A liña 016 contra os malos tratos recibe unha media de 25 chamadas ao mes desde Lugo

A piques de cumprir 15 anos, o teléfono de asistencia ás vítimas respondeu preto de 5.000 consultas realizadas desde a provincia
Una patrulla de la Policía Nacional, durante una intervención. SEBAS SENANDE (AEP)
photo_camera Una patrulla de la Policía Nacional, durante una intervención. SEBAS SENANDE (AEP)

Resulta moi complicado admitir que unha relación de parella creada con ilusión e afecto acabe derivando nunha convivencia atroz. Dino as vítimas; é duro asumir a violencia de xénero, pero é primeiro paso para saír do pozo. E unha vez identificado o problema, moitas mulleres buscan axuda no teléfono 016, a liña contra os malos tratos que recibe unha media de 25 chamadas ao mes desde a provincia de Lugo.

Só entre xaneiro e maio deste ano, un total de 128 lucenses marcaron o número contra a violencia machista, un recurso que lles ofrece confianza e tranquilidade. De feito, as persoas que descolgan o teléfono 016 -todas elas mulleres e especialistas nesta problemática- non tratan de convencer de nada ás usuarias, simplemente escóitanas. Segundo explican desde o Ministerio de Igualdade, todas as decisións a toma a usuaria e non se realiza ningún tipo de xestión que a muller non solicite.

ANONIMATO GARANTIDO. As vítimas recorren normalmente ao 016 nun momento de caos, descoñecemento e incluso vergoña, polo que o anonimato que asegura o servizo resulta fundamental. Tanto é así que as operadoras non abren ningún tipo de ficha sobre as usuarias e nin tan sequera poden devolver as chamadas que reciben. Todo é confidencial e as vítimas dirixen a conversación na medida das súas necesidades. Así, ao non haber ningún tipo de rexistro sobre as usuarias, non é posible saber cantas lucenses chamaron ao teléfono contra os malos tratos nunha ocasión e cantas fixérono de forma recorrente.

En calquera caso, cada chamada é diferente e necesita un trato personalizado. A maior parte das usuarias demandan asesoramento asistencial e xurídico, desde información sobre as axudas ás que poden acceder, ata preguntas sobre as penas que poderían recaer no seu agresor. E en moitos casos, as vítimas buscan falar cunha psicóloga para que lle axude a retomar as rendas da súa vida nun momento complexo e desconcertante.

Nalgúns casos, as operadoras derivan as chamadas a outros servizos máis adecuados, por exemplo ao 112, cando se trata dunha urxencia, ou ao teléfono Anar de Axuda a Nenos e Adolescentes (900.20.20.10), cando a chamada é realizada por menores de idade.

O teléfono 016 arrincou a súa andaina en setembro de 2007 e atendeu desde entón -ata o pasado 1 de xuño- 4.906 chamadas realizadas desde a provincia lucense. A piques de cumprir 15 anos de traxectoria, a liña contra os malos tratos posta en marcha polo Ministerio de Igualdade recibiu en total máis dun millón de chamadas, rexistrando o pasado ano o seu máximo histórico, con 87.307 solicitudes de axuda.

En Lugo, con todo, 2021 non foi o ano máis crítico, xa que se rexistraron 300 chamadas ao 016, fronte ás 396 de 2016, as 373 de 2011, ou as 427 de 2008, por exemplo. A cifra máis elevada de solicitudes de asistencia desde Lugo contabilizouse en 2015, cun total de 499 chamadas. E por meses, o peor neste sentido foi xuño de 2020 -en pleno estado de alarma polo covid-19- cando pediron axuda 35 lucenses. Os datos relativos ao teléfono contra os malos tratos mostran sen dúbida o alcance da violencia machista, unha secuela pola que, cada día, unhas 240 mulleres ármanse de valor e marcan nos seus teléfonos o 016.

Ofrece atención en 53 idiomas e a persoas con problemas de oído e fala

O teléfono 016 contra os malos tratos ofrece atención as 24 horas do día os 365 días do ano e faio por teléfono nun total de 53 idiomas, entre eles castelán, catalán, eúscaro, galego, inglés, francés, alemán, portugués, chinés mandarín, ruso, árabe, romanés, búlgaro, tamazight e outros 39 idiomas, a través dun servizo de strong <>teletraducción. Igualmente, agarraches ás usuarias por correo electrónico e chat online en 16 idiomas: castelán, catalán, eúscaro, galego, valenciano, inglés, francés, alemán, portugués, chinés, mandarín, ruso, árabe, romanés, búlgaro e italiano.

Segundo os datos solicitados polo Ministerio de Igualdade, todas as chamadas recibidas este ano desde a provincia de Lugo foron atendidas en castelán.

UN SISTEMA ACCESIBLE. O servizo tamén é accesible para persoas con discapacidade auditiva ou da fala, xa que se poden comunicar coas operadoras por sistemas como SVIsual, Telesor, WhatsApp (600.000.016), DTS ou teléfono de texto (900.116.016) e atención online (016-online@igualdad. gob.es). Ademais, o correo electrónico, o seu contido e a súa estrutura están adaptados para facilitar a súa utilización por persoas que teñan limitacións na visión.

Sexa cal for o método elixido pola vítima para solicitar axuda no 016, todas as consultas son atendidas de inmediato por persoal especializado, xa que en materia de violencia de xénero, cada minuto conta e unha asistencia rápida e diligente pode chegar incluso a salvar unha vida.

Sete de cada dez consultas faias a propia vítima
Sete de cada dez chamadas ao 016 son realizadas pola propia vítima. Así, das 128 consultas realizadas entre xaneiro e maio deste ano desde a provincia de Lugo, un total de 84 foron realizadas polas propias vítimas. O resto fixéronas familiares ou achegados da muller, que piden fundamentalmente información e asesoramento para saber como actuar ante un caso de violencia machista.

De 11.00 a 12.00 horas. A hora de chamada habitual desde que arrincou o servizo é de once a doce da mañá. Cada hora recíbense unha media de nove chamadas, segundo a Delegación do Goberno contra a Violencia de Xénero.

Non deixa rastro. A chamada ao número de asistencia 016 non deixa rastro nas facturas telefónicas, pero debe borrarse do terminal.

Comentarios