sábado. 06.06.2020 |
El tiempo
sábado. 06.06.2020
El tiempo

O comercio extínguese na Rúa Nova

Jonathan Castro despídese con Black Market.A. COTO
Jonathan Castro despídese con Black Market.A. COTO
Segue o goteo de negocios que pechan as súas portas ao público no centro da capital lucense, especialmente na coñecida como rúa dos viños, debido á feroz competencia online e aos elevados alugueres, entre outras razóns

O pequeno comercio está a converterse nunha actividade en vías de extinción na Rúa Nova. O goteo de establecementos que pechan as súas portas ao público continúa nesta rúa. É un mal común a outras do centro da capital lucense.

Uns din adeus por xubilación do seu titular, outros porque se trasladan a outra zona da cidade e a maioría pola feroz competencia que supoñen as vendas online, o elevado importe dos alugueres ou as esixencias inasumibles das marcas que lles provén, entre o cúmulo de factores que lles están axexando.

Basta con callejear para decatarse de que a lista de establecementos que xa baixaron o enreixado ou que o farán en datas próximas é variada: Amorissimi, Black Market, Gayoso Electrodomésticos ou Dolores Promesas -na veciña Rúa Doutor Castro-.

Un exemplo desas despedidas é a tenda especializada en sneackers -zapatillas sport- Black Market, que abriu as súas portas hai case unha década. O que é o seu propietario desde hai un ano e medio, Jonathan Castro, ten previsto pechar a finais deste mes.

"Abres con moita ilusión, pero unha vez que cumpres o ano e feixes conta, cámbiache a historia", afirma este emprendedor, de 32 anos de idade, que propón "concienciar aos lucenses do futuro negro que ten o pequeno comercio". Engade que se teñen que "dar conta de que por unha diferenza de sete ou oito euros nun par de zapatillas non debe comprar en Amazon ou Privalia".

INAPROPIADO. Jonathan Castro, que se puxo á fronte desta tenda tras anos traballando no sector do transporte urxente de mercancías, advirte ademais de que non se pode pretender comprar todo o ano con desconto".

O comercio electrónico tamén lle cortou as ás ao seu negocio. Incluso fixo os seus primeiros pasos nas vendas online. Chegou a enviar artigos a Francia e Reino Unido, pero acabou desistindo pola incapacidade para competir coas grandes plataformas.

Ademais cuestiona os novos hábitos de compra. "A xente quere comprar na tenda física coma se fose un catálogo, polo que teriamos que dispor dun stock tan grande que é imposible", precisa.

Este mozo, que asegura que non emprenderá "nada máis porque a mellor non vai ir", apunta tamén que a Rúa Nova é unha rúa con pouco "tránsito", que está "máis viva que morte", polo que, segundo di, cando hai mal tempo os lucenses decántanse por ir aos centros comerciais.

Jonathan Castro, que explica que coa súa marxe de negocio non pode ter empregados, tamén alude ao importe dos alugueres como unha das causas dos peches doutros comercios no centro porque "pagan tres ou catro veces máis que eu", di.

patronal. Se a Federación de Comercio xa advertiu por activa e por pasiva dos problemas que sofre o comercio de proximidade, agora tamén mostra a súa "preocupación". a Confederación de Empresarios, que, en boca do seu secretario xeral, Jaime López, atribúeo, entre outras razóns, á redución do consumo e á incidencia das plataformas electrónicas de venda.

O comercio extínguese na Rúa Nova
comentarios