O Concello asumirá a N-VI desde a ponte romana a As Américas

Chegou a un acordo con Fomento e está pendente de remitirlle informes para tramitar o traspaso da titularidade deste tramo  O cambio permitirá á administración local deseñar e executar proxectos urbanísticos e doutro tipo nesta zona con máis rapidez
Vista de la N-VI en el tramo que será traspasado al Concello. XESÚS PONTE
photo_camera Vista da N-VI no tramo que será traspasado ao Concello. XESÚS PONTE

O Concello de Lugo tramita co Ministerio de Fomento o traspaso dun tramo da N-VI, o comprendido entre a ponte romana e a intersección da Avenida das Américas. O concelleiro de urbanismo sostible, Miguel Couto, confirmou que o proceso está avanzado, posto que xa houbo conversacións co ministerio e hai acordo, asegura.

O seguinte paso é solicitar formalmente a recepción dese tramo de estrada. A petición debe acompañarse de informes municipais, pero o atraso na elaboración destes sería o que estaría demorando o trámite co Goberno central.

O Concello quere asumir a titularidade deste anaco de vía porque, na zona que vai desde a ponte romana ata A Cheda, a administración local ten en marcha varios proxectos da estratexia europea Dusi, como a mellora do paso subterráneo da N-VI e a construción dunha pasarela peonil á altura do estadio Anxo.

Estes en concreto xa dispoñen dos permisos correspondentes, entre eles o de Fomento, pero o feito de que a estrada pase a mans do Concello liberaría a este de ter que tramitar ante o ministerio autorizacións para outras actuacións futuras.

A necrópole da Rúa da Xesta de Lugo suma máis tumbas e unha estatua

Trátase dunha zona na que o goberno local ten postas moitas expectativas non só polos proxectos que está impulsando para potenciala e, sobre todo, para favorecer a conexión do centro urbano co río, senón porque na ampla extensión de terreo que hai entre a N-VI, a Ronda do Carme, Marqués de Ombreiro e a Calzada da Ponte hai previstos varios desenvolvementos urbanísticos.

Son iniciativas privadas, pero nas que a administración ten moito que dicir porque como en calquera actuación urbanística crearanse zonas públicas e abriranse rúas. O deseño da nova trama urbana, que terá que ser aprobado polo Concello, farase xa coa perspectiva de que a N-VI pase a ser nesa zona unha rúa máis do municipio, como no seu día sucedeu coas avenidas e roldas estatais que foron pasando de mans da administración local, desde Avenida da Coruña ás de acceso á cidade.

O interese do Concello limitábase ao tramo entre a ponte romana e A Cheda, pero Fomento adoita facer cesións de tramos entre interseccións e neste caso negociouse que pase ao Concello a circunvalación ata o cruzamento coa de Santiago.

Couto non quixo avanzar cales son os plans do Concello para a vía unha vez sexa da súa titularidade, aínda que si descartou o soterramento, como se propón desde algúns ámbitos. Cs e a federación veciñal defenden esta opción, pero o custo disuade ao Concello de embarcarse nunha actuación deste tipo.

O reto será dar fluidez ou saída ao gran volume de tráfico que circula actualmente pola circunvalación

O que si parece evidente é que, se a zona acábase urbanizando e a actual estrada convértese nunha rúa máis, acabarase reducindo a velocidade máxima, que agora en é de 80 quilómetros.

TRÁFICO. O reto será dar fluidez ou saída ao gran volume de tráfico que circula actualmente por esta circunvalación, que ademais non irá a menos se esa zona urbanízase, constrúense dotacións públicas e instálanse actividades comerciais. Segundo os últimos datos achegados polo Ministerio de Fomento, no outono do ano pasado, a media é de 25.000 vehículos ao no tramo máis transitado, o que discorre entre o cruzamento coa estrada de Santiago e o alto de Garabolos. No ano 2000 eran entre 12.000 e 13.000 automóbiles.

A pesar deste substancial incremento, Fomento non ten plans para desdobrar a estrada en ningún dos tramos que discorren pola cidade, aínda que si contempla outras opcións para mellorar a seguridade viaria na zona de máis tráfico, onde se producen máis accidentes. Trataríase de crear carriis de aceleración e desaceleración en interseccións e de mellorar a sinalización, o balizamento e as defensas, segundo explicaron fontes ministeriais no mes de outubro.

Fomento tamén ten pendentes desde hai anos outros dous proxectos na N-VI: a creación dun viario de conexión da ponte branca con A Volta dá Viña en paralelo á N-VI e a creación dunha glorieta no cruzamento coa Avenida Afonso X, ambos os comprometidos na etapa da popular Ana Pastor á fronte do ministerio e que aínda non se executaron.
 

Fomento di que mantén a ponte branca, pero está sucio e xera queixas
O tramo da N-VI que quere asumir o Concello non inclúe o ponte branca, unha circunstancia que aforrará preocupacións e gasto á administración que dirixe Lara Méndez.
O viaduto é responsabilidade do Ministerio de Fomento, a pesar de que nunha época discutía este aspecto co Concello, e desde o departamento que dirixe José Luís Ábalos asegurábase esta semana que os servizos de estradas do Estado ocúpanse do seu mantemento.
A pesar diso, a imaxe que ofrece o viaduto é cada vez peor, xa que a estrutura branca foise cubrindo de verdín e de negro debido á humidade, a sucidade e o fume dos vehículos. Esta circunstancia fai que pareza que a estrutura ten moitos máis anos dos reais. Foi inaugurada en 2011 polo entón ministro de Fomento, José Blanco, que foi quen impulsou a obra.
O ministerio tamén confirmou que a inspección técnica que levou a cabo no ano 2018, para a que empregou drones, concluíu de forma positiva e asegura que o estado da ponte é "adecuado". A seguridade do viaduto chegou a porse en dúbida nalgún momento debido ao desprendemento de pequenas pezas de formigón, que caeron ao paseo do Miño.
Os condutores tamén se queixan das xuntas da plataforma, que son metálicas e moi anchas e dificultan a adherencia das rodas.

Comentarios