Hacienda indemniza por dano moral a un lucense ao que multou

A Administración impúxolle unha sanción por erro

Sede de la Agencia Tributaria en Lugo. SEBAS SENANDE
photo_camera Sede da Axencia Tributaria en Lugo. SEBAS SENANDE

A Axencia Tributaria terá que indemnizar a un empresario lucense por todos os quebradizos de cabeza que lle ocasionou unha multa que a administración lle impuxo por erro. Hacienda acaboulle devolvendo o diñeiro que lle cobrou, pero o home tivo que reclamalo ante o silencio administrativo inicial da administración, o que ocasionou uns gastos e un dano moral polo que Hacienda terá que abonarlle agora 1.500 euros.

O problema iniciouse cun requirimento inicial relativo ao IRPF de 2012, que terminou cunha liquidación provisional con proposta de sanción de 42.568 e 20.276 euros. O afectado recorreu esta decisión administrativa a través do Tribunal Económico Administrativo Rexional de Galicia, que lle deu a razón e anulou a liquidación provisional e o acordo de sanción, polo que a Axencia Tributaria devolveulle as cantidades que lle cobrou.

Con todo, o empresario non se deu por satisfeito coa devolución, xa que segundo explicou, tivo que solicitar un crédito para pagar o que lle reclamaba indebidamente Hacienda e iso ocasionoulle uns gastos. Ademais, considera que se prexudicou a imaxe pública da empresa ante os clientes, polo que reclamou ante a Axencia Tributaria unha indemnización de 16.958 euros por danos materiais e morais. A administración desestimou a súa reclamación por silencio administrativo e o afectado recorreu aos tribunais, que lle deron a razón no fondo do asunto, aínda que consideraron "desmesurada" a cantidade reclamada e reducírona a 1.500 euros.

TRASTORNOS. A sentenza da Audiencia Nacional confirma que Hacienda devolveu os importes reclamados polo empresario "pola defectuosa instrución do seu expediente de liquidación e sanción", pero explica que non o fixo de forma automática, senón que o home tivo que interpor unha reclamación administrativa, polo que tivo que contratar a profesionais e pagarlles os seus honorarios.

O empresario alegou ademais que tivo que pagar un crédito para devolver o diñeiro que lle reclamaba Hacienda, o que levou gastos pola xestión da tasación comercial, rexistro da propiedade, seguro de vida ou a constitución dun novo aval bancario, entre outros. E en canto aos danos morais, o empresario explicou que a Axencia Tributaria enviou diversas cartas aos seus clientes pondo no seu coñecemento o expediente administrativo do seu caso.

O tribunal conclúe que o demandante non xustificou moitos dos gastos nin dos prexuízos morais que alega, nin tan sequera que o crédito solicitado fora para pagar a Hacienda, pero recoñece que o empresario soportou un "dano antixurídico".

O tribunal tamén conclúe que "a súa necesidade de facer fronte ao procedemento administrativo primeiro, e ao proceso xudicial despois para conseguir algún xénero de compensación, aconsellan que se lle recoñeza algunha cantidade".

Ademais, sinala que o home tivo que acudir aos tribunais polo "silencio negativo" da Axencia Tributaria á súa reclamación, cando a súa obrigación era "resolvela en tempo adecuado".