O Concello debe 1,5 millóns de 2022 a Urbaser e acorda fraccionar o pago

É a última factura da antiga concesionaria do servizo de limpeza da cidade, coa liquidación correspondente, e demorouse pola complicación da súa comprobación, discrepancias entre técnicos de distintos departamentos municipais e falta de crédito
Dos operarios limpiando ayer la Praza da Constitución.
photo_camera Dos operarios de Urbaser, cuando esta era la concesionaria del servicio de limpieza de Lugo. AEP

O Concello de Lugo aprobará no pleno da próxima semana un recoñecemento extraxudicial de crédito para abonar o 59% da factura de 1.569.000 euros que debe a strong <>Urbaser a antiga concesionaria do servizo de limpeza e recollida de lixo.

Trátase da factura correspondente a xullo de 2002, inclúe a liquidación do contrato e o seu pago demorouse por varias razóns, desde o proceso de comprobación da mesma ata diferenzas de criterio entre técnicos do Concello e falta de crédito.

A factura pagarase con reparo do servizo municipal de Intervención, que levanta a alcaldesa por decreto, porque nesa data o contrato con Urbaser levaba tempo caducado e a prestación non tiña xa que logo a cobertura legal adecuada, como sucede con outros servizos do Concello de Lugo e de moitos outros por falta de tramitación.

No informe de Intervención alúdese a que a demora na tramitación da factura debeuse ao atraso na presentación por parte da empresa e a complicacións xurdidas durante a súa comprobación debido á dificultade de verificar os elementos que contiña, polo que non puido obter o visto e prace do servizo xestor na anualidade que lle correspondía. Esa complexidade de comprobación de que o que reclamaba Urbaser era o que lle correspondía deu lugar a discrepancias entre técnicos de distintos departamentos municipais e, cando ao fin houbo conformidade, cara a finais do ano pasado, xa non había dispoñibilidade orzamentaria. Por esa razón, o Concello acordou con Urbaser fraccionar o pago e evitar así o pago de intereses de demora, explicou este venres o goberno local.

"É unha cantidade elevada, superior á mensualidade que recibía a concesionaria, atribuíble aos custos de liquidación do devandito contrato e que esixiu, por parte dá empresa, a achega  durante meses  de numerosa documentación que lle permitise ao Concello comprobar e verificar a adecuación do importe para proceder ao pago dá mesma", explicou o goberno local, logo da celebración da comisión de contas previa ao pleno, na que o PP acusou o executivo de intentar introducir a factura "con nocturnidade e aleivosía".

O executivo negou a maior e asegurou que a intención era que o expediente se tramitase pola vía ordinaria, pero que tivo que ir fose da orde do día porque houbo un problema informático e o<último strong> informe necesario para culminar a tramitación emitiuse ao día seguinte de que se pechase a relación de asuntos que irían á comisión. Con todo, o PP advertiu que é a segunda vez que se produce un feito así e que acudirá "a outras instancias" se se repite.

Pero, ademais, o PP cualificou de "incrible" que se expoña esta circunstancia —o abono a Urbaser dunha cantidade tan elevada— cando todos lembramos como era a prestación deste servizo e vos strong problemas de limpeza que tingamos en Lugo nos anos 2021 e 2022". Así mesmo, os populares cren que este desembolso afectará "á  maltreita" situación económica do Concello. Este está pendente de concertar un crédito para este ano —diñeiro só destinable a obras e investimentos— e aínda terá que buscar partida para abonar o resto da factura de Urbaser.

O PP volveu criticar a xestión económica do goberno local. "Dende o 1 de xaneiro e ata a data do pleno do vindeiro 25  de abril, os recoñecementos extraxudiciais de crédito suman 2.753.642,94 e deles están reparados 1.998.868", afirmaron os populares.  "O 70% das facturas que a nova alcaldesa elevou ao pleno –correspondentes a anos anteriores– non se axustan aos trámites legais", engadiron.

Comentarios