentada en tempo real que se verá na Mosqueira é unha das novidades deste Arde Lucus. Detrás está MBC Audiovisuais, a empresa dos lucense Marcos Barrios, o único que ofrece en España un produto que é tendencia mundial e que el levou a Televisión Española, Atresmedia e Mediaset
Imágenes que se podrán ver en A Mosqueira, durante una prueba realizada hace unas semanas, cuando la zona aún estaba en obras. MBC AUDIOVISUALES
photo_camera Imaxes que se poderán ver na Mosqueira, durante unha proba realizada hai unhas semanas, cando a zona aínda estaba en obras. MBC AUDIOVISUALES

Lucenses e visitantes poderán camiñar este fin de semana polo Lugo de fai dous mil anos, ou polo menos por un parecido, porque se esaxerarán" algúns aspectos, como a colocación dun anfiteatro que Lucus Augusti probablemente nunca tivo, para "tematizar" o espectáculo de realidade aumentada que se ofrecerá na Mosqueira. Realizarao a empresa lucense MBC Audiovisuais. 

As persoas que pasen por esta zona recentemente peonalizada camiñarán entre castros ou á beira da muralla mentres esta constrúese, mesturándose con outros romanos e castrexos creados en 3D e que tamén terán movemento. Haberá ata animais, como unha aguia que voará desde o adarve porque, en esencia, este formato audiovisual, que proxéctase sobre unha pantalla, ten a capacidade de poder alterar o espazo físico en tempo real.

MBC produce realidade aumentada para TVE, fará 'Desmontando España' para Atresmedia  e mostrará un espectáculo único en Lugo durante o Arde Lucus

Trátase dun espectáculo que en exterior nunca se viu nin en Galicia nin no resto de España e que en todo o país só realiza MBC, asegura a empresa. Doce horas diarias vendo programación internacional válelle ao seu director, o tamén lucense Marcos Barrios Carreira, para estar ao tanto do último e, grazas a iso, hai dous anos importou este produto de países como Australia, China e Estados Unidos. 

Marcos Barrios, dono dela produtora MBC Audiovisuais. ACADEMIA GALEGA DO AUDIOVISUAL
Marcos Barrios, dono de MBC Audiovisuais. AGA

O empresario e o seu equipo, composto por 18 traballadores a tempo completo, tiveron o acerto de optar pola tecnoloxía unreal engine e a capacidade para desenvolver a técnica e especializarse nun produto que este momento vive un boom en todo o mundo e que el conseguiu situar nas grandes cadeas de televisión españolas, como TVE e Atresmedia e Mediaset, coa que está a ultimar un acordo.

Algúns exemplos deste novo formato é a exitosa serie The Mandalorian ou a última película de Star Wars. "Agora xa non se vai a rodar a un deserto, xéralo ti da forma que queres, dando máis ou menos altura a unha duna, por exemplo", explica Barrios, que en 2020 gañou dous premios Mestre Mateo coa súa serie da TVG Segredos. Desmontando Galicia, que emprega esta innovadora tecnoloxía e terá a súa versión nacional en Atresmedia. "O día 20 empezamos a rodar Desmontando España", conta este lucense desde os estudio que MBC ten no Ceao. Aínda que máis do 90% da demanda de traballo está en Madrid, onde a empresa ten oficinas.

O Arde Lucus acollerá o primeiro espectáculo de realidade aumentada en tempo real de España

MBC tamén fai probas estes días para implementar o produto en espazos de Mediaset. "Non é o mesmo facelo nun programa como Sálvame que nun reality como Sobreviventes", explica o produtor.

A realidade aumentada de MBC tamén pode verse desde esta tempada no matinal As cousas claras, de TVE. A capacidade e a calidade da produción dun formato no que en España apenas hai competencia está a valerlle a MBC para fichar polos grandes xigantes audiovisuais. "Somos capaces de facer catro noticias diarias ad hoc porque utilizamos unha estrutura moi marcada e especializámonos. Hai televisións que non teñen capacidade para iso. E logo está a calidade. A este tipo de tecnoloxía hai que darlle calidez", explica Barrios, que ademais de capitanear MBC é realizador e director.

O empresario atopou na realidade aumentada en exteriores unha motivación máis para informar e entreter. LaLiga, Amazon e Netflix son outros clientes de MBC, xa que a empresa dispón dunha plataforma propia para streaming. "Temos servidor propio. Facemos uns 600 eventos en directo ano, como os da liga. Realizamos streaming con eventos de 10.000 persoas", conta.

A realidade aumentada en exteriores e en tempo en real é a última aposta dunha produtora audiovisual que ten tamén na publicidade empresarial e institucional outro nicho de negocio. Lidl, Mercedes Benz, Granxa Campomayor e Eólicos Enel foron algúns dos seus clientes privados e anuncios do Arde Lucus, Tour Lavapiés LGBTI, Chueca Tour ou a exitosa campaña I'm from Lugo atópanse entre os seus traballos.

As producións da empresa lucense tamén se puideron ver xa noutras ocasións na cidade, como no Arde Lucus e no San Froilán de 2018, cando participou nun rechamante espectáculo piromusical, cun videomapping con imaxes e música sobre a fachada do Concello.

O espectáculo que se poderá ver desde este venres ata o domingo na Mosqueira ocupou a varias persoas no último mes e medio, a maioría deseñadores e programadores en 3D. O cadro de persoal de MBC complétase con cámaras, xornalistas, produtores, editores de vídeo e informático, entre outros perfís. 

Mentres os asistentes ao Arde Lucus estean a camiñar entre o Lugo de fai dous mil anos, Barrios estará Canle Sur informando as eleccións andaluzas cun formato que viu nos últimos comicios de Israel. Porque para mostrar hai que saber mirar.