O Concello de Lugo tramita co Ministerio de Fomento o traspaso dun tramo da N-VI, o comprendido entre a ponte romana e a intersección da Avenida das Américas. O concelleiro de urbanismo sostible, Miguel Couto, confirmou que o proceso está avanzado, posto que xa houbo conversacións co ministerio e hai acordo, asegura.
O seguinte paso é solicitar formalmente a recepción dese tramo de estrada. A petición debe acompañarse de informes municipais, pero o atraso na elaboración destes sería o que estaría demorando o trámite co Goberno central.
O Concello quere asumir a titularidade deste anaco de vía porque, na zona que vai desde a ponte romana ata A Cheda, a administración local ten en marcha varios proxectos da estratexia europea Dusi, como a mellora do paso subterráneo da N-VI e a construción dunha pasarela peonil á altura do estadio Anxo.
Estes en concreto xa dispoñen dos permisos correspondentes, entre eles o de Fomento, pero o feito de que a estrada pase a mans do Concello liberaría a este de ter que tramitar ante o ministerio autorizacións para outras actuacións futuras.
A necrópole da Rúa da Xesta de Lugo suma máis tumbas e unha estatua
Trátase dunha zona na que o goberno local ten postas moitas expectativas non só polos proxectos que está impulsando para potenciala e, sobre todo, para favorecer a conexión do centro urbano co río, senón porque na ampla extensión de terreo que hai entre a N-VI, a Ronda do Carme, Marqués de Ombreiro e a Calzada da Ponte hai previstos varios desenvolvementos urbanísticos.
Son iniciativas privadas, pero nas que a administración ten moito que dicir porque como en calquera actuación urbanística crearanse zonas públicas e abriranse rúas. O deseño da nova trama urbana, que terá que ser aprobado polo Concello, farase xa coa perspectiva de que a N-VI pase a ser nesa zona unha rúa máis do municipio, como no seu día sucedeu coas avenidas e roldas estatais que foron pasando de mans da administración local, desde Avenida da Coruña ás de acceso á cidade.
O interese do Concello limitábase ao tramo entre a ponte romana e A Cheda, pero Fomento adoita facer cesións de tramos entre interseccións e neste caso negociouse que pase ao Concello a circunvalación ata o cruzamento coa de Santiago.
Couto non quixo avanzar cales son os plans do Concello para a vía unha vez sexa da súa titularidade, aínda que si descartou o soterramento, como se propón desde algúns ámbitos. Cs e a federación veciñal defenden esta opción, pero o custo disuade ao Concello de embarcarse nunha actuación deste tipo.
O reto será dar fluidez ou saída ao gran volume de tráfico que circula actualmente pola circunvalación
O que si parece evidente é que, se a zona acábase urbanizando e a actual estrada convértese nunha rúa máis, acabarase reducindo a velocidade máxima, que agora en é de 80 quilómetros.
TRÁFICO. O reto será dar fluidez ou saída ao gran volume de tráfico que circula actualmente por esta circunvalación, que ademais non irá a menos se esa zona urbanízase, constrúense dotacións públicas e instálanse actividades comerciais. Segundo os últimos datos achegados polo Ministerio de Fomento, no outono do ano pasado, a media é de 25.000 vehículos ao no tramo máis transitado, o que discorre entre o cruzamento coa estrada de Santiago e o alto de Garabolos. No ano 2000 eran entre 12.000 e 13.000 automóbiles.
A pesar deste substancial incremento, Fomento non ten plans para desdobrar a estrada en ningún dos tramos que discorren pola cidade, aínda que si contempla outras opcións para mellorar a seguridade viaria na zona de máis tráfico, onde se producen máis accidentes. Trataríase de crear carriis de aceleración e desaceleración en interseccións e de mellorar a sinalización, o balizamento e as defensas, segundo explicaron fontes ministeriais no mes de outubro.
Fomento tamén ten pendentes desde hai anos outros dous proxectos na N-VI: a creación dun viario de conexión da ponte branca con A Volta dá Viña en paralelo á N-VI e a creación dunha glorieta no cruzamento coa Avenida Afonso X, ambos os comprometidos na etapa da popular Ana Pastor á fronte do ministerio e que aínda non se executaron.