O Concello de Lugo avisa de que xa se multa os patinetes que vaian pola beirarrúa

Os propietarios destes vehículos de mobilidade persoal arríscanse a ser sancionados tras a entrada en vigor da nova normativa do regulamento de circulación o pasado sábado
Un usuario de patinete eléctrico, por la Praza Maior de Lugo. ADRA PALLÓN
photo_camera Un usuario de patinete eléctrico, pola Praza Maior de Lugo. ADRA PALLÓN

Os usuarios de patinetes eléctricos poderán ser multados pola Policía Local de Lugo se circulan por beirarrúas e zonas peonís logo da entrada en vigor, o pasado día 2, das modificacións relativas ao regulamento de circulación e vehículos, que limita o uso destes vehículos de mobilidade persoal (VMP), dunha ou dúas rodas, nas cidades.

Desde o pasado sábado, os condutores deste tipo de transportes persoais debe circular obrigatoriamente pola calzada e non superar os 25 quilómetros por hora de velocidade, ademais de cumprir as normas de circulación como o resto de vehículos.

Tampouco poderán desprazarse por túneles urbanos nin travesías, vías interurbanas, autoestradas e autovías, aínda que estean dentro de poboado.

Desde a área de mobilidade do Concello de Lugo, o seu responsable, Rubén Arroxo, aclarou respecto diso que "o persoal municipal está traballando para adaptar a ordenanza municipal á nova normativa estatal", posto que o consistorio lucense se permitía na ordenanza municipal, ata a activación da normativa vixente, que usuarios de patinetes eléctricos e peóns convivisen nos mesmos espazos, cos consabidos problemas de seguridade e molestias ocasionadas por esta medida.

A normativa non obriga a contratar un seguro obrigatorio que cubra accidentes, nin ao uso do casco polos usuarios

Así as cousas, o Concello de Lugo tamén terá que habilitar zonas de aparcadoiro especiais para este tipo de vehículos, que ata agora, ocupaban as prazas dedicadas ao estacionamento de bicicletas en varios puntos neurálxicos da cidade.

CERTIFICADO TÉCNICO. Por outra banda, os propietarios deste tipo de vehículos eléctricos deberán solicitar ao fabricante unha ficha técnica para acreditar que cumpren cos requisitos técnicos e na que figuren o peso, potencia, velocidade máxima, dimensións, diámetro das rodas e o número de bastidor.

Ademais, a normativa non obriga a contratar un seguro obrigatorio. O uso do casco entre os usuarios de vehículos de mobilidade persoal aínda é opcional.

Proba do aumento progresivo da súa popularidade é a espectacular subida da demanda destes patinetes eléctricos durante o último ano debido ás restricións no transporte público.

O seu prezo oscila entre os 200 euros, dos modelos máis básicos, ata os máis de 400 euros das unidades máis exclusivas. A facilidade de carga, que pode realizarse desde o sistema doméstico e a súa autonomía de ata 5 horas, fan dos patinetes unha das opcións os usuarios para os seus desprazamentos.

Como todo vehículo, os patinetes eléctricos necesitan dun mantemento e de establecementos que realicen a substitución das pezas danadas.

En Lugo existen varias tendas que se dedican á reparación deste tipo de vehículos de transporte persoal. Na tenda de ciclismo A Clásica ofrecen este servizo "para a reparación de picadas nas rodas e freos, que son as reparacións máis comúns que facemos", asevera o seu xerente Fabio Chaves.

Chaves augura un aumento de usuarios en patinete eléctrico. "Crecerá aínda máis, co paso das semanas, xa que se regalaron moitos patinetes neste Nadal ou aproveitar ou limbo legal", dixo.

Comentarios