O Concello non logra remontar a tramitación de licenzas de obra a pesar dos cambios

Goberno e PP discrepan sobre a cifra de permisos concedidos nos primeiros meses do ano, tras a renovación na alcaldía, a entrada do director xeral de Urbanismo e as modificacións derivadas, pero é notablemente inferior á do mesmo período de 2023
G
photo_camera Una grúa de obra en la ciudad de Lugo. XESÚS PONTE

O Concello de Lugo non logra remontar o ritmo de concesión de licenzas de obra maior, que non son as máis solicitadas pero son as máis que máis volume de negocio e de emprego supoñen e as que máis impacto teñen na vida dos cidadáns e na economía da cidade.

Desde o 27 de febreiro, data na que se deron novas competencias ao recentemente incorporado director xeneral de Urbanismo, tramitáronse 25 licenzas deste tipo, segundo o dato achegado polo goberno local. O PP discrepa e asegura que foron só 11 permisos e 27 en todo o ano.

En calquera dos casos son cifras notablemente inferiores ás do ano pasado. Nos catro primeiros meses de 2023 tramitáronse 76 licenzas de obra maior e entre marzo e abril, 40. 

O executivo local asegura que desde que se deron competencias ao director xeral de Urbanismo aprobáronse 25 licenzas de obra maior e tramitáronse 410 comunicacións previas (obras menores), que darán lugar a 76 vivendas novas e a rehabilitación ou reformas noutras 771.

Os proxectos autorizados suman un investimento de 16,3 millóns de euros e a un volume de negocio de 22 millóns, afirma o goberno tras aplicar o coeficiente correspondente.

O PP cuestiona estas nbsp;cifras&e precisa que algunhas comunicacións previas non resultan eficaces e en ocasións incluso acaban derivando en sancións aos promotores.

Tras anos de moito atasco e demora, nos primeiros meses de 2023 produciuse unha lixeira mellora na resolución de licenzas de obra, situación que se mantivo ata agosto. De feito, nese período Lugo foi a cidade galega que máis licenzas de obra concedeu para construción e rehabilitación de vivendas —a esas habería que sumar outras, como construcións de naves—, segundo datos do Instituto Galego de Estatística.

Esa leve mellora tras anos coa xestión urbanística municipal no ollo do furacán polos moitos problemas que arrastraba, que tiñan causas moi diversas, produciuse tras algúns cambios organizativos e de funcionamento, aínda que moitos foron controvertidos e criticados.

Aprobouse unha ordenanza de trámites urbanísticos, clarificáronse e simplificáronse algúns trámites, unificáronse algúns criterios interpretativos e se reasignaron funcións aos arquitectos. Ao mesmo tempo, viña avanzando en aspectos medulares, como a cobertura da persoal e a dixitalización.

Co inicio do novo mandato municipal e a hoxe alcaldesa, Paula Alvarellos, á fronte de Urbanismo, levou a cabo unha nova reorganización do servizo de Arquitectura. Se reasignaron labores de novo e incluso se estableceu un plan de obxectivos ao que iría ligado o abono do complemento de produtividade.

Con todo, os cambios non resultaron todo o efectivos que se esperaba e o ritmo de tramitación de licenzas foi descendendo no último trimestre do ano e nos primeiros meses deste, cando houbo semanas sen que se tramitase nin unha soa licenza deste tipo. 

O parón do Nadal, a xubilación da xefa de Licenzas —praza aínda non cuberta— e o proceso de cambio na alcaldía que se produciu en xaneiro non axudaron e mantiveron ao ralentí o Concello.

Tras porse á fronte do goberno local, Alvarellos decidiu manter as competencias de Urbanismo e apostou por incorporar a un director xeral para esta área, unha fórmula que xa estaba sobre a mesa.

A xestión urbanística é crucial para o día a día dos cidadáns e o desenvolvemento da cidade, ademais dun factor de desgaste político, polo que Alvarellos propúxose darlle un impulso. Fichou ao exdirector da Axencia de Protección dá Legalidade Urbanística de Galicia (Aplu), Hipólito Pérez Novo, delegou nel a autorización das licenzas de menos de 300.000 euros (supoñen a gran maioría dos totais) e aumentouse a atención e resolución de consultas, aínda que segue habendo queixas respecto diso.

O goberno considera que todas estas modificacións están a consolidarse e que os resultados se empezarán a ver nos próximos meses.

Outros retos: axilizar o desenvolvemento de chans e a autorización de proxectos empresariais

Máis aló da tramitación ordinaria, o Concello ten por diante moitos outros retos en Urbanismo. Un é axilizar a tramitación de achaiaduras de chan, maiormente de iniciativa privada. Están en marcha procedementos para desenvolver dúas bolsas por baixo da Rolda do Carme, en A Cheda, e do outro lado da Avenida dous Deportes, fronte gasolineira Galp. En ambos hai reservada superficie para vivendas, dotacións públicos e actividade comercial. Nun deles prevese instalar Lidl e noutro Mercadona. 

Tamén se tramitan desenvolvementos entre O Ceao e As Gándaras e hai proxectos relevantes esperando permisos, como xeriátricos ou ampliacións de empresas, como Cafés Candeas.

E aínda que o plan xeral de urbanismo aínda acaba de aprobarse ao completo, empézase a falar da necesidade de revisar algunhas partes del, como a que afecta a O Carme. Están tamén en trámite modificacións para facer zona verde a parcela do Garañón —con cuxa propiedade hai que facerse— e para facilitar a conversión de baixos comerciais en vivendas.

En vivenda, espéranse as bases para as axudas de rehabilitación do centro histórico e o impulso á área de rehabilitación de Milagrosa e o barrio Feijoo.

A legalización de polígonos empresariais e residenciais xa consolidados, como os de A Louzaneta e as permutas de chans para a nova Comisaría e o centro de saúde do Sacro Corazón son outros asuntos pendentes. 

O goberno tamén deberá cubrir as xefaturas de Arquitectura e de Urbanismo nos próximos meses. A primeira está en situación provisional e pendente de execución dunha sentenza e a segunda quedará vacante no verán.

Comentarios