A intermodal terá aparcadoiro pero non hai acordo sobre quen o financiará

A Xunta valora que Adif "rectifique" e inclúa un equipamento que é "necesario facer desde o primeiro momento". O xestor ferroviario alega que xa pon os terreos e o proxecto e que o aparcadoiro o debe pagar o Goberno galego
La presidenta de Adif, la alcaldesa y la conselleira, en una reunión de la intermodal este verano. AEP
photo_camera A presidenta de Adif, a alcaldesa e a conselleira, nunha reunión da intermodal este verán. AEP

A Xunta e Adif ratificáronse este martes en Madrid, nunha reunión na que tamén houbo representantes do Concello de Lugo, na a necesidade de dotar á futura estación intermodal de Lugo de aparcadoiro en que este se constrúa na fase inicial, para que sobre el a Xunta levante a futura estación de autobuses. Con todo, as administracións non chegaron a un acordo sobre quen contratará e financiará a construción do aparcadoiro, que segundo o anteproxecto presentado no seu día será subterráneo.

Adif anunciou en setembro a adxudicación do proxecto construtivo da nova estación do tren e do aparcadoiro, ademais doutras actuacións como un paso inferior entre as plataformas da estación de uso exclusivo para os usuarios do ferrocarril, un paso inferior peonil de uso libre que conectará ambos os lados do canle ferroviaria e a urbanización e a integración urbana de toda a zona. O proxecto debe estar listo en quince meses. Doutra banda, a Xunta anunciou a semana pasada a licitación do proxecto construtivo da nova estación de autobuses, sobre o aparcadoiro subterráneo, co obxectivo de que estea acabado en once meses.

O convenio que establecerá o repartición económica das actuacións aínda non se asinou e, de forma pública, as administracións implicadas nunca chegaron a falar claramente da quen correspondería financiar a construción do aparcadoiro, pero o feito de que o proxecto técnico encárgueo Adif facía presupor que sería o ente ferroviario quen asumiría ese custo. Entre outras razóns, porque Adif nunca dixo o contrario.

A consellería sostén que é a estación de tren e non a de autobús a que xerará máis necesidade de prazas de aparcadoiro

Esa é a interpretación que facía tamén a Consellería de Infraestruturas, que ademais defende que no plan funcional de necesidades da estación intermodal que no seu día realizou Adif indicábase que, ante o presumible aumento de viaxeiros, necesitaríase un aparcadoiro para 300 vehículos particulares. Máis tarde, axustouse a 230, de acordo coa parcela dispoñible. A consellería sostén que ese aparcadoiro sempre se asimilou ás necesidades ferroviarias porque a estación de buses xerará pouca demanda de prazas de estacionamento, di. "Incluso podería quedar sen elas", di.

As alarmas da Xunta acendéronse cando recibiu información de Adif para a reunión deste martes, xa que nas observacións que o ente ferroviario facía ao borrador de convenio no que traballan as administracións, dicíase que "en caso de acordarse posteriormente deseñaríase un aparcadoiro subterráneo ligado ás futuras estacións de ferrocarril e de autobús. O mesmo luns, Adif desmentiu que o aparcadoiro estivese en risco e este martes, ao termo da reunión, ambas as administracións coincidiron en sinalar o acordo para que o aparcadoiro forme parte do convenio, aínda que non sobre quen o financiará. "Acordouse, como sempre defendeu Adif, que a súa construción ha de formar parte do convenio e o seu financiamento debe ser acordada", indicou Adif, quen asegurou que as tres administracións quedaron de intercambiarse novas propostas en dúas semanas.

A Xunta, pola súa banda, valorou que Adif "rectifique e aposte finalmente por manter non convenio a execución dá infraestrutura subterránea sobre a que a Xunta construirá a estación de autobuses".

Segundo a información solicitada por este xornal de ambas as partes, a tese de Adif é que este financia a redacción do proxecto e achega o chan sobre o que a Xunta fará a súa estación, polo que cre que o Goberno galego debe financiar o aparcadoiro, un modelo similar ao de Ourense, segundo o xestor ferroviario. Nesa cidade, a obra faia Adif e a Xunta paga o 67%. O seu custo é de 7 millóns.

A consellería recalca que o aparcadoiro figura no plan funcional da estación de tren e que, en todo caso, un acordo de financiamento estaría supeditado á porcentaxe de prazas que fosen asignadas á terminal de buses.

A Xunta tramitará o proxecto a través da lei autonómica para evitar as dilacións que carrexaría modificar o PXOM.

Comentarios