O cruzamento coa Rúa Santiago é o gran tapón dun Lugo en plena febre de obras

A confluencia coa Rolda dá Muralla provoca a confusión entre os condutores á hora de priorizar a preferencia de paso ► A facilidade de circulación, con todo, non se viu afectada por outros traballos e cambios de percorridos que se realizaron
Obras de peatonalización junto a la Rúa Santiago. VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera Obras de peonalización xunto á Rúa Santiago. VITORIA RODRÍGUEZ

Lugo mantén a sinalización permanente de zona de obras. Probablemente, desde os tempos de Fabio Máximo a urbe non se viu inmersa ao mesmo tempo en tal cantidade de proxectos de envergadura, tanto urbanísticos como de reordenación do tráfico rodado.

Así as cousas, a área de mobilidade do Concello de Lugo iniciou a pasada primavera un revolucionario plan para a humanización de zonas que albergan un alto índice diario de paso de automóbiles e peóns.

A estas alturas da tempada estival, o colapso producido na glorieta na que conflúen as rúas Vilalba e Anxo López Pérez e as avenidas de Ramón Ferreiro e Rodríguez Mourelo polos cambios de sentido do tráfico habilitados, os conflitos veciñais orixinados pola localización do carril bici, xunto coa humanización da Mosqueira, quedaron aparcados ata o inicio do curso escolar e a volta ao traballo tras as vacacións.

E é que a porcentaxe de vehículos baixou considerablemente, así como o de peóns, sobre todo ás horas punta.

Este feito compróbase cunha volta en coche por estas zonas da cidade. Ao mediodía de onte o tráfico rodado era fluído, e non se observaban retencións. Os claxons daban tregua.

A intención do condutor fose diametralmente distinta fai un par de meses, se o tramo da Mosqueira estivese aberto ao tráfico. Polo visto onte, as obras nesta zona avanza a un ritmo lento. A execución do proxecto prevista é de oito meses. Antóllanse xustos.

A beirarrúa segue, aínda que xa descomposta en pequenos fragmentos, tras o paso das máquinas.

De aí, o traxecto continúa ata chegar a Marqués de Ombreiro e comprobar que a chicane provocada por un carril bici copado de coches estacionados, mantén en albas a dous condutores que cruzan os seus camiños.

CASO CONFLITIVO. Aínda que un caso rompe coa aparente monotonía circulatoria. A confluencia da Rúa Santiago coa Rolda dá Muralla é un cruzamento conflitivo. Os condutores e peóns atópanse cun tapón urbanístico e de mobilidade.

Aquí, os dous carriis da Rolda da Muralla converxen nun, e aínda son moitos os condutores que descoñecen a preferencia de paso que se aplica nesta zona.

Ademais, existe un perigo evidente para os peóns que transitan pola Rúa Santiago. Fronte ao colexio San José, o Concello delimitou con conos un paso de persoas, que invade a metade do carril de circulación.

A solución a este problema exponse desde dúas vertentes. A primeira pasa pola instalación de barreiras físicas. A segunda, que se retire o valo metálico da beirarrúa mentres duren os traballos.

A obra cambiará a estética deste tramo da Rolda, non só porque se gañe terreo ao uso peonil, senón porque se modificará a iluminación. Ademais, para regular o tráfico está prevista a instalación dun semáforo de tres tempos, con preferencia para o tráfico que circule pola Rolda.

INCERTEZA. Por mor deste problema, o grupo municipal do PP sinala que estas obras tamén xeran incerteza entre os veciños xa que non saben como van ser os accesos ás súas vivendas unha vez finalicen os traballos.

Neste sentido, o grupo popular sinala que segundo figura no proxecto de reurbanización da Rolda da Muralla, cambiarase o sentido de circulación das rúas Cidade de Viveiro e de Pascual Veiga, polo que os veciños están obrigados a dar un rodeo para chegar ata os seus respectivos domicilios.

Os populares aseguran que os residentes só poderán acceder se soben pola Rúa Santiago, ao non quedar ningunha vía desde a Rolda dá Muralla ata Cidade de Viveiro, segundo recóllese no proxecto inicial.

Así as cousas, desde o PP propoñen que se estude a posibilidade de habilitar un acceso á Rúa Cidade de Viveiro para os vehículos que vingan desde a Rolda dá Muralla para evitar rodeos innecesarios aos veciños.

Por outra banda, nesta zona o ensanche da beirarrúa está próximo a concluír. O paso segregado para peóns inflúe non só nos veciños, senón nos numerosos turistas que visitan a cidade.

Móstranse sorprendidos pola situación, e en moitos casos, descoñecen que porta da muralla é a correcta para acceder ao centro.

Un percorrido con incógnitas
A construción dun carril bici, de 14 quilómetros de lonxitude e que unirá 8 barrios de Lugo, está cheo de polémica desde o seu anuncio, debido ao percorrido que segue, e sobre todo, á gran cantidade de prazas públicas de aparcadoiro que se verán recortadas por esta medida que pretende impulsar a mobilidade sostible e o respecto cara ao medio ambiente co uso da bicicleta.

REUNIÓNS. Lara Méndez, alcaldesa de Lugo, mantivo distintas reunións cos veciños de Marqués de Ombreiro para buscar un percorrido alternativo ao trazado orixinal, posto que este suprimía prazas de aparcadoiro para moitos residentes, que carecen de garaxe propio.

REXEITO VECIÑAL. O carril bici provocou o rexeitamento de veciños e comerciantes e as súas alegacións inclúen tamén que se dificulta as operacións de carga e descarga de mercancías nunha vía demasiado estreita.

A Mosqueira

HUMANIZACIÓN DA ROLDA. O proxecto de humanización da Rolda dá Muralla representou a reordenación máis importante que sufriu o tráfico en Lugo na súa historia recente. O seu corte supuxo o trazado de varios itinerarios secundarios.

Rotonda de San Eufrasio

MAIOR SEGURIDADE. A rotonda de San Eufrasio fíxose realidade logo da cesión do tramo da rúa por parte da Xunta de Galicia ao Concello de Lugo. A súa creación significou a eliminación dun punto negro na circulación da capital e un elemento que aumenta a seguridade dos condutores.

Rotonda de Ramón Ferreiro

TRANSICIÓN. A rotonda provisional colocada na intersección da avenida de Ramón Ferreiro e Rodríguez Mourelos coas rúas Vilalba e Anxo López Pérez centrou as críticas durante os primeiros días, pola creación de rutas alternativas tras o peche do tramo da Mosqueira.

Carril bici

UN PERCORRIDO DE nbsp;14&KILÓMETROS. A construción do carril bici é unha dos novos acenos de identidade coa que o Concello de Lugo quere fomentar o uso da bicicleta como método preferente de mobilidade urbana. A súa creación foi obxecto de queixas veciñais pola supresión de prazas de aparcadoiro públicas.

Rúa Vilalba

ENSANCHE DA BEIRARRúA. O ensanche dun tramo de beirarrúa comprendido entre Pórtaa de Santiago e a Rúa Vilalba supuxo a supresión do dobre carril de circulación. Esta obra favorecerá a seguridade dos viandantes por esta a zona.

"Os clientes comproban que é mellor non coller o taxi"

O taxista lucense Jesús Carracedo asegura que os traballos de humanización supuxéronlles unha baixada de ingresos notable

Os problemas circulatorios que soportaron os lucenses durante os últimos meses debido ás obras de humanización e á reordenación do tráfico en numerosas vías tamén fixo que se resentisen economicamente os condutores profesionais que diariamente realizan o seu traballo en automóbil. Así as cousas, os taxistas da cidade viron como se reduciu drasticamente o número de servizos que realizan na súa quenda de traballo.

Jesús Carracedo, expresidente de Radio Taxi en Lugo, asegura que os problemas de mobilidade que axexan ao tráfico obríganlles a continuos rodeos.

"Esta situación, con tantas rúas cortadas, fai que teñamos que dar máis voltas para levar ao cliente ao seu destino. Desde que empezaron as obras formáronse atascos diarios", explica.

O verán concedeulles un pequeno respiro, neste sentido, aínda que a redución no número de clientes é un feito contrastado, xa que "como ven que se tarda tanto en chegar a certos destinos, pois optan por non coller o seu coche nin chamar a un taxi", matiza Carracedo. "Canto máis tempo pasan no taxi máis caro é a viaxe, así que ven que non lles compensa".

As vacacións escolares e laborais fai que actualmente se circule en automóbil pola cidade con certa fluidez. Este caso de excepción finalizará en setembro, como advirte Jesús Carracedo.

REPARTIDORES. Outro dos colectivos que tamén sentiu en primeira persoa os efectos do proceso de humanización do rueiro lucense son as empresas distribuidoras, que atenden os encargos tanto dos locais de hostalería e restauración, como os de clientes particulares.

Juan Sánchez é un empregado dunha destas firmas que accede ao centro histórico dúas veces ao día. Pola mañá e pola tarde, distribúe os pedidos polos numerosos establecementos da zona. Unha certa permisividad municipal nesta época tamén xoga ao seu favor, de momento.

"Agora, no verán, traballar é moito máis fácil para nós. Non temos problemas para entrar, nin tampouco para aparcar e repartir a mercancía", conta. Sánchez coincide co colectivo de taxistas ao expresar a súa preocupación polo inicio do curso escolar, cando esta situación de desconxestionamento circulatorio desapareza.

"Veremos como poderemos traballar en setembro. A ver se as obras avanzan, sobre todo na Rolda dá Muralla. Sería o mellor para todos", sentenza mentres descarga en picado varias caixas de cervexas e refrescos.

BOLARDOS. As portas de acceso ao interior da muralla sufriu nos últimos meses un cambio de aspecto evidente. Os bolardos que controlaban o paso de vehículos ao centro histórico desapareceron grazas ao plan de humanización promovido pola área de mobilidade, que dirixe Rubén Arroxo.

Por outra banda, os bolardos permanentes que se instalaron a finais de setembro no carril que se habilitou durante o estado de alarma para o tránsito de peóns pola Rolda dá Muralla tamén foron retirados. O ensachamiento desta sección de beirarrúa, que comprende un tramo entre Porta de Santiago e a Rúa Vilalba, fai innecesaria a presenza destes elementos de seguridade circulatoria por máis tempo.

 

Comentarios