Fomento só revisou a ponte branca unha das cinco veces que esixe a lei

A infraestrutura inaugurada en 2011 recibiu unha inspección técnica básica, pero ningunha dos xenerais, nas que se examinan os elementos estruturais. O ministerio di que prepara o tras paso ao Concello, pero non pon data

La estructura metálica del puente está ennegrecida en muchos puntos. SEBAS SENANDE (AEP)
photo_camera A estrutura metálica da ponte está ennegrecida en moitos puntos. SEBAS SENANDE (AEP)

LUGO. A ponte branca foi obxecto dunha soa revisión ao longo dos sete anos que leva aberto. Trátase dunha inspección técnica básica, que a normativa establece que debe facerse cada ano e medio. é dicir, que debería terse feito polo menos noutras tres ocasións. A lei fixa tamén a periodicidade das chamadas inspecciones xerais —nas que se fai un exame máis exhaustivo, incluíndo os elementos estruturais— nos cinco anos. Destas, a ponte branca non recibiu ningunha aínda que o Ministerio asegura que se fará nos próximos meses.

A particular situación na que se atopa esta ponte débese ás discrepancias que houbo ata agora sobre a súa titularidade e, xa que logo, sobre que administración debe facerse cargo desas tarefas de inspección. Fomento entendía que era responsabilidade do Concello; este, que aínda non recibira a obra e que tiña que asumilo o Ministerio.

Agora, o novo equipo en Fomento recoñece que «mantén e manterá» reunións co Concello para «acordar a cesión da nova ponte ao concello, de acordo co establecido no protocolo de 2004». Admite de forma expresa que é súa a obrigación de realizar as tarefas de mantemento e conservación, algo que antes negaba. O grupo municipal do PP, por exemplo, sempre entendeu que o traspaso xa se produciu e que o deixamento en torno á ponte soa era atribuíble ao goberno local.

O caso é que, por esas razóns, a ponte supera os sete anos recibindo centos de coches a diario e sen cumprir, nin de lonxe, coas revisións que esixe realizar a normativa.

Sergio Couto -enxeñeiro de camiños da empresa K2 Estudo de Enxeñería, que pertence á Asociación Galega de Empresas de Enxeñería, Consultoría e Servizos Tecnolóxicos e que está especializada na inspección de pontes- explica que a primeira revisión faise xusto despois de que a empresa termine a obra e antes de entregala. Logo desa inspección cero, pasado un ano e medio, faise a inspección técnica básica, algo que asume o persoal da administración titular da infraestrutura.

O ministerio di que mantivo e segue mantendo reunións co Concello para materializar a cesión

Trátase dunha revisión visual, sobre e debaixo da ponte, que se centra en cuestións que ven a primeira ollada, como unha greta, por exemplo. No caso concreto da ponte branca, Fomento explica que, efectivamente, a realizada foi unha revisión rutineira que correu a cargo dos servizos de mantemento e conservación de Estradas e na que non se detectou problema algún.

A norma, que é de carácter nacional e xa que logo obriga a todas as pontes e viadutos con independencia da quen pertenzan, establece que pasados cinco anos fágase unha revisión xeral. «é unha inspección máis seria e o idóneo é que o faga o persoal máis especializado posible. A Administración adoita subcontratalo a empresas especializadas», asegura. Dependendo das características da ponte adóitanse utilizar uns medios ou outros. é habitual, por exemplo, que se contrate unha cesta, un brazo móbil que permite achegar ao enxeñeiro aos alicerces para examinar se hai unha fisura. «Incluso nalgúns casos úsanse drones», admite.

Os elementos que se resenten máis facilmente co paso do tempo nas pontes son os apoios, que segundo sinala Couto, poden ser de goma, unha especie de neopreno que ten un desgaste maior que o formigón. Nesa inspección dos cinco anos, vaise enchendo un estadillo con multitude de puntos que é preciso examinar e dos que hai que deixar constancia por escrito do seu estado. Se se estima que non é necesaria facer unha intervención, pasados outros cinco anos, o equipo de enxeñería que asuma a inspección vai á ponte co estadillo previo e contempla a evolución: ata que punto a fisura agrandouse ou canto resentíronse os elementos de apoio, por exemplo. Couto asegura que as administracións adoitan ser diligentes con esas revisións.

Interpretación do protocolo

A cuestión da titularidade da ponte abórdase no protocolo asinado no 2004 entre Fomento e o Concello, sobre o que, cando o PP volveu ao Goberno, mantivéronse versións opostas. Para os populares a ponte é do Concello desde o instante no que entrou en funcionamento.

Para o leste, o protocolo esixe desenvolvemento e a cesión está por chegar. Mentres, e aínda que Fomento di asumir labores de limpeza de maleza e outras tarefas, as queixas polo seu estado non cesan.

 

Comentarios