O futuro da mobilidade é eléctrico

Un lucense ofrece bicicletas e patinetes eléctricos tanto para turistas como para empresas. Estes vehículos aspiran a converterse nunha ferramenta de traballo para non coller o coche
David López montando en un patinete eléctrico. PEPE TEJERO
photo_camera David López montando nun patinete eléctrico. PEPE TEJERO

David López é desde sempre un afeccionado aos deportes e ás actividades no medio rural, así que un día decidiu montar a súa propia tenda para alugar e vender patinetes e bicicletas eléctricas. A idea xurdiu por mor dun proxecto de turismo activo no rural chamado LucusAdventure. Este lucense quere ofrecer unha alternativa de mobilidade para a cidade e, aproveitando que o Concello xestionaba o aluguer de varios locais comprados pola Xunta no barrio da Tinería para promocionalo, decidiu presentar o seu proxecto, que consistía nunha tenda chamada Elucusbikes. O negocio atópase na Praciña dá Universidade, ao carón da catedral.

Nalgunhas cidades como Madrid e Barcelona comeza a haber polémica coa mobilidade urbana a causa do aumento de persoas que deciden usar bicicletas ou patinetes para desprazase, pero López cre que o problema non é o vehículo, xa que "as persoas que se moven en coche ou moto tamén cometen irresponsabilidades como falar polo móbil ou mirar ou WhatsApp mentres conducen". Él considera que o uso deste tipo de transportes ten moitos beneficios, xa que axuda a reducir a presenza de coches nos centros urbanos e cre que incluso pode ser útil para a repartición nas zonas peonís, as patrullas da Policía Local ou os servizos de limpeza e recollida de lixo.

A culpa non é do vehículo; vos que se moven en coche ou moto tamén cometen irresponsabilidades

Ademais do aluguer persoal de vehículos, que vai destinado especialmente aos turistas, David colabora con Lidia de la Fuente, directora de Camiños con Arte, que se dedica ás visitas turísticas. Deste xeito, pódense levar a cabo visitas moito máis rápidas e en pouco tempo pódense ver moitas partes da cidade, que normalmente quedaban excluídas nas rutas guiadas a pé, como a Praza de Ferrol, os xardíns da Deputación ou o Parque de Rosalía. López asegura que incluso nos estamos plantexando facer unha ruta polo Miño e tamén ofertar ou alugueiro dúas nosos patíns e bicicletas para vos peregrinos que pasen pola vía Küning e que fagan unha parada en Lugo".

En canto ás características dos vehículos, David López explica que levan unha batería de entre 9 e 17 amperios e que poden durar desde 40 a máis de 100 quilómetros, dependendo do terreo e a velocidade, aínda que a duración é diferente nos patinetes e nas bicicletas, xa que o patinete "está a gastar continuamente batería, pero na bicicleta non tes por que xa que podes pedalear".

Os patinetes están máis destinados a empresas, xa que permiten que os traballadores se despracen sen ter que coller ao coche e sen cansarse nin suar. López explica que xa venderon un patinete a unha xestoría da rúa Ramiro Roda, para que os seus empregados puidesen desprazarse ata centro de xeito máis cómodo e que a pesar das reticencias "agora están encantados e peléxanse por ir facer vos recados". No entanto, asegura que o máis vendido é a bicicleta con dous asentos para levar nenos na parte traseira. Este tipo de vehículos teñen que circular a menos de 30 quilómetros por hora pola calzada e a un máximo de 10 polas zonas peonís, cando os peóns camiñan a tres.

Comentarios