Un horario que non convence

Unha vintena de alumnos de BAC dos institutos Nosa Señora dúas Ollos Grandes, Lucus Augusti e Sanxillao trasladáronse de centro, algún deles co curso xa iniciado, debido a que imparten as clases pola tarde para cumprir as medidas de distanciamento, o que condiciona as súas actividades extraescolares
Alumnos a las puertas del instituto Nosa Señora dos Ollos Grandes. VICTORIA GRANDES
photo_camera Alumnos ás portas do instituto Nosa Señora dúas Ollos Grandes.

"Era imposible compatibilizar as clases pola tarde cos adestramentos". Paula Piñón Sureda ten 17 anos. Cursa 2º de bacharelato. é unha prometedora lanzadora lucense que soña con estudar Ciencias da Actividade Física e o Deporte (Inef). Campioa galega de xavelina e disco, ocupa el terceiro banzo no ranking nacional en categoría sub-18 e forma parte dun programa de alto de rendemento da Federación Española de Atletismo. A súa esixente preparación estivo a piques de verse afectada polas súas obrigacións escolares.

Paula Piñón é unha da vintena de estudantes que se cambiou este curso de instituto na capital lucense porque os tres que contan con máis alumnos (Nosa Señora dos Ollos Grandes, Lucus Augusti e Sanxillao) teñen que impartir BAC polas tardes, aínda que este último puido reacoller aos de segundo en horario de mañá.

Cando levaba unha semana de clases, que recibía de 15.00 a 21.30 horas, decidiu cambiarse ao instituto Muralla Romana, que lle pilla de onde vive na outra punta da cidade, no que as ten pola mañá, xa que era "inviable" que puidese desprazarse á Coruña para adestrar co técnico Necho Fernández, como hai dous días á semana -os outros tres son en Lugo-.

Se no caso desta estudante o seu traslado respondeu a motivos deportivos, no doutro adolescente, Juan, tamén de 17 anos e de 2º de bacharelato, foi a incerteza sobre como pode ser o seu rendemento escolar nun curso no que se xoga o seu futuro o que lle levou a tomar esta decisión. Como Paula Piñón, acudía ao Nosa Señora dos Ollos Grandes. A semana pasada cambiouse a un colexio privado.

"As dúas primeiras semanas no instituto chegaba a casa ás dez da noite rebentado. Levantábame pronto para ir á academia, pero a mañá quedáballeme en nada", explica este estudante.

As actividades extraescolares, como as deportivas ou as artísticas, están a verse condicionadas pola nova normalidade nestes tres institutos da capital lucense.

Ademais, supuxo nas primeiras semanas un trastorno a maiores para os alumnos que se desprazan desde municipios limítrofes, como Castroverde, Portomarín, O Corgo ou Guntín, coas consecuentes queixas dos seus pais. As rutas de transporte escolar tiveron que adaptar os seus horarios para que non queden sen servizo, medida que se comezará a aplicar desde hoxe.

CONSERVATORIOS. Só tiñan clases pola tarde, pero este curso ampliáronas por primeira vez á mañá, co consecuente reforzo de persoal. O de danza, que xa empezou fai un par de semanas, conta cunha vintena de alumnos nese novo horario. O de música demorouno e aínda arrinca de forma graduada a partir de hoxe.

Os clubs de deporte de base que puideron retomar a actividade, condicionada polas restricións impostas debido á pandemia do novo coronavirus, teñen que facer encaixe de palillos para adaptar os seus horarios aos destes institutos co fin de que os estudantes poidan continuar coa súa práctica.

Antón, de 17 anos e que tamén cursa 2º de BAC, ten que espremer o seu horario para poder seguir coa súa paixón, o baloncesto. Os martes e os xoves non chega a casa, "rebentado", segundo recoñece, ata pasadas as once da noite. Empalma clases con adestramento e repite os sábados, ás dez da mañá, no pavillón de Frigsa.

CANTEIRA. Jesús Lázare, que preside o Estudantes, explica que este club de baloncesto ten nesta situación a unha vintena de mozos e mozas, en categoría junior. No seu caso adestran por agora polas mañás, pero non o poden facer co resto do equipo.

"Non poden adestrar cinco contra cinco. Iso provocará que compitan peor. Os equipos de Lugo temos desigualdade nesta categoría cos do resto de Galicia que teñen máis facilidades para adestrar", afirma Jesús Lázare, que incide en que "intentamos adaptarnos para que os rapaces non deixen a práctica deportiva e fagan exercicio".

O presidente do Estudantes fai fincapé ademais en que o deporte é "unha parte importante tamén da educación" e contribúe a manter "hábitos de vida saudable".

Situación similar vívese no Emevé, que afecta a seis xogadores que forman parte dos persoais de Superliga, dúas mozas e catro mozos. No seu caso polo menos poden adestrar dous días á semana pola mañá cos seus respectivos equipos e outros dous fano os seis xuntos pola súa conta na Casa do Deporte co técnico do primeiro conxunto masculino, Diego Taboada.

"Aféctanos moito, pero atopamos alternativas", sinala a presidenta do Emevé, Bibí Bouza.

Esta directiva deportiva precisa que estes xogadores están "nunha progresión buenísima", polo que advirte de que "se se lles corta, adeus, son cousas que non se recuperan". A presidenta do Emevé agrega que "como pares o proceso de aprendizaxe, acábase".

Pero non se trata só dun problema de ter que renunciar a actividades extraescolares, segundo precisa un grupo de pais, que demandou que se utilizasen outros edificios públicos ou privados da cidade para reacoller aos alumnos para que as clases de BAC puidésense impartir polas mañás nestes tres centros.

"Altéralles os biorritmos. Afecta á vida familiar. A vida social acabóuselles. senten descolocados", afirma Marga, nai dun alumno de 2º de bacharelato, que recorda ademais os problemas de conciliación laboral e familiar aos que se enfrontan os proxenitores que teñen fillos en diferentes niveis educativos.

Comentarios