O Covid acelera o peche de comercios en pleno centro

Os peches de comercios aumentaron este verán e as inmobiliarias ven complicado que se volvan a ocupar antes de mediados de 2021. O prezo do aluguer baixou ao redor dun 20%
2020082312183914143
photo_camera Un dos establecementos pechados. SEBAS SENANDE

A desoladora paisaxe de comercios pechados no centro sumou este verán novas enreixados baixados. "E máis que pecharán", din as inmobiliarias que xestionan o aluguer de moitos deles coincidindo cos comerciantes. "Antes, un local comercial era un éxito seguro, agora teñen moi difícil saída. Hai moitísima incerteza e moito medo. Vai ser difícil que se volvan a ocupar. Desde logo, este ano non e a ver que pasa o que vén partir do primeiro trimestre", apunta Javier López Jato, delegado territorial da Asociación Profesional de Expertos Inmobiliarios en Galicia e xerente da inmobiliaria Futura.

O presidente da Federación de Comercio, José María Seijas, coincide en que esta é unha etapa moi difícil e recorda que o comercio é un sector que viña xa tocado de antes e ao que o confinamento, primeiro, e a incerteza, agora, acabou por rematar. "Hai xente cos seus traballadores en Erte que non sabe que fará despois. Por suposto que o prezo dos alugueres inflúe pero de ningún xeito é o único. As vendas reducíronse moitísimo", recoñece.

O propietario dun dos comercios que botará o peche, un auténtico clásico do centro de Lugo, Tobarix, coincide plenamente en citar un bo número de factores para que os peches se sucedan. "É polos alugueres, si; pero tamén polos impostos aos autónomos, pola desprotección aos autónomos, pola baixada das vendas, por internet, por Amazon...", cita.

"O aluguer é un factor a ter en conta nun negocio; desde logo, pero non o único. Inflúen moitos outros na decisión de pechar", indica Ricardo Díaz, de  inmobiliaria Altair. Ao seu xuízo, o sector máis afectado polos peches é o téxtil e o do calzado e atribúeo a razóns heteroxéneas como a compra online ou a tendencia a vestimentas máis casuais.

O confinamento, por suposto, non axudou a manter as vendas, nin sequera por internet. "¿Para que se vai a comprar alguén unha peza nova se non ten onde lucila?", apunta.

Hai outro sector que, se se observan algunhas zonas do centro histórico, tamén sufriu un evidente revés: o das ópticas. Sen saír de Santo Domingo, dúas pecharon nos últimos meses. Ambos os negocios situados en locais grandes e moi visibles.

Cos peches, en moitos casos chove sobre mollado. Súmanse novos negocios en rúas onde xa hai moitos locais dispoñibles. Ocorre en Doutor Castro, na Rúa do Progreso, en San Pedro, na Rúa do Teatro...

Tamén no quilómetro cero do comercio lucense, a Rúa dá Raíña, a milla de ouro da actividade comercial na cidade e onde os locais son considerablemente máis caros que noutras zonas. Con todo, aínda que son espazos de venda atractivos, adoitan ser tamén difíciles de colocar. Así, por exemplo, o local onde se atopaba Pull and Bear, pechado hai un ano, segue baleiro, mentres que o de Amichi, que botou o peche despois, xa está ocupado.

O certo é que os locais grandes -aínda que proporcionalmente máis baratos que os pequenos- son os máis complicados de ocupar porque só interesan a determinados negocios, moitas veces de cadeas. á súa vez, estas grandes cadeas tamén están a pechar tendas físicas, moitas veces por unha política de reorientación á venda online.

Para o presidente dos comerciantes lucenses esa é unha saída na que o pequeno comercio e de proximidade xa tería que estar a traballar desde hai tempo. Simultaneamente, recoñece que, no canto de xuntar esforzos, "parece que cada Administración ten a súa propia plataforma online".

Que os negocios baixen o enreixado contribuíu ao descenso dos prezos dos alugueres, pero non excesivamente pronunciado. Os responsables de axencias inmobiliarias calculan que pode roldar o 20 por cento. Igualmente, aínda con esa rebaixa, non se espera un aumento de demanda.

Comentarios