"Leváronme 3.500 euros dá conta e non necesitaron máis de dez minutos"

Estafadores aplican unha "campaña agresiva" de envío de mensaxes falsas de banca electrónica que está a deixar un reguero de denuncias
Mensaje similar al recibido por la mujer estafada ayer. VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera Mensaje similar al recibido por la mujer estafada. VICTORIA RODRÍGUEZ

Os clientes de Abanca son o obxectivo de "unha campaña agresiva" —segundo detecta tanto a Policía como os traballadores da entidade— de estafas a través do envío masivo de SMS falsos para obter claves de acceso. "Leváronme 3.500 euros dá conta e non necesitaron máis de dez minutos", explica unha das vítimas.

A muller recibiu unha notificación, aparentemente de Abanca, advertíndolle dun cargo á súa conta de 2.000 euros. Na mensaxe advertíaselle de que, se non realizara ela o cargo, debía contactar con dous números de teléfono que lle proporcionaba e que son os reais de Abanca. Chamou, pero a puxeron en espera. "Cando despois logrei falar con departamento de seguridade do banco dixéronme que dan vos números reais para dar aparencia de veracidade e porque así conseguen colapsar a centraliña", apunta.

Chegoulle entón un segunda mensaxe cun enlace, no que picou e abríuselle o que se presentaba como a banca móbil da súa entidade. O aspecto era idéntico, pero, posteriormente, viu no enlace que, por exemplo, a terminación da web non era ".com", como a auténtica, senón ".co".

Cando despois logrei falar con departamento de seguridade do banco dixéronme que dan vos números reais para dar aparencia de veracidade e porque así conseguen colapsar a centraliña"

Alí marco a súa clave de acceso e, entón todo empezou a pasar rapidísimo. Empezáronlle a chegar SMS novos advertíndolle de movementos de diñeiro desde as súas contas a algúns cartóns. Nunha de prepago, "que nunca uso, di", introducíronse fondos para facer cargos acto seguido. Outro SMS advertiulle de que un cartón se asociaba a un teléfono Xiaomi cando o seu é doutra marca. Soubo despois que se creou unha cartón virtual, cargado e usado para facer compras.

Rapidamente entrou na banca electrónica real e cancelou todas as súas cartóns unha a unha. Foi cando chamou ao departamento de seguridade do banco cando soubo a cantidade total que lle estafaron, 3.500 euros, e que, grazas a cancelar os cartóns, logrou evitar que levasen outros 800 euros máis.

"Os Sms chegaban todos ao mesmo fío e Abanca confirmoume que isto mesmo lle estaba a pasar a moita outra xente e que, efectivamente, todas as mensaxes, tanto falsas como auténticas, aparecen non mesmo fío", explica.

A muller foi vítima do que se coñece como smishing, que é un tipo de estafa que utiliza o SMS para obter información como números de cartóns de crédito ou contrasinais de acceso á banca electrónica para cometer estafas ou fraudes electrónicas.

Aínda que todas as entidades bancarias aparecen como remitentes de similares mensaxes fraudulentas, nestes momentos os casos de Abanca parecen haberse disparado exponencialmente. Numerosos clientes acoden estes días ás oficinas para consultar sobre a chegada deste SMS, ante os que a clave é non teclear ningún dato propio.

Comentarios