Unha lucense, primeira alumna xorda de enxeñería civil na Politécnica

Unha moza lucense está ‘a revolucionar’ as aulas da Universidade Politécnica de Madrid. Sonia Valcárcel iniciou este ano estudos na Escola de Enxeñería Civil, o que non tería nada de especial a non ser porque é a primeira vez que unha alumna xorda acode a clase
Sonia Valcárcel Fernández, en un selfie, frente a la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Civil, donde cursa primero
photo_camera Sonia Valcárcel Fernández, en un selfie, frente a la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Civil, donde cursa primero

SEN QUERELO, esta moza lucense de 24 anos está a facer historia na Universidade Politécnica de Madrid, onde se matriculou este curso para facer estudos de Enxeñería Civil. Ese foi o soño de Sonia Valcárcel Fernández dos últimos anos: chegar á universidade logo de rematar un ciclo superior de Proxectos de Obra Civil que fixo no CFPI Politécnico.

Sacou o título e chegou á universidade. En Madrid, foi recibida cos brazos abertos pero con expectación e sorpresa porque Sonia converteuse este ano na primeira persoa xorda que asiste a clase na Escola Técnica Superior de Enxeñería Civil, o que é toda unha situación nova tanto para o profesorado como para o resto dos alumnos.

"É a primeira vez tanto para min como para eles e hai que adaptarse a esta realidade. Nunca antes tiveran na escola a ningún alumno xordo que se comunicase con lingua de signos. Son a primeira alumna da escola nesta situación, pero dispoño dunha intérprete e deféndome, aínda que me resulta especialmente difícil seguir a materia de inglés", comenta Sonia, coa axuda dunha intérprete que, vía telefónica, traduce a súa lingua de signos.

Esta moza lucense presentou a instancia para preinscribirse e, de paso, consultou en internet se a universidade dispuña do servizo de intérprete en lingua de signos. Unha vez xa matriculada, solicitou unha e non houbo maior problema. Sen a súa axuda, sería para ela practicamente imposible seguir as clases.

A lucense Sonia Valcárcel é a primeira alumna xorda que acollen as aulas da Escola de Enxeñería Civil, da Politécnica de Madrid



"Ao principio, foi un pouco complicado pero todo resolveuse ben, sen problemas. A universidade ten un departamento que dá atención e información a alumnos con discapacidades e alí buscan solucións para adaptarse ás necesidades dos alumnos. Por iso, a propia universidade encárgase de conseguir unha intérprete, aquí e en todos lados, aínda que ás veces incorpóranse máis tarde do habitual", asegura Sonia Valcárcel.

Esta moza lucense foi a por todas e matriculouse no curso completo, con cinco horas lectivas diarias, nas que é asistida pola intérprete, que tamén estaría disposta a acudir ás entrevistas que teña Sonia cos profesores nos horarios de tutoría. O servizo é gratuíto e os custos son asumidos pola universidade.

Polo demais, Sonia iniciou este curso con moita ilusión dado que, para ela, supón todo un reto o feito de separarse da súa familia e defenderse por si soa, tanto ante unha cidade grande como é Madrid como nas aulas universitarias, moi pouco frecuentadas por persoas xordas.

Esta moza lucense foi a por todas e matriculouse no curso completo, con cinco horas lectivas diarias, nas que é asistida pola intérprete



AUTONOMÍA. "Levo aquí desde setembro e estou moi contenta. Isto, para min, é unha marabilla. Teño lonxe á familia e aos amigos, iso é o máis triste, pero todos eles animáronme sempre á hora de dar este paso e déronme moito apoio. É unha oportunidade que teño para buscarme a vida e solucionar eu mesma os meus propios problemas, o que me fai crecer e madurar como persoa. É unha experiencia preciosa", di Sonia.

Adaptarse a unha metrópoli como Madrid tampouco foi un escollo, ata o momento, para Sonia e, a estas alturas, non parece posible que o chegue a ser. "Voume defendendo bastante ben. A nivel persoal, utilizo moito o teléfono móbil para comunicarme, descargo varias aplicacións que me axudan unha chea. Tamén, con Google Plus, por exemplo, resulta moi difícil perderse en Madrid. Estou encantada", confesa.

A pesar da súa discapacidade auditiva, Sonia logra seguir as clases sen perder o ritmo do resto dos seus compañeiros. Tamén os profesores comezaron a adaptarse á realidade de ter unha alumna xorda na aula, algo que están a vivir por primeira vez.

"Por incrible que pareza, foi así. Segundo dixéronme, eu son a primeira persoa xorda que pisou as aulas da Escola de Enxeñería Civil. Por iso, eles mesmos foron os primeiros sorprendidos á hora de atoparse a unha alumna cunha discapacidade como a miña e non sabían como facer pero xa se van adaptando á situación e iso é bo para todos: para eles e para min", comenta.

Comentarios