O Concello prevé deixar libre de coches a Calzada da Ponte para o próximo Xacobeo

A peonalización será completa, desde a ponte romana ata o cruzamento coa Rúa Santiago, e forman parte do plan para conectar a cidade co río. O goberno pediu estudos a varias consultorías e a alternativa ao tráfico está por definir
La vía a peatonalizar tiene una longitud de 560 metros, la mitad en Camino Primitivo. XESÚS PONTE
photo_camera A vía a peonalizar ten unha lonxitude de 560 metros, a metade en Camiño Primitivo. XESÚS Ponche

O proxecto para peonalizar a Calzada dá Ponche non quedou no esquecemento. O Concello de Lugo invitou a varias consultorías para que tracen as liñas mestras a acometer. As contas que fai o goberno local é que o próximo ano realícense as obras, tras recibir os preceptivos vistos bos da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil e a Dirección Xeral de Patrimonio Cultural.

O obxectivo é que a porta de entrada no barrio da Ponte luza a súa nova imaxe para 2021, cando se espera unha avalancha de peregrinos no Camiño Primitivo ao seu paso pola capital lucense debido á conmemoración do Ano Santo.

A peonalización da calzada, que suporía un profundo lavado de face da zona, será en toda a súa lonxitude, os 560 metros que discorren desde a ponte vella sobre o río Miño ata o cruzamento coa Rúa Santiago. A metade deste traxecto coincide co Camiño Primitivo.

Esta é unha das principais iniciativas que contempla a estratexia Dusi Muramiñae, un ambicioso plan cofinanciado pola UE que ten como meta que Lugo deixe de vivir de costas ao bastión do seu envexable patrimonio natural, o río Miño.

Este proxecto contribuirá a mellorar un dos principais accesos a pé desde a cidade ao río; a reducir o tráfico rodado na contorna da ponte vella, rehabilitado e peonalizado non fai tanto, e a pór en valor o patrimonio romano e medieva.

As actuacións que se acometerán son o acondicionamento da calzada, o soterramento do cableado eléctrico aéreo, a reposición de servizos municipais deficientes e a reforma dos viadutos, entre outras.

CORREDOR VERDE. Desde o goberno local sinálase que esta intervención se verá completada nun futuro co desenvolvemento urbanístico previsto no Carme", co que apunta ademais que se configurará a longo prazo un amplo corredor verde que unirá o centro da cidade coa contorna fluvial e as infraestruturas localizadas no mesmo".

Estas actuacións contribuirán tamén, segundo precisa o equipo de Lara Méndez, por unha banda, "a incrementar a lonxitude de sendas peonís e ciclistas que poderán ser utilizadas polos cidadáns para acceder á zona fluvial, achegando o centro da cidade ao río Miño", e, por outra banda, "a reducir o tráfico en vehículo privado, o que levará unha diminución das emisións de CO2 á atmosfera".

O goberno local ha consultado a diversos colectivos veciñais e empresariais para coñecer as súas demandas, co fin de incorporalas ao proxecto, e para explicarlles en que consistirá leste.

OBRAS PENDENTES. Se avanza o da peonalización da Calzada dá Ponche, outros proxectos da estratexia Dusi van a ritmo desigual. Por agora só acometeuse integramente un, a descontaminación do Carme.

A pasarela sobre a estrada Nacional VIN, na Cheda, está a demorarse máis debido a que se disparou este ano o prezo do aceiro. A construtora non poida executar as obras co orzamento en que lle foron adxudicadas. Os técnicos municipais han volto a facer as contas para sacalas de novo a licitación.

O paso subterráneo da N-VIN, sito á beira do Pazo de Feiras e Congresos, xa ten os permisos da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil e a Dirección Xeral de Patrimonio Cultural, pero está pendente de que incorporar ao proxecto o soterramento do o cableado eléctrico para que as obras salgan a concurso.

E as caldas que se crearán entre o río e o Pazo de Feiras están pendentes de que se substitúa no proxecto, autorizado por estes dous organismos, a súa fonte enerxética: a geotermia pola aerotermia. Prevese que antes de que finalice o ano se presente de novo a ambas as entidades para que o aproben.

Comentarios