Conta atrás para pechar a Ronda da Muralla aos coches máis contaminantes

O Goberno central obrigará a establecer zonas de baixas emisións nas cidades de máis de 50.000 habitantes  O Concello explica que se aterá á norma e que en Lugo a zona está predefinida: o centro histórico e a súa contorna
Vehículos circulando por la Ronda. XESÚS PONTE
photo_camera Vehículos circulando pola Ronda. XESÚS PONTE

As urbes de máis de 50.000 habitantes terán que establecer unha zona de baixas emisións, ao estilo de Madrid Central, segundo o anteproxecto de Lei de Cambio Climático que prepara o Goberno estatal, e en Lugo esta abarcará o centro histórico e a súa contorna máis próxima, de maneira que, nun futuro non moi afastado, os coches máis contaminantes non poderán circular pola Ronda da Muralla.

O Goberno central declarou recentemente a Urxencia Climática de España e a ministra para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, Teresa Ribera, explicou que haberá algúns cambios respecto da última versión coñecida. Fronte á primeira opción, de habilitar a eses municipios para establecer zonas de baixas emisións, proponse que estas sexan obrigatorias.

A medida xa estaba perfilada no Plan Nacional de Calidade do Aire, onde se fixaba o 2023 como ano de entrada en vigor. é a mesma data que aparece no anteproxecto de lei, aínda que o Goberno non concretou se se mantén

O concelleiro de mobilidade de Lugo, Rubén Arroxo, explicou respecto diso que hai que esperar a ver en que terminos apróbase a lei, tanto no que se refire a prazos como a superficie mínima desa zona de baixa emisións, pero indicou que en Lugo está predefinida porque xa case todo o centro histórico é peonil e o obxectivo é que nos próximos anos sexao na súa totalidade e só se permita acceder en coche a residentes, vehículos de urxencia, repartidores e usuarios dos aparcadoiros.

Actualmente, son zonas 30 a Praza de Augas Férreas e o barrio Feijóo e xa hai rúas con esa limitación

O plan inclúe a peonalización total da muralla nun horizonte de oito anos. Se a lei establece a obrigatoriedade de establecer zonas de baixas emisións antes desa data, o Concello aplicaraa e limitará o acceso dos vehículos máis contaminantes.

"Haberá que facer a adaptación á lei en función de como avancemos na Ronda", afirmou Arroxo, quen recordou que outra das medidas que se aplicará máis pronto que tarde será a limitación da velocidade máxima de circulación a 30 quilómetros por hora, de acordo aos cambios que prevé a Lei de Tráfico para zonas urbanas.

Actualmente, son zonas 30 a Praza de Augas e o barrio Feijóo e hai rúas con esa limitación, como algunhas de Recatelo e a contorna do parque Rosalía de Castro, Ramón Ferreiro, un tramo de Fingoi, Montevideo, algunhas vías próximas a colexios e a Rolna da Muralla.

O atraso en España da implantación dos espazos con baixas emisións nas grandes cidades, como Madrid e Barcelona, derivou na apertura dun procedemento de infracción por parte da UE. En Madrid, o actual goberno rebaixou medidas implantadas no mandato de Manuela Carmena, aínda que os tribunais obrigáronlle a recuperalas. En Barcelona o sistema púxose en marcha co comezo do ano.

O Concello de Lugo ten bonificacións para promover o uso de vehículos menos contaminantes

O anteproxecto de lei tamén establece que os concellos aproben medidas para facilitar os desprazamentos a pé, en bicicleta ou outros medios de transporte activo, para mellorar e electrificar o transporte público e para fomentar o uso de medios de transporte eléctricos privados.

O Concello de Lugo ten bonificacións para promover o uso de vehículos menos contaminantes. É do 50% para os híbridos (motor eléctrico-gasolina, eléctrico-diesel, eléctrico-gas ou gasolina-gas) e do 75% para os de motor eléctrico e/ou emisións nulas ou de biogás, gas natural, gas líquido, metano, metanol e hidróxeno.

Comentarios