Encher o depósito en Lugo custa catro euros máis que na provincia máis barata de España

A presión fiscal e o nivel de competencia entre gasolineiras manteñen a Galicia como segunda comunidade máis cara

As diferenzas na carga impositiva sobre os carburantes e o nivel de competencia entre estacións de servizo en cada provincia continúan situando ás galegas entre as máis caras de España para encher. Desde que comezou o ano os condutores lucenses pagan por encher un depósito de 55 litros unha media de 4 euros máis que os de Segovia ou Soria, onde se venden os combustibles de automoción máis baratos do país. Reflícteno os informes mensuais sobre os prezos da gasolina e o diésel que publica o Ministerio de Industria e constátao un estudo realizado pola organización de consumidores Ocu tras analizar os importes diarios cobrados en 8.705 gasolineiras repartidas por todo o territorio nacional nos catro primeiros meses do ano. 

A asociación de usuarios elaborou un índice que revela que encher en Lugo, Pontevedra e Ourense custa un 7% máis que nas dúas provincias castelán-leonesas. Tan só os cidadáns de Baleares déixanse máis diñeiro nos chafarices. A diferenza de prezo entra estas illas e as provincias máis económicas chega ao 9%. En euros, completar o depósito alí require desembolsar uns cinco máis que en Segovia e Soria. A outra galega, A Coruña, ocupa o sexto posto no ranking estatal porque se coa no medio Guadalaxara. 

Os MOTIVOS. O principal factor que explica estas diferenzas é a aplicación que cada territorio fai do Imposto Especial de Hidrocarburos. Precisamente Galicia e Baleares son dúas das oito comunidades que aplican o tramo autonómico dese gravame ata o máximo permitido de 4,8 céntimos por litro. Outras cinco non chegan a ese tope e hai catro –Castela e León, Cantabria, A Rioxa e País Vasco– que non impoñen aos carburantes o tramo autonómico.

Caso aparte é o de Canarias, Ceuta e Melilla por estar exentas dese imposto e non ter Iva. Por iso os prezos son bastante máis baixos aos do resto de España e quedan fóra da comparativa. 

Outro elemento "relevante" ao que a Ocu atribúe a posición de cada provincia na clasificación é o nivel de competencia en estacións de servizo. Isto é, se existe unha importante implantación de cadeas locais e de gasolineiras ligadas aos supermercados e hipermercados. A organización sinala que a súa "forte" presenza en Navarra, Huesca ou Lleida explica por que nestas zonas os combustibles teñen prezos medios máis baixos que os doutras provincias cunha carga impositiva menor. 

Pola contra, o mercado está máis concentrado entre os grandes distribuidores en Baleares e Galicia, onde sete de cada dez gasolineiras son de Repsol, Cepsa e Galp, unha posición do poder que chamou a restrinxir Competencia. Segundo os seus datos, o carburante é 5 céntimos por litro máis caro en chafarices de grandes operador que en gasolineiras independentes. 

Co obxectivo de incrementar a presenza destas últimas e forzar un abaratamento dos carburantes, a Xunta aprobou hai un ano un decreto que simplifica os trámites administrativos e reduce os permisos para abrir gasolineiras. Ademais, non poderán implantar novas estacións de servizo as petroleiras que xa concentren unha cota de mercado superior ao 30% nunha provincia. A pesar destas medidas, Galicia continúa sendo a segunda comunidade máis cara para encher, aínda que todo depende da gasolineira elixida. 

ONDE ENCHER?. Un condutor lucense que enchese onte o depósito de gasolina na estación de servizo máis barata da provincia pagaba sete euros menos que aquel que enchese na máis cara. Debía escoller a de Saras en Outeiro de Rei, onde se dispensaba ese carburante a 1,158 euros o litro. No outro extremo atopábase a de Petronor en Ferreira de Pantón, co prezo en 1,293 euros. Esta é a que máis cobra tamén polo diésel, co litro a 1,149 euros, segundo os prezos recompilados por Industria. A mellor opción neste caso era a de Valcarce na N-634 en Ribadeo, co gasóleo a 1,119. Se se completa o depósito, a diferenza entre ambas é duns dous euros. 

Estes importes son máis elevados que os prezos medios de abril porque os combustibles de automoción subiron nas últimas semanas en paralelo ao encarecemento do petróleo. O barril de Brent, de referencia en Europa, segue afastándose do nivel mínimo en doce anos alcanzado en xaneiro e xa cotiza a máis de 52 dólares. 

Nese escenario e segundo os datos que o ministerio solicita nas gasolineiras, só dúas na provincia de Lugo ofertan gasóleo a menos dun euro: unha está no polígono do Ceao e a outra é a de Icos Oil en Sobreira, Chantada. En toda Galicia quedan seis.

Comentarios