A Coruña e Madrid poden servir de exemplo a Lugo para soterrar a N-VI

Os proxectos na fachada marítima da cidade herculina e na contorna do río Manzanares na capital de España supuxeron a transformación de dúas zonas singulares de ambas as urbes

El paso subterráneo de la N-VI, a la altura de O Ceao. VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera O paso subterráneo da N-VIN, á altura do Ceao. VITORIA RODRÍGUEZ

A proposta, aínda verde, que o Concello de Lugo trasladará ao Ministerio de Fomento co fin de que este acometa as obras para soterrar a estrada Nacional VI na Cheda, que suporía abrir a cidade ao río Miño, ten varios espellos nos que mirarse para que lle sirvan de exemplo. Un deles, o máis próximo, é o macroproyecto que A Coruña levou a cabo na súa fachada marítima, en pleno centro.

Na capital herculina, coas achegas realizadas polo Concello, a Xunta de Galicia, a Autoridade Portuaria e a adxudicataria do aparcadoiro subterráneo que se construíu, investíronse máis de 50 millóns de euros -o que equivale a máis da metade do orzamento anual con que conta o Concello de Lugo- para urbanizar a zona da Mariña, comprendida entre a peonil Praza de María Pita e o porto.

Foi unha iniciativa que pasou polas mans de gobernos municipais de tres cores diferentes e que cambiou a fisionomía dunha emblemática zona da Coruña. Non puido eludir a polémica política e tamén social ao considerarse que era un malgasto porque se entendía que non era unha obra prioritaria.

A solución proposta na Cheda permitiría acondicionar un corredor verde que aproximaría o centro urbano ao río

Ese proxecto que se executou na capital herculina consta dun túnel dun quilómetro de lonxitude que en parte discorre en paralelo ao mar -a metade comunica María Pita co palacio de congresos Palexco-, que posibilitou soterrar o tráfico rodado; un aparcadoiro subterráneo dunhas 600 prazas e a urbanización dun gran espazo público peonil na Mariña.

A nivel local, a proposta aprobada no pleno que se celebrou o pasado xoves non diferiría moito da solución adoptada na propia estrada Nacional VI, fronte ao antigo cuartel de Garabolos, para desconxestionar o tráfico no acceso ao polígono industrial do Ceao.

A moción formulada por Cidadáns recibiu o respaldo de catro dos outros cinco grupos municipais (PSDEG-PSOE, PP, Lugonovo e BNG). O edil de Ace-EU abstívose.

UN CORREDOR VERDE. O que se propón levar a cabo no barrio da Cheda, no caso de que se soterrase a carreterra -uns 300 metros desde o hostal San Lázaro ata o acceso ao centro comercial das Saamasas-, é a creación dun corredor verde que comunicaría o centro urbano coas ribeiras do río.

Outro espello no que se podería mirar este proxecto que se pretende executar na capital lucense, tamén máis ambicioso e economicamente multimillonario, foi o soterramento que acometeu o Concello de Madrid da circunvalación M-30 no oeste da capital de España, na contorna do río Manzanares.

Esta faraónica e quilométrica obra emprendida polo entón alcalde Alberto Ruiz Gallardón, que se alargou no tempo máis da conta e que tamén tivo unha enorme contestación política e social polo seu sobrecusto, permitiu desencorsetar esta canle fluvial, que estaba encajonado ata entón por dúas vías de alta capacidade.

Ademais das vantaxes para o tráfico que supuxo a obra acometida nesta arteria urbana, facilitou a recuperación de máis de 22 hectáreas de zonas verdes en ambas as beiras río do Manzanares, o que equivale á superficie de máis dunha trintena de campos de fútbol.

É o que se coñece como Madrid Río, un enclave natural que dispón de circuítos biosaludables, pistas de petanca, mesas de xogos, parques infantís e carriis-bici, que é utilizado para actividades culturais e incluso para as celebracións de xestas deportivas.

Este proxecto tamén contribuíu a transformar unha zona singular da capital de España e acondicionar un corredor ecolóxico que aproximou o parque fluvial de Manzanares norte a un dos pulmóns da cidade, a Casa de Campo.

Comentarios