A lei Celaá deixa xuño sen temarios e a comunidade escolar veo inútil

Os profesores describen as clases como "un caos", mentres os alumnos non entenden por que teñen que asistir se non fan "nada"
Alumnos a las puertas de un instituto de la ciudad. AEP
photo_camera Alumnos a las puertas de un instituto de la ciudad. AEP

Este mércores 22 de xuño finaliza o primeiro curso escolar regulado pola lei Celaá, aínda que para moitos alumnos as clases acabaron hai un mes. Debido á eliminación da convocatoria extraordinaria de setembro, as recuperacións movéronse a xuño, polo que a avaliación ordinaria finalizou o 6 deste mes. "Levamos varias semanas sen facer nada, imos a clase a xogar ás cartas e a ver películas", di a alumna que cursa 4º da Iso, Helena López.

Desde o corpo docente denuncian que a situación é un desastre e ven excedidos. "Tes unha clase de máis de 25 alumnos, na que igual hai catro ou cinco suspensos, aos que non podes ofrecer reforzo porque comparten espazo con outros 20 rapaces que xa acabaron e non podes atendelos a todos", explica o subdirector do instituto Ánxel Fole, José Ramón Negro.

Para tratar de adaptar a nova lei ao calendario escolar, na maior parte de centros adiantáronse os exames intentando que a terceira avaliación acabase canto antes, en moitos casos pondo as notas da terceira avaliación a finais de maio. "Os alumnos levan coas notas postas e fixadas desde hai tres semanas, entón son 21 días nos que non fan nada e nos que é practicamente imposible conseguir mantelos atentos á materia", explica o profesor do colexio Salesianos, Pablo Vilar.

Ademais das clases baleiras de contido que viven os alumnos aprobados, os que suspenderon tampouco poden verse beneficiados desta medida. Tal e como explica o subdirector do IES Ánxel Fole, tres semanas son suficientes para os alumnos que deixaron unha ou dúas materias, pero non para os que chegan ás catro ou cinco materias. "Coa antiga lei sempre había alumnos que deixaban catro ou cinco materias e que no verán se puñan as pilas e conseguían sacalas; agora, ante a falta de tempo, danse por vencidos e xa non queren facer nada", engade José Ramón Negro.

"Na miña clase somos 24 e teñen que recuperar preto de 10. Algúns profes si que lles dan algo de reforzo, pero en xeral están a falar connosco", comenta a alumna de 16 anos Helena López. Os centros educativos coinciden en que nestas circunstancias non é viable ofrecerlles o apoio necesario para superar as materias pendentes. "Ou ideal para que esta lei reducise ou número de suspensos sería que só acudisen a clase vos alumnos que deben presentarse ás diferentes recuperacións", reclama a profesora de TIC e Tecnoloxía Olga López. "Se as clases fosen especificamente dedicadas a actividades de reforzo, poderían verse melloras reais nos resultados", engade a docente.

A lei Celaá segue contemplando a obrigatoriedade da asistencia ás aulas de todos os alumnos, "Ao solicitar a permanencia nas aulas dous alumnos que están aprobados, ou alumnado suspenso tampouco pode aproveitar ese tempo para preparar vos seus exames", denuncia o presidente da Confederación de Anpas Galegas, Fernando Lacaci.

MENOS TEMPO. Este curso 2021-22 debeu adaptar os tempos dedicados en cada avaliación á nova convocatoria extraordinaria de xuño, o cal obrigou a impartir a mesma materia nun período máis reducido. "Tivemos que comprimir o que xa estaba comprimido de seu para poder adaptarnos aos novos prazos e intentar que os alumnos tivesen o máximo tempo posible para preparar as súas recuperacións", explica o profesor do centro salesiano lucense, Pablo Vilar. Esta redución de tempo académico esperta críticas entre os pais dos alumnos. Deste xeito denúnciao o presidente da Confederación de Anpas Galegas, "Roubáronlles aos nosos fillos tres semanas de formación", reclama.

Para conciliar as clases e tratar de facer máis ameno o mes de xuño, levaron a cabo saídas na maioría de centros, "Este ano aproveitouse para facer excursións máis longas ao ter xuño libre", comenta a profesora Olga López. Estas actividades extraescolares tamén funcionan como premio para os que aprobaron todo, como di José Ramón Negro, aínda que engade que parece que se penaliza aos que suspenderon xa que, nalgúns casos, ao coincidirlles con recuperacións non poden ir.

Outra das opcións polas que optan os docentes é ofrecer a oportunidade de subir nota aos que xa aprobaron. "Estivemos a facer exercicios ou traballos para subir nota e para non estar sen facer nada", di o alumno de terceiro da Iso, Hugo López.

Comentarios