Lugo Monumental denuncia que a intermodal afastará o transporte" público do centro urbano

O colectivo, que agrupa a máis dun centenar de negocios, defende que a localización desta infraestrutura prexudicará ás persoas maiores e con mobilidade reducida
Representación de la futura intermodal de Lugo. AEP
photo_camera Representación da futura intermodal de Lugo. AEP

O colectivo Lugo Monumental, que agrupa a máis dun centenar de negocios do centro histórico, informou de que este mesmo luns remitiralle á Consellería de Infraestruturas "un estudo" que demostra que a capital lucense é "a única cidade de Galicia que afastará o transporte" público do centro urbano coa "súa suposta intermodal".

Este colectivo afirma que a nova localización da estación de autobuses, actualmente situada en pleno centro da cidade, na Praza da Constitución -a escasos metros da Muralla romana e de Praza Maior-, suporá afastala do centro histórico no medio "quilómetro".

"E o que é máis grave", precisou a Efe o seu presidente, Luis Latorre, "prodúcese un cambio de cota que prexudicará notablemente ás persoas maiores, un dos grupos máis grandes de usuarios da estación de autobuses".

A diferenza do que ocorre hoxe, dado que a estación está situada nunha zona chaira, á mesma altura que o centro da cidade, a súa nova localización, na Praza de Conde Fontao, obrigará aos usuarios a subir unha costa longa e pronunciada, o que dificultará o acceso peonil a persoas con mobilidade reducida.

Segundo Luís Latorre, nese sentido Lugo vai en contra das demais cidades galegas, porque na Coruña e Pontevedra non se altera a distancia que teñen que percorrer os usuarios coa construción da intermodal, "ao estar actualmente xuntas ambas as estacións".

Nos demais casos, precisou, "supón un achegamento en Ourense -800 metros-, Santiago -850 metros- e Vigo -1,35 quilómetros-".

"Aínda que a intermodalidade ten evidentes vantaxes na xestión do tráfico de viaxeiros, non é menos certo que debe lograr unha mellora nos transportes globais da cidade", cousa que non sucede coa nova localización da estación de autobuses de Lugo, lamentou.

O cambio de localización, sostén, "prexudica á maioría, porque a estación de autobuses manexa cifras ao redor dos 500.000 viaxeiros ao ano, mentres que a de tren só traballa con 67.000 viaxeiros, o que fai patente o absurdo de empeorar a conexión dunha incontestable maioría".

Por outra banda, explica que "mellor accesibilidade da estación de autobuses" é "fácil de demostrar", porque "o 54% dos usuarios do bus vai andando" á mesma, mentres que só un 16% dos viaxeiros achéganse a pé á de tren.

"Esta decisión é precipitada, froito dunha planificación global que non ten en conta as situacións diferentes das distintas cidades", polo que Lugo Monumental asegura que "debería replantarse este asunto e consultar aos viaxeiros habituais".

Comentarios