O libro dixital duplicarase nos pupitres lucenses este curso

No ano académico que comeza súmanse ao proxecto E-Dixg da Consellería de Educación 24 centros de primaria e secundaria Desde 2014, esta iniciativa que utiliza computadores portátiles e plataformas web implantouse xa en 25 colexios e intitutos

Un niño manipula un ordenador en el aula.AEP
photo_camera Un neno manipula un computador na aula.AEP

LUGO. O curso que comeza mañá supón un enorme paso no proceso de dixitalización do ensino que puxo en marcha a Consellería de Educación nas etapas de primaria e secundaria. A partir de mañá, os alumnos de 24 centros cambiarán os tradicionais libros en papel por un computador portátil que lles facilita a administración educativa e co que traballarán tanto en clase como en casa, xa que poderán levar os equipos aos seus domicilios. Este alumnado súmase aos escolares doutros 25 centros que desde 2014 fóronse incorporando paulatinamente ao programa E-Dixgal, que pon en marcha a Consellería de Educación e a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia.

Na capital provincial, incorpórase á iniciativa o Ceip Anexa e no resto da provincia farano os colexios San Xoán de Becerreá; número 1 de Foz; Lousada, en Guntín; As Nogais; Rosalía de Castro, de Pol; Gregorio Sanz, de Ribadeo; Santa María do Valadouro, no concello do mesmo nome; Eloísa Rivadulla, de Chantada; Baamonde, en Begonte; O Corgo; Muimenta, en Cospeito e Península dá Paz, de Cervo. Nestes casos, a iniciativa implantar en 5º de primaria e estenderase logo a 6º.

No caso da educación secundaria, en Lugo súmase o IES Lucus Augusti e no resto da provincia, os institutos Lamas das Quendas, de Chantada; San Rosendo, de Mondoñedo; Sacro Corazón de Jesús, de Ribadeo; Xograr Afonso Gómez, de Sarria; María Sarmiento e Vilar Ponte, de Viveiro; Monte Castelo, de Burela, Poeta Díaz Castro, de Guitiriz; IES de Foz e Dionisio Gamallo Fierros de Ribadeo. Nestes casos, o programa implantar en primeiro de ESO e o curso próximo, en segundo.

Educación comezou a modernizar o curso pasado os equipos informáticos e a dar a substitución aos computadores que se repartiron co programa Abalar. Agora entréganse ultraportátiles que os alumnos deben levar a casa a diario, responsabilizándose de traelos cargados cada día a clase, ademais de comprometerse a facer un bo uso deles.

A incorporación de centros onde se imparte ESO permite que moitos alumnos que se inician neste modo de aprendizaxe nos últimos cursos de primaria poidan ter continuidade nos primeiros anos de secundaria.

Con todo, pasarse a este sistema non significa que a metodoloxía tradicional quede totalmente relegada. A directora do colexio Anexa, Lucía Núñez Saavedra, sinal que «moitos recursos van ser dixitais, pero o propio programa especifica que tamén ten que haber recursos en papel e que os alumnos tamén deben escribir en papel».

No caso do Lucus Augusti, o paso á plataforma dixital tampouco será excluínte, xa que non se implantará na totalidade das materias, senón en seis, segundo indicou o director, Carlos Cazón.

PLURILINGÜISMO. No apartado de plurilingüismo, a principal novidade é que dous centros lucenses súmanse ao programa PluriFP, no que os alumnos poden cursar ata unha terceira parte de módulos non lingüísticos nunha lingua estranxeira. En Lugo levará a cabo en tres ciclos superiores do IES Val do Asma, en Chantada, e dúas do CIFP As Mercedes.

Ademais, catro centros educativos sumaranse ao programa plurinfantil, que supón ofrecer ata un terzo do horario lectivo nunha lingua estranxeira na etapa de 3 a 6 anos. Incorpóranse a este programa, que funciona por segundo ano consecutivo, os colexios Santa María da Fonsagrada; Virxe dá Luz, de Portomarín; Sacro Corazón de Jesús, en Ribadeo; Sra. da Asunción, en Sarria e o do Páramo.

Con todo, na provincia de Lugo non se puxo en marcha aínda ningunha iniciativa de PluriBach, un programa que se iniciou o ano pasado para mellorar a especialización nunha lingua estranxeira nesta etapa educativa. Neste caso, os alumnos participantes reciben ata un terzo da carga lectiva no terceiro idioma. En toda Galicia hai oito centros -tres na provincia de Ourense; catro na da Coruña e un na de Pontevedra- que se apuntaron a esta experiencia.

Por outra banda, o conselleiro de Educación, Román Rodríguez, apuntou que nas probas de certificación do nivel B1 e B2 de inglés en alumnos que terminaron ESO e BAC, realizadas polo Trinity College, aprobaron 391 alumnos dos 465 que se presentaron, é dicir o 84%, un resultado que Educación considera «satisfactorio».

Unha unidade menos en Paradai e unha máis en Casás

No curso que comeza, catro centros educativos da provincia perden algunha unidade, é dicir, un grupo dentro dun curso. Na capital, sucede no colexio de Paradai, onde este ano só haberá unha liña de tres anos (cuarto de infantil), que supón 25 prazas. O centro ofreceu dúas unidades, que equivalen a 50 prazas, no prazo de solicitude de matrícula, pero, segundo a Consellería de Educación, só matriculáronse 13 escolares, polo que se eliminou un grupo para o presente curso.

Educación tamén decidiu eliminar unha unidade de primaria en Castro de Ouro (Alfoz), así como en Triacastela e en Monterroso.

Máis prazas
No colexio de Casás, pola contra, foi necesario abrir unha unidade nova en primeiro de primaria para poder acoller aos 80 alumnos matriculados neste nivel para este curso. Este axuste obrigou a reorganizar o centro e a perder a aula de Relixión, que pasará a darse na aula de Informática. A dirección explicou onte aos pais dos alumnos afectados como se fará a reorganización.

 

Comentarios