Unha empresa medirá o tráfico na Mosqueira e dará opcións

O Concello estuda alternativas de circulación e unha delas podería pasar por investir o sentido na mazá que rodea a estación
La Ronda en A Mosqueira. AEP
photo_camera A Rolda na Mosqueira. EP

A empresa Iceacsa instalará nas próximas semanas medidores de tráfico na Rolda da Muralla á altura de A Mosqueira e na contorna para estudar o fluxo de vehículos que circulan por esta vía de cara á próxima peonalización deste tramo, ata o cruzamento con San Roque.

Iceacsa é a empresa que xa fixo o mesmo tipo de estudo hai uns meses en San Fernando, na intersección coa Avenida da Coruña, onde determinou a conveniencia de crear unha glorieta, especialmente con miras á peonalización das rúas Montevideo e Bolaño Ribadeneira, para regular o tráfico de entrada e saída ao centro histórico. Do mesmo xeito que neste caso, agora a firma non só contará os vehículos que circulan pola Praza da Constitución e A Mosqueira senón que fará unha proposta de reordenación da circulación, segundo explicou a responsable da área de mobilidade e infraestruturas do Concello, Rubén Arroxo.

O inicio das obras de peonalización de Quiroga Ballesteros está pendente da elaboración do plan de tráfico alternativo

O gabinete de tráfico traballa con varias alternativas e o estudo contribuirá a tomar unha decisión sobre os futuros fluxos. Unha opción é que os coches que procedan da Rúa Vilalba ou da zona do parque Rosalía de Castro sigan por Ramón Ferreiro e suban por Celso Emilio Ferreiro, á beira do Gran Hotel, onde agora ese xiro está prohibido. Desde a Praza da Bretaña, os vehículos poderían continuar cara á estación de autobuses e baixar por Hermanitas ata San Roque para incorporarse logo á Rolda ou ir directamente cara a San Roque por Aviador Parga Cerdeira. Outra alternativa sería que a subida cara á Praza da Bretaña sexa por Salvador de Madariaga, para o que habería que investir a actual unidireccionalidade.

Esta segunda opción, que segundo os primeiros cálculos sería un itinerario máis rápido que o de Celso Emilio Ferreiro, implicaría cambiar tamén a unidireccionalidade de Ángel López Pérez, fundamentalmente para dar saída aos coches dos aparcadoiros da Constitución e do antigo Seminario e dos residentes de Cidade de Vigo. "Sería un tráfico bastante reducido, polo que incluso falamos da posibilidade de facer unha plataforma única, de zona 20 e con preferencia peonil, e permitiríanos humanizar o espazo diante O Vello Cárcere", explicou Arroxo. Aos aparcadoiros entraríase desde Cidade de Vigo, como sucede durante o San Froilán. Nesas datas, habilítase dobre sentido nesta rúa, pero esta opción de forma permanente descártase porque implicaría eliminar bastantes prazas de aparcadoiro e é unha vía complicada á hora de facer xiros, sobre todo para os vehículos grandes.

Barállase investir a unidireccionalidade para reducir os coches e humanizar o espazo fronte ao cárcere

O goberno local traballa co obxectivo de empezar a obra de peonalización na Mosqueira no último trimestre deste ano. Ademais do inminente estudo de tráfico, o proxecto da Rolda está a ser elaborado desde os servizos técnicos municipais, explicou Arroxo. O Concello consignou 800.000 euros no orzamento deste ano para esta actuación e outros 200.000 euros para o cambio de sinalización e semáforos que será necesario facer para redirixir o tráfico pola ruta que se escolla.

É unha zona que está chamada a sufrir unha importante transformación nos próximos anos, xa que a Xunta prevé facer unha gran praza no lugar que hoxe ocupa a estación de autobuses cando entre en funcionamento a nova terminal no complexo intermodal da Estación. A Administración autonómica ten en marcha un concurso de ideas para deseñar ese futuro espazo aberto, aínda que na cidade existe debate sobre a conveniencia desta actuación á beira da Praza da Constitución.

QUIROGA BALLESTEROS. Máis avanzado está o proceso para peonalizar a Rúa Quiroga Ballesteros desde Bolaño Rivadeneira ata Santo Domingo. A obra adxudicouse á empresa Ovisa a principios de xaneiro cun prazo de dez meses para levala a cabo, pero aínda non ten data de inicio xa que se está elaborando o plan de tráfico alternativo. Trátase dunha actuación complicada porque o Concello ten que seguir garantindo o acceso de vehículos de carga e descarga á praza de abastos e ao mercado, así como do tráfico residencial e dos usuarios do aparcadoiro de Santo Domingo.

Ambas as obras dependen da área nacionalista do goberno, aínda que son proxectos que comezaron a xestarse no anterior mandato, mentres que a peonalización da Calzada da Ponte correrá a cargo da área socialista xa que se executará con fondos da estratexia europea Dusi. O gabinete de alcaldía explicou que neste momento está a traballar no proxecto, da man dunha empresa externa. Serán necesarios permisos de varias administracións, que aínda non foron solicitados, pero o goberno aspira a ter listo a obra para o Xacobeo de 2021.

Comentarios