A dixitalización da información para turistas gusta pero non despega en Lugo

Tres meses logo da súa presentación, a app de realidade aumentada 'aumentar Lugo' non arrasa entre os visitantes
Panel turístico para conectar con la aplicación móvil impulsada por el Concello. SEBAS SENANDE
photo_camera Panel turístico para conectar coa aplicación móbil impulsada polo Concello. SEBAS SENANDE

O pasado 10 de maio o Concello presentou unha nova aplicación para dispositivos móbiles para que usuarios e visitantes coñezan a historia das dez portas da muralla a través da realidade aumentada.

A aplicación, de nome 'aumentar Lugo'foi creada por A3 Proxectos, unha oficina técnica especializada no deseño, redacción, representación e xestión integrada de todo tipo de proxectos relacionados coa enxeñería e a arquitectura.

Tres meses logo da súa presentación, e tras unha actualización para mellorar algúns detalles, o revolucionario sistema gusta aos usuarios e turistas, pero non é a primeira opción á hora de obter información sobre a muralla lucense. O visitante prefire o papel, o contacto co mapa e a información física que ofrece o Concello a través dos paneis situados á beira de cada unha das dez portas.

A pesar das reseñas positivas, a aplicación non alcanza o milleiro de descargas en Google Play

'aumentar Lugo' está dispoñible para dispositivos Android e iOS e o seu uso é relativamente sinxelo. Nada máis abrir a aplicación, esta solicita permisos para utilizar a cámara e a localización para situar ao usuario sobre un mapa virtual no que se poden visualizar un modelado 3D de cada unha das dez portas da muralla.

Ao requirir a localización, a aplicación detecta se o usuario achégase a unha das entradas do monumento. Cando isto ocorre, a app activa a función da cámara do teléfono para que o visitante achéguea a cada un dos paneis colocados á beira das portas da muralla. Unha vez detectado o dispositivo de 'aumentar Lugo' saltará un vídeo na propia interfaz da aplicación con información detallada e actualizada sobre cada unha das dez entradas do monumento romano.

Aínda que recorda moito á sinalización turística a través de códigos QR que estreou o Concello gobernado por José López Orozco en 2012, o certo é que a aplicación está repleta de boas intencións por parte dos seus creadores, aínda que o seu uso non se estendeu entre os visitantes durante estes tres meses.

A aplicación permite subtitular cada un dos vídeos en castelán, galego e inglés. Ademais, pon a disposición do usuario un mapa da contorna da muralla —sobre o que se pode facer zoom desde a súa única actualización— e un contador das portas do monumento para que o visitante 'coleccione' as dez entradas.

Os dez vídeos que informan sobre as dez portas da muralla gardan similitudes cos dez que xa se crearon en 2012 para aproveitar a tecnoloxía dos códigos QR instalados nos paneis da muralla. Do mesmo xeito que entón, funcionan como unha especie de guía virtual para que o visitante coñeza a historia do monumento, da cidade, e obteña información actualizada sobre o día a día dos lucenses.

Nalgunha das dez pezas audiovisuais, incluso, pódese observar a unha persoa con mobilidade reducida desprazándose pola muralla e destacando os avances en accesibilidade que deu o goberno local nos últimos tempos.

"Non coñeciamos este sistema pero agora que o probamos a verdade é que é un xeito moi interesante de ofrecer información ao turista", apuntou Adolfo Martínez, un estremeño que veu á cidade coa súa familia para pasar o fin de semana. "Creo que o turista segue tirando do mapa de toda a vida e da información que vemos nos paneis das portas, pero todo avance é benvido, sobre todo para os visitantes novos, moito máis adaptados a este tipo de sistemas", asegurou este visitante.

POUCAS DESCARGAS

A web de Google Play ofrece estatísticas sobre as descargas da aplicación en dispositivos Android —o sistema que utilizan o 90% dos usuarios en España— e a cifra non alcanza as 1.000 descargas, un número significativamente baixo xa que unha aplicación destas características adoita vivir un 'boom' durante as primeiras semanas de lanzamento.

Con todo, as reseñas dos usuarios, que se poden ver tanto na web de Google Play como na de Apple —para os que utilizan iOS—, son na súa maioría positivas, aínda que varias delas apuntan que a información que ofrece a aplicación é escasa e que debería ampliarse a máis espazos do centro histórico en lugar de limitarse ás dez portas do monumento bimilenario.

O mapa físico de toda a vida varre polo momento á nova tecnoloxía
A pesar de que si se observan turistas dixitalizados que utilizan as novas tecnoloxías e aproveitan os avances do Concello de Lugo, o certo é que a maioría dos visitantes que elixen Lugo como destino seguen utilizando os tradicionais mapas físicos e os trípticos informativos que recollen nos diferentes puntos de información turística situados no centro.

A imaxe de turistas enfocando os paneis co seu móbil é difícil de atopar, pero debería ser habitual a curto prazo.