Os controis en cidade detectan máis de mil excesos de velocidade en seis meses

A Policía Local realizou 64 filtros co radar móbil entre xaneiro e xuño nas sete vías da capital con máis tránsito
Una patrulla instala un cinemómetro en el vehículo oficial antes de un control en Infanta Elena.VICTORIA RODRÍGUEZ
photo_camera á esquerda, unha patrulla instala o cinemómetro no vehículo oficial antes dun control en Infanta Elena. á dereita, o radar detectando un exceso de velocidade.

A Policía Local propúxose que todos e cada un dos condutores lucenses respecten os límites de velocidade ao volante. O reto é complicado, xa que só no primeiro semestre do ano, os controis realizados co radar móbil detectaron máis dun milleiro de excesos, concretamente 1.069. Esta cifra tradúcese nunha media de 178 condutores sancionados cada mes por pisar demasiado o acelerador nas vías urbanas.

E hai que ter en conta que estes son unicamente os infractores detectados nos filtros de seguridade viaria realizados co cinemómetro móbil, aos que aínda habería que sumar os excesos de velocidade detectados polos radares fixos, que no primeiro trimestre do pasado ano superaron as 3.000 denuncias.

Os datos son claros e xustifican as medidas adoptadas pola Policía Local, que optou por intensificar os controis nas vías da capital que rexistran un volume elevado de tránsito e nas franxas horarias máis conflitivas. Así, entre xaneiro e xuño deste ano, os axentes realizaron un total de 64 controis en sete viarios: Avenida de Madrid, Rolda do Carmen, Infanta Elena, Avenida Benigno Rivera, Calzada dás Gándaras, Rolda da Muralla e Avenida de Ramón Ferreiro.

Tal e como explica unha das patrullas que realiza habitualmente estes filtros, os controis co cinemómetro vanse organizando en función de diversos factores. "Instálanse nas vías con máis circulación, pero tamén naqueles viarios nos que se detecta un aumento da sinistralidade vinculado a unha velocidade excesiva, ou nas que se rexistran moitas infraccións deste tipo".

Aínda que son moitos os condutores cazados polo cinemómetro, os axentes explican que a maior parte das denuncias son administrativas e non constitúen delito. "Nas zonas limitadas a 30 quilómetros por hora, o máis habitual é que os excesos de velocidade non superen os 50 quilómetros. E nas vías limitadas a 50, os infractores adoitan circular entre 65 e 75 quilómetros por hora". Saltarse os límites nesta medida leva unha multa e a retirada de puntos do permiso de conducir.

LÍMITES. Segundo apunta a Policía Local, a velocidade máxima rexistrada polo radar móbil foi de 108 quilómetros por hora na Avenida Infanta Elena, limitada a 50. A pesar de circular a máis do dobre da velocidade permitida, este condutor tamén foi sancionado pola vía administrativa, xa que para constituír delito, en zona urbana, é necesario superar a velocidade máxima en 60 quilómetros por hora. É dicir, para que se tramite por vía Penal, o condutor ten que superar os 50 quilómetros nas zonas limitadas a 30 e os 110 quilómetros nos viarios con límite a 50, "tendo en conta que sempre hai que aplicar unha marxe de erro", apuntan.

Nestes casos, o infractor enfrontaríase a unha pena de prisión de tres a seis meses, multa de seis a doce meses, ou traballos en beneficio da comunidade de 31 a 90 días, así como á privación do dereito a conducir vehículos a motor ou ciclomotores por un período que pode oscilar entre un e catro anos.

Cada vez que o radar móbil detecta un exceso de velocidade, os axentes tratan de darlle o alto ao condutor. "Sempre que é posible paramos ao infractor e notificámoslle a sanción. Con todo, ás veces non podemos facelo por cuestión de efectivos ou por non comprometer a seguridade viaria. Entón", comentan os axentes, "notifícaselle por correo".

Este tipo de comunicacións xamais son ben recibidas pola persoa que ten que abonar a multa, pero a Policía Local confía en que os controis sirvan, nalgunha medida, para concienciar aos condutores. "En moi importante que teñan en conta que o exceso de velocidade incide desfavorablemente na seguridade viaria e ten un impacto negativo sobre os usuarios máis vulnerables da vía, como peóns e ciclistas. Ademais, unha velocidade inadecuada ou excesiva é determinante, tanto para a incidencia dos accidentes, como para a gravidade das lesións", conclúen.

Comentarios