Lucenses e visitantes poderán camiñar este fin de semana polo Lugo de fai dous mil anos, ou polo menos por un parecido, porque se esaxerarán" algúns aspectos, como a colocación dun anfiteatro que Lucus Augusti probablemente nunca tivo, para "tematizar" o espectáculo de realidade aumentada que se ofrecerá na Mosqueira. Realizarao a empresa lucense MBC Audiovisuais.
As persoas que pasen por esta zona recentemente peonalizada camiñarán entre castros ou á beira da muralla mentres esta constrúese, mesturándose con outros romanos e castrexos creados en 3D e que tamén terán movemento. Haberá ata animais, como unha aguia que voará desde o adarve porque, en esencia, este formato audiovisual, que proxéctase sobre unha pantalla, ten a capacidade de poder alterar o espazo físico en tempo real.
MBC produce realidade aumentada para TVE, fará 'Desmontando España' para Atresmedia e mostrará un espectáculo único en Lugo durante o Arde Lucus
Trátase dun espectáculo que en exterior nunca se viu nin en Galicia nin no resto de España e que en todo o país só realiza MBC, asegura a empresa. Doce horas diarias vendo programación internacional válelle ao seu director, o tamén lucense Marcos Barrios Carreira, para estar ao tanto do último e, grazas a iso, hai dous anos importou este produto de países como Australia, China e Estados Unidos.
O empresario e o seu equipo, composto por 18 traballadores a tempo completo, tiveron o acerto de optar pola tecnoloxía unreal engine e a capacidade para desenvolver a técnica e especializarse nun produto que este momento vive un boom en todo o mundo e que el conseguiu situar nas grandes cadeas de televisión españolas, como TVE e Atresmedia e Mediaset, coa que está a ultimar un acordo.
Algúns exemplos deste novo formato é a exitosa serie The Mandalorian
O Arde Lucus acollerá o primeiro espectáculo de realidade aumentada en tempo real de España
MBC tamén fai probas estes días para implementar o produto en espazos de Mediaset. "Non é o mesmo facelo nun programa como Sálvame que nun reality como Sobreviventes", explica o produtor.
A realidade aumentada de MBC tamén pode verse desde esta tempada no matinal As cousas claras, de TVE. A capacidade e a calidade da produción dun formato no que en España apenas hai competencia está a valerlle a MBC para fichar polos grandes xigantes audiovisuais. "Somos capaces de facer catro noticias diarias ad hoc porque utilizamos unha estrutura moi marcada e especializámonos. Hai televisións que non teñen capacidade para iso. E logo está a calidade. A este tipo de tecnoloxía hai que darlle calidez", explica Barrios, que ademais de capitanear MBC é realizador e director.
O empresario atopou na realidade aumentada en exteriores unha motivación máis para informar e entreter. LaLiga, Amazon e Netflix son outros clientes de MBC, xa que a empresa dispón dunha plataforma propia para streaming. "Temos servidor propio. Facemos uns 600 eventos en directo ano, como os da liga. Realizamos streaming con eventos de 10.000 persoas", conta.
A realidade aumentada en exteriores e en tempo en real é a última aposta dunha produtora audiovisual que ten tamén na publicidade empresarial e institucional outro nicho de negocio. Lidl, Mercedes Benz, Granxa Campomayor e Eólicos Enel foron algúns dos seus clientes privados e anuncios do Arde Lucus, Tour Lavapiés LGBTI, Chueca Tour ou a exitosa campaña I'm from Lugo atópanse entre os seus traballos.
As producións da empresa lucense tamén se puideron ver xa noutras ocasións na cidade, como no Arde Lucus e no San Froilán de 2018, cando participou nun rechamante espectáculo piromusical, cun videomapping con imaxes e música sobre a fachada do Concello.
O espectáculo que se poderá ver desde este venres ata o domingo na Mosqueira ocupou a varias persoas no último mes e medio, a maioría deseñadores e programadores en 3D. O cadro de persoal de MBC complétase con cámaras, xornalistas, produtores, editores de vídeo e informático, entre outros perfís.
Mentres os asistentes ao Arde Lucus estean a camiñar entre o Lugo de fai dous mil anos, Barrios estará