A conxelación fiscal limita ao Concello de Lugo, que só sobe taxis e aparcadoiros

A hora nos subterráneos costa 30 céntimos máis e as tarifas e os servizos de taxi

Parada de taxis de la estación de autobuses de Lugo. AEP
photo_camera Parada de taxis da estación de autobuses de Lugo. AEP

O goberno local aprobou este mércores unha actualización das tarifas de taxi para 2019, o único cambio, xunto á subida dos aparcadoiros subterráneos que foi autorizada recentemente (30 céntimos a hora), que haberá nos tributos e prezos públicos municipais este ano. O goberno de Lara Méndez non descarta someter ao pleno algunha modificación na ordenanza do imposto de circulación para fomentar o uso do coche electrónico, pero o cronómetro -hai eleccións en maio-, as dificultades de xestión e a escasa predisposición da oposición a apoiar o labor do goberno fan difícil que este ano vaia haber máis cambios na fiscalidade municipal. E, en todo caso, a mencionada modificación non rexería xa para 2019.

A actualización das tarifas do taxi foi autorizada pola xunta de goberno -non é necesaria a aprobación polo pleno, como tampouco a dos aparcadoiros- en base á proposta que realizou a Asociación Provincial do Taxi de Lugo, tras case seis anos sen cambios. O quilómetro percorrido de día sobe 8 céntimos e queda en 1,05 euros (1,09 o non laborables), mentres que de noite baixa 7 céntimos, ata 1,32 euros. Ademais, modifícase e amplíase o horario nocturno, que ata agora era de 0.00 a 7.00 horas e pasa a ser de 22.00 a 6.00 horas.

CAMBIOS. A baixada de bandeira sobe dous céntimos, ata 1,90 euros durante o día en xornadas laborables, e tres céntimos, ata 2,50 euros, en fins de semana e festivos. De noite mantense en 2,55 euros.

Para compensar o aumento da tarifa diúrna, a proposta dos taxistas aprobáronse outros cambios, como fixar un tope máximo do que se cobra ata chegar a recoller ao cliente que solicitou o servizo por teléfono a través do Radio-taxi. O taxímetro non poderá contabilizar máis de 3,75 euros de día e 4,80 euros de noite no momento de recoller ao pasaxeiro dentro da zona urbana.

Doutra banda, elimínase o suplemento de 0,56 euros que se cobra por saír desde a estación de buses ou de tren. Mantense o suplemento de equipaxe, aínda que a tarifa baixa un céntimo, ata 0,55 euros. Finalmente, redúcese en case dous euros a hora de espera nocturna, que pasa a ser de 25 euros. Polo día mantense en 19,71 euros.

Os cambios aínda tardarán en aplicarse, porque agora deben ser publicados no Boletín Oficial da Provincia (BOP), para un período de alegacións de 15 días hábiles.

Se non se producen alegacións, a modificación trasládase ao Consello Galego de Transportes e seguidamente á Dirección Xeral de Comercio.

CONXELACIÓN. A conxelación de tributos, taxas e prezos públicos pode parecer unha boa noticia para o cidadán, pero a renuncia a actualizar sequera o IPC repercute na economía municipal, xa que reduce a capacidade recadatoria e xa que logo investidora, e produce agravios entre os contribuíntes, que acaban sufragando o custo dos servizos pola vía do orzamento. Sucede, por exemplo, con táxaa da auga e o lixo. Estes servizos teñen un déficit importante (de aproximadamente un terzo), xa que custa máis prestalo do que se ingresa. A última subida da taxa (o 5%) produciuse en 2012. Desde entón o prezo mantense conxelado, a pesar de que nestes anos o IPC subiu un 7,7%. Un exemplo gráfico da consecuencia de que haxa que sufragar parte do servizo a través do orzamento -en contra do que establece a directiva marco da auga da UE- é que todos os cidadáns, teñan ou non piscina, acaban sufragando, a través das arcas municipais, a diferenza entre o que a un veciño que si a ten cústalle enchela e o custo que este feito ten para o Concello.

En 2012 produciuse a última gran actualización fiscal no Concello, tras catro anos de conxelación que coincidiron cos anos duros da crise. Entón houbo unha subida xeral de impostos e taxas do 3% -correspondente ao IPC de 2011-, con algunhas excepcións, como a subida da auga, a baixada dalgunha tarifa e a conxelación doutras. Desde entón, o PSOE goberna en minoría e calquera cambio esixe esforzo negociador. Neste mandato houbo actualizacións, en moitos casos para implantar ou ampliar bonificacións a colectivos con menos recursos, polo que a recadación apenas sufriu cambios, a pesar de que o custo dos servizos si foi subindo.